Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )


Mr.DiPi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pogoda ma być ładna - Kto ma czas i ochotę zapraszam

 

program:

1)zlot zaczyna sie o godzinie 11.00 dla cyklistów zupa grochowa w pakiecie

2)zawody o puchar burmistrza są 3

3)zabawy dla dzieci

4)jedziemy po szpital dzieciakom tam przebywającym przyda ię chwila radości

5)defilada po mieście w eskorcie kolegów z niebieskowni

6)uczymy pierwszej pomocy przedmedycznej

7)może jakiś magik sie znajdzie co pojezdzi i po driftuje bedzie fan

8) wieczorem 2 koncerty rockowe dla was koledzy

9)od nas naklejki z logo Zlotu i nie wiem napewno ale prawdopodobnie koszulki dla was

post-49123-0-34526300-1348689001.jpg

Magna V45/ Yamaha Road Star 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem - Madzia dostała przedmuchu do chłodnicy

Podpowie ktoś jak sprawdzić z którą głowicą jest problem

Przerabiałem to.Na zimnym silniku wykręć świecę, weź patyczki do czyszczenia uszu, zrób przedłużkę z drutu, tak żebyś sięgnął do tłoka.Pomerdaj tym patyczkiem po tłoku. Jak masz uszkodzenie w obrębie głowicy lub uszczelki, to powinien na tłoku zbierać się płyn chłodniczy. Capito?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpadam mam w tym czasie egzaminy na patent sternika motorowodnego.

"Zetes66" masz niedaleko to na 3 cylindrach dasz radę ?! :cool:

 

To Powodzenia jak to mawiają powodzianie :wink:

Edytowane przez poolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpadam mam w tym czasie egzaminy na patent sternika motorowodnego.

"Zetes66" masz niedaleko to na 3 cylindrach dasz radę ?! :cool:

 

To Powodzenia jak to mawiają powodzianie :wink:

Taaaak nawet bym dopchał.

 

Co do awari to w czasie jazdy w lusterku zobaczyłem chmurę pary, płyn lał się dosłownie z tłumika.Wykręciłem wszystkie świece i przednia prawa była mokra więc wymieniłem uszczelkę pod przednią głowicą , stara wyglądała na całą - bez wyraźnego przepalenia więc nie mam pewności że to była przyczyna i na razie testuję , wygląda że będzie OK"

Magna V45/ Yamaha Road Star 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam serdecznie wszystkich posiadaczy Magdaleny ;) Jestem nowym forumowiczem, jak i świeżym posiadaczem tego pięknego klasyka. Tak się złożyło, że kupiłem ją w ostatnich tygodniach sezonu i mam w zasadzie jedno pytanie co do zimowania tegoż modelu.

Tak, wiem, że były tematy dotyczące samego zimowania motocykli, jednak chciałem zasięgnąć opinii posiadaczy tegoż cacka...

 

Moje pytanie dotyczy głównie gaźników w tym modelu. Otóż czytałem wiele tematów o zimowaniu motocykli, oczywiście większość informacji się powtarza, jednak zdarzyło się, że spotkałem się z opiniami, że nie wszyscy spuszczają/wypalają paliwo z gaźników. Jak to wygląda w przypadku Magny?

Spotkałem się z opinią, że po spuszczeniu paliwa z gaźników aluminium zacznie się utleniać i będzie osad. Z tego, co wiem, poprzedni właściciel garażował ją razem z paliwem w gaźnikach. Może mi ktoś naświetlić ten temat dokładniej? To moje oczko w głowie i nie chciałbym, aby już przy pierwszym zimowaniu coś jej się stało.

 

Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedź. Ponadto mogę dodać, że to Magna v45, 1984rok, garaż przydomowy = sucho, ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich posiadaczy Magdaleny ;) Jestem nowym forumowiczem, jak i świeżym posiadaczem tego pięknego klasyka. Tak się złożyło, że kupiłem ją w ostatnich tygodniach sezonu i mam w zasadzie jedno pytanie co do zimowania tegoż modelu.

Tak, wiem, że były tematy dotyczące samego zimowania motocykli, jednak chciałem zasięgnąć opinii posiadaczy tegoż cacka...

 

Moje pytanie dotyczy głównie gaźników w tym modelu. Otóż czytałem wiele tematów o zimowaniu motocykli, oczywiście większość informacji się powtarza, jednak zdarzyło się, że spotkałem się z opiniami, że nie wszyscy spuszczają/wypalają paliwo z gaźników. Jak to wygląda w przypadku Magny?

Spotkałem się z opinią, że po spuszczeniu paliwa z gaźników aluminium zacznie się utleniać i będzie osad. Z tego, co wiem, poprzedni właściciel garażował ją razem z paliwem w gaźnikach. Może mi ktoś naświetlić ten temat dokładniej? To moje oczko w głowie i nie chciałbym, aby już przy pierwszym zimowaniu coś jej się stało.

 

Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedź. Ponadto mogę dodać, że to Magna v45, 1984rok, garaż przydomowy = sucho, ciepło.

 

 

Podobnie jak Ty, ja swoja Madzie trzymam w garaży przydomowym z temperaturą w zimę wyższą o jakieś 10 do 15 stopni w porównaniu z temperaturą na zewnątrz. Nie powiem Ci czy robię to właściwie, ale to już 6 nasza wspólna zimna więc chyba (odpukać) jakoś mi się udaje. Paliwa z gaźników nie spuszczam, wiadomo- zbiornik zalewam do pełna, akumulator wyjmuje. Całą zimę moto nie ruszam (chyba, że coś dłubię ;)) ale generalnie nie przepalam i nie jestem zwolennikiem przepalania. Do tego stare prześcieradło żeby się nie zakurzyał i czekamy na cieplejsze dni... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak Ty, ja swoja Madzie trzymam w garaży przydomowym z temperaturą w zimę wyższą o jakieś 10 do 15 stopni w porównaniu z temperaturą na zewnątrz. Nie powiem Ci czy robię to właściwie, ale to już 6 nasza wspólna zimna więc chyba (odpukać) jakoś mi się udaje. Paliwa z gaźników nie spuszczam, wiadomo- zbiornik zalewam do pełna, akumulator wyjmuje. Całą zimę moto nie ruszam (chyba, że coś dłubię ;)) ale generalnie nie przepalam i nie jestem zwolennikiem przepalania. Do tego stare prześcieradło żeby się nie zakurzyał i czekamy na cieplejsze dni... :D

 

Dzięki za Twoją odpowiedź... właśnie o to mi chodziło, opinię kogoś, to użytkuje już Magnę. Zadałem Ci jeszcze parę pytań na priv, żeby niepotrzebnie nie pisać w tym temacie postów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do starego tematu ile wlać oleju do Magny to ktoś tu wcześniej napisał że spr się ilość na niezakręconym korku z babnetem a niestety wtedy dojdzie sporo oleju ponad stan czyli sprawdza się poziom zakręcając niestety korek.

 

magnaolej.png

Edytowane przez poolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nabyłem jako mój pierwszy motocykl z 2 tygodnie temu Super Magne '87. Chyba za poważny sprzęt jak na pierwszą przygodę z jednośladami ale....

.... przyznam się - miłość od pierwszego wejrzenia, a jak w miłości bywa, rozum był na drugim planie. Teraz dopiero przeczytałem co to za motocykl i o jego awaryjności i mam nadzieję, że pochodzi mi jak najdłużej bez awarii bo mimo mojego planu częstej wymiany jednośladów, tego chyba chciałbym zachować na stałe.

 

Pojeździłem na trasie i jedyne co zauważyłem to bzyczenie niczym wentylatorka z laptopa w okolicach skrzyni biegów. Poszukam mechanika co to zdiagnozuje :)

 

Narazie mam pytanie - mieliscie duże problemy z przejściem homologacji (mam amerykankę) ?

 

Pozdrawiam i mam nadzieje, że uda się jakoś zlot zrobić w nowym sezonie :) :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nabyłem jako mój pierwszy motocykl z 2 tygodnie temu Super Magne '87. Chyba za poważny sprzęt jak na pierwszą przygodę z jednośladami ale....

.... przyznam się - miłość od pierwszego wejrzenia, a jak w miłości bywa, rozum był na drugim planie. Teraz dopiero przeczytałem co to za motocykl i o jego awaryjności i mam nadzieję, że pochodzi mi jak najdłużej bez awarii bo mimo mojego planu częstej wymiany jednośladów, tego chyba chciałbym zachować na stałe.

 

Pojeździłem na trasie i jedyne co zauważyłem to bzyczenie niczym wentylatorka z laptopa w okolicach skrzyni biegów. Poszukam mechanika co to zdiagnozuje :)

 

Narazie mam pytanie - mieliscie duże problemy z przejściem homologacji (mam amerykankę) ?

 

Pozdrawiam i mam nadzieje, że uda się jakoś zlot zrobić w nowym sezonie :) :) :) :)

 

Bierz na luz opinie "znawców" Hondy Magny, większość chodzi jeszcze do przedszkola i Magnę widzieli na obrazku. A tak poważnie wyczytałem że w USA są fani tego modelu i dolatują po 400tkm, no oczywiście dbane motorki i naprawiane na oryginalnych częściach.

Obsługa nie jest żaden kosmos są tylko nieudolni mechanicy, a jeśli ja sam wymieniłem uszczelkę pod głowicą więc nie taki diabeł straszny

Ogólnie motocykl mało awaryjny. Egzemplarze z pierwszych lat miały co prawda wadliwe wałki rozrządu, ale do dziś po tej wadzie nie ma śladu

Mechanicy nie lubią Magny bo dostęp jest trochę trudniejszy, ustawienie zaworów wymaga zdjęcia chłodnicy, zbiornika paliwa, zdemontowania cewek i paru drobniejszych elementów, ale to tylko pół godziny dłużej

Ogólnie fajny motorek, mam go trzy sezony i czasami przychodzi do głowy żeby zmienić, tylko że Magnę ciężko czymś zastąpić - ma w sobie to "coś" co inne nie mają

Myślałem kiedyś o V-max ale dziś wolałbym Magnę 1100

 

 

Wracając do starego tematu ile wlać oleju do Magny to ktoś tu wcześniej napisał że spr się ilość na niezakręconym korku z babnetem a niestety wtedy dojdzie sporo oleju ponad stan czyli sprawdza się poziom zakręcając niestety korek.

 

magnaolej.png

 

Czytałem manuala do magny700 z lat 84-86 (tłumaczony na j.polski) i tam piszą żeby sprawdzać poziom oleju na przyłożonym (nie wkręconym) wskaźniku

Edytowane przez zetes66

Magna V45/ Yamaha Road Star 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz na luz opinie "znawców" Hondy Magny, większość chodzi jeszcze do przedszkola i Magnę widzieli na obrazku. A tak poważnie wyczytałem że w USA są fani tego modelu i dolatują po 400tkm, no oczywiście dbane motorki i naprawiane na oryginalnych częściach.

Obsługa nie jest żaden kosmos są tylko nieudolni mechanicy, a jeśli ja sam wymieniłem uszczelkę pod głowicą więc nie taki diabeł straszny

Ogólnie motocykl mało awaryjny. Egzemplarze z pierwszych lat miały co prawda wadliwe wałki rozrządu, ale do dziś po tej wadzie nie ma śladu

Mechanicy nie lubią Magny bo dostęp jest trochę trudniejszy, ustawienie zaworów wymaga zdjęcia chłodnicy, zbiornika paliwa, zdemontowania cewek i paru drobniejszych elementów, ale to tylko pół godziny dłużej

Ogólnie fajny motorek, mam go trzy sezony i czasami przychodzi do głowy żeby zmienić, tylko że Magnę ciężko czymś zastąpić - ma w sobie to "coś" co inne nie mają

Myślałem kiedyś o V-max ale dziś wolałbym Magnę 1100

 

 

 

 

Czytałem manuala do magny700 z lat 84-86 (tłumaczony na j.polski) i tam piszą żeby sprawdzać poziom oleju na przyłożonym (nie wkręconym) wskaźniku

 

Masz racje, że trzeba brać na luzie rady fohofcuf a zwłaszcza takich którzy w widlastym silniku wymieniają jedną uszczelkę pod głowicą :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie pisałem żeby mnie brać za znawcę, bo nim nie jestem, chodziło mi o to że nie taki skomplikowany jest ten silnik skoro ja laik wymieniłem uszczelkę, a że nie jestem mechanikiem-fachowcem więc mi wytłumacz dlaczego powinienem wymienić obie uszczelki skoro padła mi jedna? Ja się nie znam - może są ważne powody żeby w VF wymieniać koniecznie obie?

Magna V45/ Yamaha Road Star 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o.. też sie zaciekawiłem po coż to w widlasym silniku wymieniać obie uszczelki, uprzejmie proszę moderatora o rozwinięcie zagadnienia.

A z pogłoskami o awaryjności to tak jak wszędzie, motocykl mam awaryjny, samochód to "o panie lepiej nie włączać silnika" , na szczęście dowiaduje się o tej awaryjności tylko z netu.

według mnie, jak dbasz tak jeżdzisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki był powód padnięcia tej uszczelki ?

niedożywienie ?

a może płyn chłodzący poszedł do cylindra?

głowica była prosta ?

nie była frezowana?

a może pomimo śladów przedmuchu położyłeś ją na nowej uszczelce ?

 

cytat -" chodziło mi o to że nie taki skomplikowany jest ten silnik" -

konstrukcja silnika VF jest bardzo skomplikowana i nie toleruje fuszerki podczas naprawy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...