Skocz do zawartości

BMW F650GS ( F 650 GS ) - wybór motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

witam no wlasnie ja tez zakupilem BMW F650GS DAKAR i tez sie zastanawiam jak sie na to ubrac i jaki rodzaj kasku jezeli bede jeździl po drogach a nie torze :) wiec chyba bede odwiedzal ten temat zeby sie dowiedziec jesli ktos cos poradzi pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tor to się nie bardzo nada... tam raczej r1200s :)

kask integral, albo szczękowiec jeśli pogodzisz się z wyższą wagą i ceną za walory użytkowe

reszta ciuchów: IMHO najlepsze klasyczne turystyczne, czyli tekstyl z membraną

pogadać z CosmoSqiukiem, ma więcej do powiedzenia w tego typu sprzętach ;)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszua - ale mi reklamę robisz :wink: :) ;)

 

Jeśli chodzi o wybór BMW/transalp - miałem oba te motocykle i gdybym dziś miał wybierać, to ... gdyby cena nie wchodziła w grę, wziąłbym BMW. Jeśli kupujesz używkę, to problemu nie ma, bo małych GSów jest na rynku wtórnych od groma i można tanio kupić dobrą sztukę.

 

Wady i zalety obu sprzętów:

 

BMW

+ super zużycie paliwa

+ komfort, ergonomia

+ ABS

+ świetna trakcja w winklach

+ wtrysk

+ wrażenie niezłej dynamiki

+ wrażenie lekkości i zwinności

+ wygląd

+ świetne rozwiązanie wlewu paliwa

- mniejsza moc

- węższy zakres użytecznych obrotów

- drogie części

- wtrysk (to jest minus, jeśli chcesz uprawiać turystykę ekstremalną - pustynie itp)

- tankbag magnetyczny nie daje rady

 

Honda

+ większa moc

+ łatwe samodzielne serwisowanie 'w terenie'

+ lepsze możliwości terenowe

+ większa odporność na brutalne traktowanie w terenie

+ z kuframi prezentuje się jak rasowy duży turysta (mój nieraz był mylony z Viadrem)

+ dobry dźwięk nawet z seryjnym wydechem

- wrażenie ospałości i ociężałości

- zła ochrona przed deszczem

- konieczność zabawy z dźwignią ssania

- sporo pali

 

Tyle mi na szybko przychodzi do głowy. Jak masz jakieś konkretne pytania to wal śmiało.

Generalnie jeśli ma to być moto do wyprawy na Saharę czy do Japonii, to wziąłbym Trampa, bo jest znacznie mniej zaawansowany technologicznie, a w praktyce bardzo sprawny. Można serwisować byle gdzie i byle jak i sprzęt powinien dobrze to znieść. Jak coś padnie w BMW, to podstawowym narzędziem jest laptop, a tych na np. wyżynie Tybetańskiej jest niewiele :) Natomiast do spokojniej jazdy turystycznej szosowej po Europie BMW nada się doskonale. Do tego na alpejskich winklach ten sprzęt potrafi solidnie zaskoczyć złożeniami, które można na nim łatwo osiągnąć. Beemka jest też fajna w mieście. Transalp natomiast wykazuje duże zamiłowanie do dróg i ścieżek pozbawionych asfaltu - nawet jakieś skoki itp. nie robią na nim wrażenia. Beemka znosiła takie zabawy nieco gorzej, aczkolwiek mój GS to nie był Dakar.

 

 

W kwestii kasku - do jazdy po szosach nada się normalny kask integralny/szczękowiec. Osobiście jestem dużym zwolennikiem kasków otwartych - przy spokojniejszej turystycznej jeździe świetnie zdają egzamin (do pierwszej gleby :D ). Jeśli moto ma niekiedy wjeżdżać w teren, można też pomyśleć na kaskiem enduro z szybką - Airoh Tiger, S4, czy Arai jakiśtam.

Typowy kask enduro na drodze ma taką wadę, że niekiedy jakieś badziewie lubi walnąć w policzek - czy to owad, czy piasek spod kół innych aut, czy krople deszczu. Dlatego jeśli nie ma takiej konieczności, to moim zdaniem nie warto kupować typowego kasku enduro i gogli (taka konfiguracja przydaje się dopiero w ciężkim terenie - gdy dostajesz takiej zadyszki, że każdy kask z szybą paruje).

 

A i jeszcze o ciuchach - zdecydowanie szosowe texy. Polecam komplecik Modeki - kurtka OutbackII i spodnie Melville. Tej kurtki używam w zakresie temperatur od -5 do +35 i nie ma żadnych problemów (wypinana membrana + dobra wentylacja). Jest też w 100% wodoodporna - nawet 8 godzin jazdy autostradą w deszczu jej nie ruszyło.

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszua - ale mi reklamę robisz :) ;) :cool:

 

Jeśli chodzi o wybór BMW/transalp - miałem oba te motocykle i gdybym dziś miał wybierać, to ... gdyby cena nie wchodziła w grę, wziąłbym BMW. Jeśli kupujesz używkę, to problemu nie ma, bo małych GSów jest na rynku wtórnych od groma i można tanio kupić dobrą sztukę.

 

 

Dzięki, wiem już teraz naprawdę dużo.

 

Jeśli chodzi o trasy jakimi będę jeździł, to pewnie będzie to głównie asfalt i zdecydowanie w Europie. Mam nadzieję, że BMW znosi chociaż trochę jazdę w terenie, bo skłaniam się raczej do tej marki i sporadycznie po leśnych ścieżkach też chciałbym pojeździć.

 

Kask Airoh Tiger przymierzałem - jest całkiem ok i cena terz znośna, ale ostatnio wpadł mi w oko Airoh TR1 - fajnie sie prezentuje i ma tą zaletę, że można zrobić z niego bezszczękowca.

 

Co do ciuchów to właśnie interesowałem się tą firmą bo mój kolega kupił kurtkę Modeki Rooki. Ta którą proponujesz jest super, ale Rooki jest o płowę tańsza (czy warto dopłacić do Outback II?)

Taka sama sytuacja jest ze spodniami, ale te które proponujesz mają wypinaną podpinkę, więc znowu pytanie - czy warto dapłacić?

 

 

Moto chciałbym kupić używane ok 2002r. Za ile można taki wyrwać?

 

 

Hodon, a do czego chcesz tego motocykla używać? I jaką kasą dysponujesz na ten cel - tzn: motocykl, ubranie, osprzęt. ;)

 

 

Myślę, że mototykl kupie za ok 16, sprzęt za 2 do 3.

 

Jeszcze jedno jakie buty? Podobno najlepsze są z wentylacją (raczej będą używane latem). Słyszłem, że Daytona są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o trasy jakimi będę jeździł, to pewnie będzie to głównie asfalt i zdecydowanie w Europie. Mam nadzieję, że BMW znosi chociaż trochę jazdę w terenie, bo skłaniam się raczej do tej marki i sporadycznie po leśnych ścieżkach też chciałbym pojeździć.

Nie bój żaby, da radę.

Zobacz: http://www.omeko.pl/fot/a6.jpg

i: http://www.omeko.pl/fot/bmw.jpg

 

Kask Airoh Tiger przymierzałem - jest całkiem ok i cena terz znośna, ale ostatnio wpadł mi w oko Airoh TR1 - fajnie sie prezentuje i ma tą zaletę, że można zrobić z niego bezszczękowca.

No i git ;)

Co do ciuchów to właśnie interesowałem się tą firmą bo mój kolega kupił kurtkę Modeki Rooki. Ta którą proponujesz jest super, ale Rooki jest o płowę tańsza (czy warto dopłacić do Outback II?)

Taka sama sytuacja jest ze spodniami, ale te które proponujesz mają wypinaną podpinkę, więc znowu pytanie - czy warto dapłacić?

Moim zdaniem warto. Jeśli ciuchy nie mają wypinanej membrany, to jazda w nich będzie uciążliwa już w temperaturze powyżej 25 stopni (no chyba, że mają jakąś inną wentylację - ale Rookie chyba takowej nie ma). Z wpinaniem/wypinaniem tych membran jest trochę zabawy, ale przy odrobinie wprawy można to zrobić w kilkanaście sekund. Nawet teraz - przy upałach rzędu +35C mogę jeździć w tej kurtce i nie narzekam. W innych jak dotąd mi to nie wychodziło (a w maju tego roku na przełęczach alpejskich w tej samej kurtce walczyłem ze sporymi opadami śniegu i mrozem ;) było ok).

 

Moto chciałbym kupić używane ok 2002r. Za ile można taki wyrwać?

Bo ja wiem.. Z 16-19 tysi?

Uważaj na importowane, co by nie mieć problemów z rejestracją.

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CosmoSquig mam takie pytanie odnosnie tego F650GS, czy ogólnie trudny jest w prowadzeniu dla mniej wprawnego motocyklisty?

Na wiosnę chcę się przesiąść z virago 125 na coś większego i właśnie to F650GS bardzo by mi pasowało :evil:

Mam 184cm i ok. 70kg.

Narazie przejechałem od czerwca 2600km, ale do końca sezonu zrobię jeszcze raz tyle, bo jeżdzę codziennie :(

Edytowane przez B@rtek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zastanawiam się właśnie nad wyborem motocykla i w oko wpadła BMKa. Najpierw chciałem kupić Transalpa, ale BMKa wyglada i podobno sprawuje się lepiej. Co sądzicie na ten temat?

Swego czasu myślałem o małym BMW. Wydaje się wprost wymarzony do uprawiania turystyki po naszych "drogach".

A nie zastanawiałeś się np. nad małym V-Stromem?

 

 

ps. Facet w sklepie z akcesoriami nie wiedział jakie ciuchy mi polecić. Na Crosówkę czy na szosówkę. Jaką dacie radę na to?

Ja bym na Twoim miejscu pod ten motocykl kupił tekstylny komplet turystyczny.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu myślałem o małym BMW. Wydaje się wprost wymarzony do uprawiania turystyki po naszych "drogach".

A nie zastanawiałeś się np. nad małym V-Stromem?

Ja bym na Twoim miejscu pod ten motocykl kupił tekstylny komplet turystyczny.

 

Zastanawiałem się nad różnymi rozwiązaniami i narazie nie przyszło mi nic lepszego do głowy. To mój pierwszy motocykl i nie jestem pewny co będzie lepsze. Pomyślałem, że BMW sprawdzi się też na leśnych ścieżkach, więc wtedy będę wiedział jaką opcję wybrać.

 

Co Twoim zdaniem przemawia za V-Stromem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CosmoSquig mam takie pytanie odnosnie tego F650GS, czy ogólnie trudny jest w prowadzeniu dla mniej wprawnego motocyklisty?

Na wiosnę chcę się przesiąść z virago 125 na coś większego i właśnie to F650GS bardzo by mi pasowało :evil:

Mam 184cm i ok. 70kg.

Narazie przejechałem od czerwca 2600km, ale do końca sezonu zrobię jeszcze raz tyle, bo jeżdzę codziennie :(

F650GS jest bardzo user-friendly. Jest stosunkowo mały jak na tę klasę motocykla, ma niskie siodło, a prowadzenie to rewelka. Weź egzemplarz z ABS koniecznie. Przydać mogą się też jakieś gmole - zawsze to spokojniej się jeździ. Jeśli chcesz, możesz poprosić serwis aby ograniczyli moc do 34KM. Robi się to poprzez zmianę programu wtrysku, więc trwa to minutę i w każdej chwili możesz przywrócić początkowe ustawienia. Na pierwsze kilkaset km to może być niezła opcja, jeśli czujesz się niepewnie.

W każdym razie jest to doskonały wybór jako następca małej Virówki.

 

A nie zastanawiałeś się np. nad małym V-Stromem?

Pamiętajmy, że "mały" Vstrom ma gabaryty identyczne jak "duży". Czyli mamy tu do czynienia ze sporą turystyczną tysiączką :evil: Silnik osiągami też dorównuje niektórym największym enduraczom (np. BMW R1150GS :lalag: ). Ale generalnie bardzo wdzięczny motocykl. Mam i polecam :evil:

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CosmoSquig mniej więcej za ile można kupić tego F650GS w dobrym stanie?

Lepiej u nas szukać czy może lepiej zagranicą?

Interesują mnie modele z przednim błotnikiem, który jest zaraz pod lampą - chyba od 2000r. takie weszły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CosmoSquig mniej więcej za ile można kupić tego F650GS w dobrym stanie?

Lepiej u nas szukać czy może lepiej zagranicą?

Interesują mnie modele z przednim błotnikiem, który jest zaraz pod lampą - chyba od 2000r. takie weszły?

http://www.aukcje.onet.pl

http://www.otomoto.pl

http://www.aaaby.pl

itd :)

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki nie żartujcie sobie, bo przecież znam te adresy :buttrock:

Na allegro 160 komentarzy to jak miałbym nie znać tego seriwsu? :banghead:

Ale ok można uznać to za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...