Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )


Mr.DiPi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie w łańcuszkach tkwi problem,bo one działają jak w każdym innym silniku.

 

 

To w czym ? :icon_eek: Z jakiegoś powodu w późniejszych modelach napęd rozrządu odbywa się przez koła zębate. Teraz w nowym VFR 800 wrócili do łańcuszków ale nie wiem dlaczego. :flesje:

Edytowane przez marrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w czym ? :icon_eek: Z jakiegoś powodu w późniejszych modelach napęd rozrządu odbywa się przez koła zębate. Teraz w nowym VFR 800 wrócili do łańcuszków ale nie wim dlaczego. :flesje:

VF-y oprócz układu cylindrów to nie wiele mają wspólnego z VFR-ami. Rozrząd VF-y zawsze pędzony był dwoma łańcuszkami.

Problem tkwi w krzywkach i dźwigienkach (nadmierne zużycie). Temat poruszany na forum - poszukaj.

Co do kół zębatych to na mój gust dzisiejsze motocykle konstruują księgowi, a nie inżynierowie. Ma być tanio produkowane.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za przyspieszone zużywanie rozrządu odpowiedzialne jest niewłaściwie poprowadzone smarowanie głowic.Idzie ono przez skrzynię biegów.Jest zbyt małe cisnienie i olej nie jest filtrowany.Cała historia jest dość dziwna ,gdyż Honda eksperymentowała,ze średnicą otworów w głowicy.Poza tym proces zużycia przebiega nierówno.Jedne egzemplarze psuły się po 30 tyś mil inne 50,a są znane przypadki ,że 100 tyś.Czytałem ,też o takiej V65 ,która odwiedziła serwis po 180 tyś mil (!),ale facet robił nia bardzo długie trasy.Co jest ważne w starych VF,nie wolno jeździć na wyższych biegach mając mniej niz 3,5 tys.obr. własnie przez zbyt słabe smarowanie wałków.Cały problem jest oczywiście do wyleczenia.Olej jest czysty i jest go bardzo dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa rozne rozwiazania tego problemu, najpopularniejszy to zalozenie kolnierza z wyjsciem na smarowanie glowic pod filtr oleju z jednoczesnym zaslepieniem wyjscia oleju ze skrzyni i zastosowaniem filtra oleju od ktoregos Goldwinga. Laczysz po prostu rure z tego kolnierza z rura smarujaca glwice i gotowe.

Opisane wszystko dokladnie na http://www.sabmag.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowszych modelach np. u mnie nie ma tej gumy bo jest kontrolka, która sygnalizuje rozłożenie nóżki. Dodatkowo jest mechanizm który wyłącza silnik jak się zapnie jedynkę przy rozłożonej nóżce.

Edytowane przez marrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myslałem ze to wszystko jest razem z ta gumą. Mój Transalp ma te wszystkie mechanizmy ale gumy nie posiada.

 

Właśnie dlatego jej nie potrzebuje bo z zrozłożoną nie ruszysz a gdyby sie rozłożyła w czasie jazdy to zgaśnie ci silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

VF 700 ,nie VS.To mniejsza wersja 750.Amerykańcy aby chronić swój wynalazek dowalili jakąś akcyzę czy coś w tym stylu i japońscy producenci zaczęli robić 700-ki ,aby ominąc chory przepis i nie stracić klientów. Silnik z 700 nie ma tylko zmniejszonej pojemności na średnicy czy skoku tłoka.To dosłownie mniejszy piec.Ma wszystkie wady starych VF,trzeba tylko znaleźć zdrowy egzemplarz i dbac o niego.Często zmieniać olej,nie jeździć na niskich obrotach od trójki w góre i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...