Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )


Mr.DiPi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie było tak jak mówisz. Papierowy był już w tragicznym stanie. Też tak myślę, że K&N z czasem troszeczkę przytka. Planuję jeszcze wymianę świec. Zdrowsza iskra powinna pomóc na ubogą mieszankę. Pozdrawiam

 

To nie polski szpital. Jak czujesz że coś jest nie tak z odejściem (np. przy odkręceniu lekko przytłumia silnik na moment, albo nierówno wchodzi na obroty), to robisz regulację zasilania z wakuometrem i po wszystkim. Jeszcze nie słyszałem, żeby zamontowanie "Lepszych" świec było lekiem na całe zło - chyba, że wejdziesz na forum "chińczyków" - tam takie teorie są na topie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie magnowiczów :) Mam male pytanko a w zasadzie dwa jaka jest pojemność zbiornika paliwa w hondzie vf500c i ile paliwa pozostaje w zbiorniku po zaswieceniu sie kontrolki rezerwy. Bo kurde kiedys wkoncu stane gdzies w lesie i dupa blada :biggrin: Pozdrawiam :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie polski szpital. Jak czujesz że coś jest nie tak z odejściem (np. przy odkręceniu lekko przytłumia silnik na moment, albo nierówno wchodzi na obroty), to robisz regulację zasilania z wakuometrem i po wszystkim. Jeszcze nie słyszałem, żeby zamontowanie "Lepszych" świec było lekiem na całe zło - chyba, że wejdziesz na forum "chińczyków" - tam takie teorie są na topie.

 

Dzięki za info. Wydac pieniądze na niepotrzebną regulację jeszcze zdążę. Narazie załażę, że przy uboższej mieszance trzeba poprawic jakośc iskry. Świece mają czwarty sezon więc należy się im już "odpoczynek".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No durne japończyki wymyślili świce irydowe żeby ludzi naciągać a nie po to żeby była lepsz iskra (dzięki temu lepsze spalanie mniejsze zużycie paliwa i więcej mocy bo lepiej wchodzi na wyższe obroty) i to że są przewidziane na 30 tys km to też pewnie blef a standardowe mają wymianę co 10-15 tys km ?????????????

Mamy kolegę speca od świec ;)

 

Polecam artykuł na temat świec irydowych http://www.skutery.n...soria.php?id=97

 

Gdyby chodziło o nisko obrotową V 2 to może i takiego wielkiego odczucia by nie było gdyby nie to że to Magna V 4 z wyoko obrotowym silnikiem pochodzenia od VFR. Wakuometry i synchronizacja owszem i regulacja zaworów itd. Najlepiej zrobić wszystko z powyższych :)

Edytowane przez poolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swiecach irydowych czy platynowych robie 100 tys km miedzy wymianami, wiec nie wiem czy ci japonczycy tacy glupi byli.

Na pewno motocykl lepiej odpala i jest mniej wrazliwy na "zalania" swiec, szczegolnie NGK.

To moje doswiadczenie osobiste jak rowniez z 10 lat moderowania mechaniki na tym forum, gdzie kazda wiosna to lawina postow

typu "nie moge odpalic". Zamiana na swiece irydowe leczy te niedomagania w 100%.

Nie wplynie jednak na wzbogacenie mieszanki, szczegolnie gdy oprocz filtra K&N mamy pusty wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie napisałem tak z przekory dla kolegi który nieświadomy pisze, że wymiana świec nic nie daje ;) . W mojej siedzą nowe 4 irydy (świece to podstawa zapłonu jak są marne to i zapłon marny) i chodzi elegancko przy spokojnej jeździe 5,2 litra/100 km a wcześniej miała jakieś tam pstrykania w tłumik nierówna praca silnika i częste zalewanie się świeczek a żadnej regulacji gaźników ani mieszanki nie robiłem tylko wym filtra na K&N i irydówki.

Edytowane przez poolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie napisałem tak z przekory dla kolegi który nieświadomy pisze, że wymiana świec nic nie daje ;) . W mojej siedzą nowe 4 irydy (świece to podstawa zapłonu jak są marne to i zapłon marny) i chodzi elegancko przy spokojnej jeździe 5,2 litra/100 km a wcześniej miała jakieś tam pstrykania w tłumik nierówna praca silnika i częste zalewanie się świeczek a żadnej regulacji gaźników ani mieszanki nie robiłem tylko wym filtra na K&N i irydówki.

Jeżeli to do mnie odnosi się określenie "kolega który nieświadomy pisze, że wymiana świec nic nie daje" - no to przejechałeś po bandzie i na prawdę nie wiem, jak można było moją wypowiedź tak zrozumieć. Chodzi mi o to, że wymiana świec nie jest panaceum na problemy a V4 w Magnach muszą być po prostu dobrze ustawione. Najlepsze świece nie rozwiązą problemów z synchronizacją gaźników, ustawieniem zaworów, nieszczelnym airboxem czy napinaczami łańcuszków i samymi łańcuszkami do wymiany. Ja u siebie przed sezonem wymieniłem wszystko, co się tylko do wymiany kwalifikowało (silnik był rozebrany na elementy pierwsze) i dopiero teraz motocykl chodzi, tak jak powinien. Jeśli ludzie żałują kasy na porządny serwis, to powinni się przesiadać na V2, albo jeszcze gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam napisałeś "To nie polski szpital. Jak czujesz że coś jest nie tak z odejściem (np. przy odkręceniu lekko przytłumia silnik na moment, albo nierówno wchodzi na obroty), to robisz regulację zasilania z wakuometrem i po wszystkim. Jeszcze nie słyszałem, żeby zamontowanie "Lepszych" świec było lekiem na całe zło - chyba, że wejdziesz na forum "chińczyków" - tam takie teorie są na topie."

 

A to właśnie kiepskie świece powodują między innymi to co napisałeś powyżej dlatego też zrobiono irydy. No niestety technika idzie do przodu brak przerywaczy na zapłonie lepsze świece i cewki zapłonowe powodują mniejszą awaryjność i lepsze spalania oraz kulturę pracy silnika. W tej chwili mam 3 motocykle i do Kawasaki nie da radę wkręcić innych jak irydy a cewki zapłonowe są w fajkach tak aby pominąć sporą awaryjność przewodów wysokiego napięcia, wtrysk, komp itd itd. A i grzebanie w silniku bez potrzeby to bezsensowna robota i wydatki. Podejrzewam, że sam go naprawiasz bo za serwis byś kupił taką następną. Moto V2 to bardzo fajne maszyny nie ma się co tak wywyższać ;) żeby o Tobie tak np. Rocket III nie napisał.

Czyli dochodząc konsensusu masz rację co do przeglądu i regulacji a szczególnie wrażliwych gaźników (też bez przesady z niepotrzebnym rozkładaniem na czynniki pierwsze) ale nie ma co bagatelizować wymiany świec szczególnie na sporo wyższą klasę tym bardzie, że to przecież V 4 Magna.

Edytowane przez poolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze świece nie rozwiązą problemów z synchronizacją gaźników, ustawieniem zaworów, nieszczelnym airboxem czy napinaczami łańcuszków i samymi łańcuszkami do wymiany.
A to właśnie kiepskie świece powodują między innymi to co napisałeś powyżej dlatego też zrobiono irydy. No niestety technika idzie do przodu brak przerywaczy na zapłonie lepsze świece i cewki zapłonowe powodują mniejszą awaryjność i lepsze spalania oraz kulturę pracy silnika. W tej chwili mam 3 motocykle i do Kawasaki nie da radę wkręcić innych jak irydy a cewki zapłonowe są w fajkach tak aby pominąć sporą awaryjność przewodów wysokiego napięcia, wtrysk, komp itd itd.

 

Koledzy mam wrażenie, że wkracza tu zupełnie zbędne pieniactwo. A mi wydaje się, że jak zazwyczaj prawda leży po środku. A mianowicie w momencie gdy produkowano nasze magny nikt nie słyszał o irydowych swiecach a co za tym idzie nikt takich świec nie przewidywał do użytku w naszych sprzętach. Fakt że lepsza świeca = lepsza iskra = lepsze spalanie. Jednak należy się zastanowić czy jest sens wydawania 300 zeta na świece gdy zalecane przez producenta do naszych maszyn to wydatek rzędu 40zł. I muszę też przyznać racje PrzemV4 że w momencie gdy silnik jest w dobrej kondycji do prawidłowej pracy irydowe świece nie są koniecznością, jednak w przypadku gdy np cewki są już na wykończeniu zastosowanie irydowych może być najtańszym wyjściem. W zwiążku z tym wydaje mi się, że najpierw należałoby zdiagnozować problem a dopiero potem wydawać pieniądze bo zarówno regulacje jak i irydowe świece są niemałym wydatkiem.

A tak BTW czasami czytając wypowiedzi na tym forum zaczynam się zastanawiać czy przypadkiem nie pomyliłem się ze Scigacz.pl bo jeszcze chwila będę czytał że jak nie zrobisz kapitalki za kilka tyś i nie wsadzisz świec za kilkaset z wymianą w specjalizowanym warsztacie, bo to przecież V4 i tu świec samemu nie wolno wymienić, to nie jesteś motocyklistą... nie mówiąc już o ciuchach za tysiące złotych.

 

Jeśli się mylę to mnie poprawcie ale wydaje mi się, że spora część osób tutaj jeździ Magną bo jest to jednak fajny a w miarę tani i niezawodny sprzęt.

Edytowane przez peery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam napisałeś "To nie polski szpital. Jak czujesz że coś jest nie tak z odejściem (np. przy odkręceniu lekko przytłumia silnik na moment, albo nierówno wchodzi na obroty), to robisz regulację zasilania z wakuometrem i po wszystkim. Jeszcze nie słyszałem, żeby zamontowanie "Lepszych" świec było lekiem na całe zło - chyba, że wejdziesz na forum "chińczyków" - tam takie teorie są na topie."

 

A to właśnie kiepskie świece powodują między innymi to co napisałeś powyżej dlatego też zrobiono irydy. No niestety technika idzie do przodu brak przerywaczy na zapłonie lepsze świece i cewki zapłonowe powodują mniejszą awaryjność i lepsze spalania oraz kulturę pracy silnika. W tej chwili mam 3 motocykle i do Kawasaki nie da radę wkręcić innych jak irydy a cewki zapłonowe są w fajkach tak aby pominąć sporą awaryjność przewodów wysokiego napięcia, wtrysk, komp itd itd. A i grzebanie w silniku bez potrzeby to bezsensowna robota i wydatki. Podejrzewam, że sam go naprawiasz bo za serwis byś kupił taką następną. Moto V2 to bardzo fajne maszyny nie ma się co tak wywyższać ;) żeby o Tobie tak np. Rocket III nie napisał.

Czyli dochodząc konsensusu masz rację co do przeglądu i regulacji a szczególnie wrażliwych gaźników (też bez przesady z niepotrzebnym rozkładaniem na czynniki pierwsze) ale nie ma co bagatelizować wymiany świec szczególnie na sporo wyższą klasę tym bardzie, że to przecież V 4 Magna.

 

Akurat naprawiam ją w dobrym serwisie i za to co włożyłem mógłbym już kupić dwie następne.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie ja dzięki poradzie kolegi z forum mareqbil, odnitowałem i wyjąłem czarne końcówki wydechów z mojej Magny, wystarczyło po wyjęciu tylko wypolerować końcówki i pojawił się ładny chrom. Teraz wydechy lepiej wyglądają no i wreszcie wszystko brzmi jak należy.

Co do polemiki na powyższy temat jeśli chodzi o świece czy regulacje, to każdy ma trochę racji, w japońskich maszynach trzeba dbać o każdy podzespół żeby wszystko ładnie grało, ale czasami zakładanie np: bdb świec do zamęczonej reszty nie ma sensu bo możemy uzyskać odwrotny efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się mylę to mnie poprawcie ale wydaje mi się, że spora część osób tutaj jeździ Magną bo jest to jednak fajny a w miarę tani i niezawodny sprzęt.

 

Dokładnie :cool: tylko z tą taniością to bym nie przesadzał :rolleyes: Magna to jest jeden z mocniejszych a zarazem droższych CRUISERÓW nazywany czasami mniejszym V-Max em ;)

Edytowane przez poolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytam sobie odnośnie spalania. Tydzień temy lecieliśmy w kilku trasę Działdowo -Mikołajki, zwykłe kręte mazurskie drogi, prędkość do 120, po dwie osoby na moto, Spalanie mojej madzi to 4,6l/100 madzia kolegi 6l/100 silniki te same vf750. Tankowanie przy starcie i na miescu pod korek. Ogólnie w poprzednich sezonach max spalanie mieściło się zawsze 5,2 do 6 l/100 nawet jak się pociskało do 160-170km/h Silniki w madzi dobrze czują się od 4 tyś obr. więc rzadko jeżdżę poniżej 100km/h Jeżdżę trzeci sezon , świece zmieniał jeszcze poprzedni właściciel więc nawet nie wiem jakie są, wymieniałem tylko olej i filtry. Przebieg nie wiem czy prawdziwy 70tyś km. Kupiona za 5,5tyś z nowymi kaskami HJC Tak że nie mogę na moją narzekać .Tani szybki i piękny motocykl

Ogólnie jestem zdania że jak chodzi dobrze to nie grzebać i nie "ulepszać"

Magna V45/ Yamaha Road Star 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :cool: tylko z tą taniością to bym nie przesadzał :rolleyes: Magna to jest jeden z mocniejszych a zarazem droższych CRUISERÓW nazywany czasami mniejszym V-Max em ;)

No nie porównuje do Jawy czy Mz`tki ale nie jest to HD czy VTX gdzie świętokractwem jest wlanie oleju bez znaczka firmowego... jest to kosztowo normalny motocykl dla normalnych ludzi.

 

Tydzień temy lecieliśmy w kilku trasę Działdowo -Mikołajki, zwykłe kręte mazurskie drogi, prędkość do 120, po dwie osoby na moto, Spalanie mojej madzi to 4,6l/100 madzia kolegi 6l/100 silniki te same vf750. Tankowanie przy starcie i na miescu pod korek. Ogólnie w poprzednich sezonach max spalanie mieściło się zawsze 5,2 do 6 l/100 nawet jak się pociskało do 160-170km/h

ja w tamtym tygodniu jeśdziłem z kumplem na sporcie po mieście, więc musiałem delikatnie żeby się nie zgubił i sam się zdziwiłem na stacji bo wyszło w granicach 7 litrów. A właśnie mam chęć sprawdzić jak to będzie się kształtować na trasie ale jakoś nie ma okazji...

 

Jeżdżę trzeci sezon , świece zmieniał jeszcze poprzedni właściciel więc nawet nie wiem jakie są, wymieniałem tylko olej i filtry. Przebieg nie wiem czy prawdziwy 70tyś km. Kupiona za 5,5tyś z nowymi kaskami HJC Tak że nie mogę na moją narzekać .Tani szybki i piękny motocykl

Ogólnie jestem zdania że jak chodzi dobrze to nie grzebać i nie "ulepszać"

 

własnie o to mi chodziło, że nie jesteśmy chyba jak właściciele np HD żeby zle się czuć jak kilku tysi nie wydamy na ulepszanie sprzęta. Też wychodzę z zalożenia że to co należy zrobić to się robi i tyle. Nie ma co szukać sobie niepotrzebnych wydatków. Bo jeśli by tak zacząć szukać to by chyba kasy nie starczyło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...