Skocz do zawartości

Sprzęgło GSX-R ciąg dalszy....


TUREK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a więc tak: wymieniłem wszystko co się dało czyli przekładki (oryginały SUZUKI) , sprężyny (oryginały SUZUKI) , tarcze (wzmocnione EBC) i dodatkowo element dociskający tarcze i przekładki (clutch pressure plate) , silnik zalany nowym olejem Motul 5100 15W50 , kosz sprzęgłowy nie nosi żadnych specjalnych śladów zużycia, całkowita grubość zestawu tarcze + przekładki mieści się idealnie w przedziale podawanym przez panią fabrykę i wszystko zostało na 399% dobrze zamontowane i wyregulowane ( tarcze były moczone w oleju)... a sprzęgło znowu zaczęło się delikatnie ślizgać po przejechaniu około 1500 km :banghead:.

 

delikatnie mówiąc to już sam nie wiem co mam o tym myśleć... :)

 

gdzieś wyczytałem (już po fakcie) , że SUZUKI wyjątkowo nie toleruje tarcz EBC ale k.... żeby wytrzymały tylko 1500 km z czego 1000 na trasie...

 

pytanie co mam teraz zrobić ;) i gdzie szukać przyczyny ;)

 

wiem, że najprościej byłoby kupić nowe tarcze oryginalne SUZUKI ale to nie tania impreza bo komplet pewnie kolo 400 zł a szczerze mówią średnio mam ochotę pakować kolejna kasę jakby miało sie okazać, że to jednak nie wina tarcz...

 

eksperymentować z kolejnymi zamiennikami :banghead: VESRAH lub LUCAS :smile: znalazłem też tarcze BARNETT-a ale jeszcze nie jestem pewny czy będą banglać z oryginalnym koszem itd...

 

POMOCY !!!!!!!!!!

 

pees. skusiłem sie na EBC bo np. w 9-tce takie wzmocnione tarcze 30000 km spokojnie pociągnęły...

 

motocykl to GSX-R600 '97 przebieg 38 tyś km

Edytowane przez TUREK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak: wymieniłem wszystko co się dało czyli przekładki (oryginały SUZUKI) , sprężyny (oryginały SUZUKI) , tarcze (wzmocnione EBC) i dodatkowo element dociskający tarcze i przekładki (clutch pressure plate) , silnik zalany nowym olejem Mobil 5100 15W50 , kosz sprzęgłowy nie nosi żadnych specjalnych śladów zużycia, całkowita grubość zestawu tarcze + przekładki mieści się idealnie w przedziale podawanym przez panią fabrykę i wszystko zostało na 399% dobrze zamontowane i wyregulowane ( tarcze były moczone w oleju)... a sprzęgło znowu zaczęło się delikatnie ślizgać po przejechaniu około 1500 km :banghead:.

 

delikatnie mówiąc to już sam nie wiem co mam o tym myśleć... :)

 

gdzieś wyczytałem (już po fakcie) , że SUZUKI wyjątkowo nie toleruje tarcz EBC ale k.... żeby wytrzymały tylko 1500 km z czego 1000 na trasie...

 

pytanie co mam teraz zrobić ;) i gdzie szukać przyczyny ;)

 

wiem, że najprościej byłoby kupić nowe tarcze oryginalne SUZUKI ale to nie tania impreza bo komplet pewnie kolo 400 zł a szczerze mówią średnio mam ochotę pakować kolejna kasę jakby miało sie okazać, że to jednak nie wina tarcz...

 

eksperymentować z kolejnymi zamiennikami :banghead: VERSAH lub LUCAS :smile: znalazłem też tarcze BARNETT-a ale jeszcze nie jestem pewny czy będą banglać z oryginalnym koszem itd...

 

POMOCY !!!!!!!!!!

 

pees. skusiłem sie na EBC bo np. w 9-tce takie wzmocnione tarcze 30000 km spokojnie pociągnęły...

 

motocykl to GSX-R600 '97 przebieg 38 tyś km

 

skoro pozostale elementy wykluczyles to moze zareklamowanie tarcz sprzegla ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze na 15W50 ci sie slizga to jest cud natury ( mnie sie oryginalne na zimno kleja )

ale praktycznie to nie masz za duzej mozliwosci manewru.

Jak kupisz nastepne tarcze aftermarket to ilosc kasy wlozonej w tarcze przekroczy cene oryginalow, jak kupisz teraz oryginaly to zaplacisz jeszcze wiecej, ale wieksza pewnosc ze beda trzymaly.

Najtansze co teraz mozesz zrobic to kupic WZMOCNIONE sprezyny Barnetta i zalozyc co druga ( mam nadzieje ze masz 6 sprezyn w tym sprzegle ).

To kosztuje kilkanascie $ i jeszcze cie nie zalamie a moze zadziala.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze na 15W50 ci sie slizga to jest cud natury ( mnie sie oryginalne na zimno kleja )

ale praktycznie to nie masz za duzej mozliwosci manewru.

Jak kupisz nastepne tarcze aftermarket to ilosc kasy wlozonej w tarcze przekroczy cene oryginalow, jak kupisz teraz oryginaly to zaplacisz jeszcze wiecej, ale wieksza pewnosc ze beda trzymaly.

Najtansze co teraz mozesz zrobic to kupic WZMOCNIONE sprezyny Barnetta i zalozyc co druga ( mam nadzieje ze masz 6 sprezyn w tym sprzegle ).

To kosztuje kilkanascie $ i jeszcze cie nie zalamie a moze zadziala.

 

Adam M.

 

niestety Adamie ale ma tylko dwie sprężyny i to talerzowe ;) nr.5 http://img131.imageshack.us/my.php?image=096fm.gif

:banghead: - co gorsza nie ma tam możliwości wstawić jeszcze jednej sprężyny nawet na próbe a wynika to z nietypowej konstrukcji tego sprzęgła. Najbardziej to jestem zły, bo jakbym wiedział, że bedą takie jazdy to mogłem od razu kupić całe tuningowe sprzęgło Barnetta do mojego modelu już z tradycyjnymi sprężynami -tylko kto mógł to przewidzieć :smile: . A tak jestem w kropce. Może Paweł coś jeszcze wymyśli bo składaliśmy to sprzęgło razem i nie ma opcji, żeby coś było nie tak ;) .

 

na stronie Barnetta mają niby takie sprężyny talerzowe....ale trzeba to ściągać z zagramanicy oczywiście :banghead:

 

pees. ma ktoś jeszcze jakiś pomysł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jedyne co co zostalo to poeksperymentowac z olejem.

Jezeli ten Motul to polsyntetyk to sprobuj na mineralnym motocyklowym 20W50 i jesli sie polepszy to po prostu czestsze zmiany.

Wyjatkowy niefart, ale chyba jeden z moich preclowych znajomych mial identyczy problem z tarczami EBC w sprzegle Bandita.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osz k**wa, ale jaja. Podjedź zybko, zobaczymy czy coś się nie pozmieniało na regulacji w samym wycisku sprzęgła. Wprawdzie nie powinno, bo i tak daliśmy duży zapas luzu właśnie na stare problemy ze sprzęgłem. Tak czy inaczej pojaw się u mnie. Wydaje mi się, że wszystko jest poskładne dobrze, zresztą sam mnie kontrolowałeś z serwisówką w ręku z dokładnością chirurga plastycznego :-).

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niema na sprzęgle jakiejś regulacji? Dziwna sprawa że calutkie nowe sprzegło "nie robi" :)

 

oczywiście jest regulacja przy silniku i śrubka rozpierająca została wykręcona tak, że nie ma możliwości żeby luz kasował się samoczynnie ( jest większy luz niż podaje fabryka)

 

A nie dalo by sie podlozyc jakiejs podkladki pod ta sprezyne talerzowa ? Chyba ze juz jest tak napieta iz prawie "plaska" ? Idzie tam jakos naocznie sprawdzic jak pracuje (wygina sie) na wcisnietym sprzegle i puszczonym ?

 

i tu jest właśnie problem bo element (12), który dociska sprężyny (5) opiera się na elemencie (4) i jest do niego przykręcony trzema malutkimi śrubkami średnicy 2mm i z tego powodu jakoś czarno widzę możliwość dołożenia tam kolejnej sprężyny lub podkładki.. ;)

 

Osz k**wa, ale jaja. Podjedź zybko, zobaczymy czy coś się nie pozmieniało na regulacji w samym wycisku sprzęgła. Wprawdzie nie powinno, bo i tak daliśmy duży zapas luzu właśnie na stare problemy ze sprzęgłem. Tak czy inaczej pojaw się u mnie. Wydaje mi się, że wszystko jest poskładne dobrze, zresztą sam mnie kontrolowałeś z serwisówką w ręku z dokładnością chirurga plastycznego :-).

 

pojawić się pojawie na pewno tylko teraz u mnie chwilowo kiepsko z czasem ( podbnie jak u Ciebie zresztą :smile: ) , więc na razie próbuję rozgryźć temat na sucho ;)

Edytowane przez TUREK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten olej jest samochodowy to może zadziałał "mit" o tym, że olej samochodowy nie nadaje się do motocykla ze sprzęgłem mokrym :icon_mrgreen: :icon_rolleyes:

 

motocyklowy Motul 5100 ( półsyntetyk ) czyli taki na, którym nie ma prawa się ślizgać.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie przypaliłes tego sprzęgła gdzieś? Może to twój styl jazdy? Nie żebym się czepiał ale anam takie przypadki gdzie ludziom siadały sprzęgła albo hamulce a okazywało sie że oni po prostu zabijają te elementy

 

na wywiadówkach w szkole nauczyciele zawsze mówili mojej mamie, że ma bardzo zdolnego syna.... ;)

 

 

pees. ale w tym przypadku szukałbym jednak przyczyny w sprzęcie a nie motorniczym :icon_razz:

 

no nikt nie zmieniał sprzęgła w SRAD-zie :icon_mrgreen: :icon_rolleyes:

Edytowane przez TUREK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniałem sprzegło w srad 750 97 r z opisu sprzęgło identyczne olej identyczny tarcze EBC wzmocnione (szersze okł. niz w orginale ) przekładki niezmienione sprężyny niezmienione przebieg 40tys stare tarczki skatowane od stawiania na koło. Nowy olej tarczki niemoczone. Tam można pomylić się z tymi grubszymi przekładkami jak również odwrotnie zamontować sprężyny tależowe . Aha zieniłem też linke sprz. ogolnie cięzko chodzi koledzy śmieją się że pakuje na lewa dłoń. niespotkałem motocykla w którym tak dużej siły trzeba użycc do wysprzęglenia. zrobiłem już 5 tys i żadnych oznak ślizgania a na kole dalej latam.Nie rozumiem po co są tam te trzy małe śrubki one nic nie trzymają kompletna lipa. I jeszcze jedno w 600jest o jedną tarczke mniej niż u mnie sprawdze którą mam obie serwisówki. Sorryyy pomyłka olej to mobil motocyklowy 4 T półsyntetyk

Edytowane przez kazek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...