Skocz do zawartości

NTV i zakręty


Rekomendowane odpowiedzi

Byłem wczoraj obejrzeć Hondę NTV 650, ponieważ przymierzam się do zakupu. Czytałem w kilku opisach, że prowadzenie wymaga przyzwyczajenia, no ale nie sądziłem, że aż tak... Pierwszy zakręt tym motocyklem przy prędkości ~30 km/h troche mnie przestaraszył :icon_mrgreen: Motocykl przy mniejszych prędkościach straszliwie pogłębia zakręt. Teraz jeżdżę małą Diversionką i przy NTV prowadzi się jak rowerek. W XJ w zakrętach świadomie działam przeciwskrętem, a tutaj jest to praktycznie nie możliwe, ponieważ kierownica dosyć mocno skręca się w kierunku w którym skręcamy i cięzko ją utrzymać.

Napiszcie jeżeli możecie, czy założenie odpowiednich opon na przykład niweluje ten problem, czy ten typ poprostu tak ma ? Motocykl jest na prawdę super za sprawą kardana, V, i dźwięku :icon_eek: Natomiast mam mieszane uczucia co do tego prowadzenia.... Da się do tego przyzwyczaić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja sie prowadzi fajnie.Zrobiłem na niej 1200km i faktycznie delikatnie sie kładzie ale nie aż tak by nad tym płakać.Niestety nie mam porównania z innymi sprzętami.

Poza tym latam turystycznie i nie potrzebuje składać sie w winkle :icon_mrgreen:.

 

P.S.Opony mam w wymiarówce zalecanej przez producenta czyli 110/80 H 17 i 150/70 H 17.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten motocykl z tego słynie, jeżeli ktoś przesiada sie z xj na ntv to pierwsze słowa po jeździe są mniejwiecej takie: "to ku... nie skręca".

Przy bliższym poznaniu jednak mozna sie nauczyć, przeciwskręt wskazany. Jazda małymi prędkościami po parkingu to nie jest żywioł tego motocykla. Ma on tendencje do "walenia" sie w skręcie, pomaga tylni hamulec i manetka gazu.

Jeżeli natomiast zjawiska te są bardzo wyraźne, warto obejżeć przednie lagi, czy nie są krzywe. Mój kumpel jeżdził takim sprzętem rok i nic go nie ściągało, poza trudnym prowadzeniem przy małych prędkościach bylo ok. Dwa dni temu wymienialiśmy łożyska główki ramy i okazało sie że lagi są "wbite", tak jak by ktoś przywalił prosto w płot. Ostrzejszy kąt przedniego zawieszenia powoduje trudności w prowadzeniu przy małych prędkościach.

ufff ale sie rozpisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie .... skręcanie przy minimalnych prędkościach jest niebezpieczne bo tylko tam wyczuwam tak duża tendencje do walenia sie na bok.

Ostatnio tak swoją położyłem.

Przy skręconej kierownicy i ok 5km/h za mocno wcisnąłem przedni hebel.Koń sie zatrzymał ale w lekkim pochyleniu i nie było że boli .....placek na środku skrzyżowania.Na szczęście uszkodzeń brak.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na początku miałem to samo, bałem się skręcać :icon_mrgreen:

 

Po przejechaniu 5000 km mogę stwierdzić ze do przyzwyczajenia i po zakrętach można naprawdę szybko latać.

 

Jak sie zamieniłem na trasie z kumplem i jechałem na GS to też myślałem ze jadę na rowerze :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM WSZYSTKICH :)

 

JESTEM MAX ZADOWOLONY Z TEGO SPRZETU....PRZEZYŁ BEDNARY BEZ UBYTKU OLEJU... JEST MÓŁ LECZ TO W KONCU TURYSTYK 650 I DWA CYLINDRY A JESLI CHODZI O ZAKRETY TO NIE MAM NAJMNIEJSZYCH PROBLEMÓW Z TYM... PEWNIE ZE LEPIEJ MI SIE SKLADA CBR 954 :icon_razz: ALE JAK JUZ WSPOMNIAŁEM TO TURYSTYK LECZ MOZNA MU ZAUFAC I CZASAMI NAWET POSZALEC.... :icon_razz: TROSZKE :banghead:

GODNY POLECENIA SPRZET!!! SZCZEGÓLNIE DLA POCZATKUJACYCH

 

 

POZDRAWIAM

 

P.S. AKTUALNIE JEST NA SPRZEDAZ LUB ZAMIANE NA CBR 600F2 SZUKAM MOCNIEJSZYCH WRAZEN JUZ ... :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prawdzie nie jest to do końca związane z tematem, ale zapytam. Co byście zrobili ni moim miejscu :biggrin: :clap: Jeżdżę Yamaszką Diversion i chciałbym zamienić ja na jakiś motocykl z kardanem i V. Tak więc na pierwszy plan wysunęła się NTV, ponieważ do VXa jakoś nie mogę się przekonać, a chopperek raczej odpada, ponieważ lubię sobie czasem osterzej polatać po zakrętach :clap: Czy NTV nie znudzi mi się zbyt szybko? W Diversionce mocy mi wystarcza jak narazie, ale ten motocykl jest poprostu bez charakteru :lalag: Jak myślicie? Czy NTV spełni moje oczekiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze jesli masz taki zapał do jazdy jak ja i potrzeba Ci nowych wrazen to napewno nie jest to motor dla Cibeie zrobiłem NTV 3500km i juz jest na sprzedaz:))) kupuje cbr 600...;))Super motor aby troszke sie wjeździć....ale nie rozwijać....

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie jest rewelacyjny,

 

Zrobiłam nim w dwa i pół miesiąca około 2500 km. Zakręty? Byłam w ostatni łykend w Bieszczadach i trenowałam serpentynki. Szalenie spodobało mi się składanie na zakrętach do samego asfaltu. Jest tak stabilny przy pochyleniu, że zmiana biegów w takim momencie specjalnie nic nie zmienia.

Wkurza jazda po koleinach, bo wtedy skręca i nachyla się samoistnie dość mocno. Hamulce - super!!! Hamowałam na prostym, i w skręcie, i słabo, i mocno - rewelacyjnie i bezpiecznie.

Przeciwskręty - jak najbardziej!

Nie rozumiem, o co chodzi?

No i parking...

Dwa razy go położyłam, delikatnie wporawdzie, ale zawsze. Nie utrzymałam, bo do wysokich ani specjalnie silnych nie należę. Raz przednie koło stanęło na chodniku i zabrakło nóżek (trzeba sobie jeszcze wyhodować dłuższe), a drugi raz na ostrym zjeździe do parkingu - za mocno pochyliłam się.

 

Ogólnie - Jestem bardzo zadowolona!

Edytowane przez anulka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...