Skocz do zawartości

Stukanie w pierwszym cylindrze yamahy virago 1100


marioUT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum. Po kilkunastu latach rozłąki z motocyklem (wcześniej MZ etz 250) zakupiłem yamahę virago 1100 z 1992 roku. Wszystko by było pięknie, tylko na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, słychać stuki (klepanie, cykanie) w pierwszym cylindrze. Mam pytanie, czy te sprzęty tak mają, (chodzi mi o virago i drag stary o różnych pojemnościach) czy może to jest oznaka poważniejszej awarii? Zaznaczam, widziałem podobny temat w "mechanice ogólnej", ale tam nie było jednoznacznej odpowiedzi.

Edytowane przez marioUT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy te sprzęty tak mają, (chodzi mi o virago i drag stary o różnych pojemnościach) czy może to jest oznaka poważniejszej awarii?

 

Stuk a cykanie to dwie różne sprawy. Jeśli cyka sprawdź i wyreguluj zawory. Virago z 92 roku nie powinno mieć dobitego silnika więc myślę że to tylko sprawa regulacji.

Edytowane przez senio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałbym do potencjalnych przyczyn rozrząd - nie jestem ekspert od Yamahy ale łańcuch rozrządu jak jest już rozciągnięty to też właśnie wydaje dziwne odgłosy - cykanie itp.

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to raczej pukanie na wysokości głowicy pierwszego cylindra. Pojawia się to w zakresie 800-1500 obrotów na rozgrzanym silniku. Po dodaniu gazu znika. Nie brzmi to jak klepiące zawory lub zużyty łańcuszek rozrządu ( mogę się mylić, bo fachowcem od tych silników nie jestem). Dla przybliżenia tematu podaję linka z podobnym problemem: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...1357&hl=cykanie. Tam też dokładnie nie określają czy jest to cykanie, klapanie czy stukanie i twierdzą, że wszystkie v-ki od yamahy to mają. Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaka, czy też stuka w pierwszym cylindrze? Próbuję ustalić czy to jest częsta przypadłość tych sprzętów i czy muszę się tym martwić. Tak poza tym stukaniem na wolnych obrotach to wszystko pięknie i zużycie paliwa i oleju (brak) i bardzo ładne przyśpieszenie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja miałem takie stuki na pierwszym cylindrze (pierwszy w Virago jest tylny cylinder) i po rozebraniu okazało sie, ze zuzyta była prowadnica od łancuszka rozrzadu od razu wymieniłem uszczelki pod głowicami i wszystko chula jak nówka :( POZDRAWIAM!!!

 

Ps. W prawdzie mozna bylo z tym jezdzic ale ja nie lubie jak cos stuka!!! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

a jak rozmawiamy już o silnikach w Virago 1100 to mam jedno pytanie. Kontrolka poziomu oleju powinna byc zalana całkowicie czy do jakiegoś konkternego poziomu.

Pytam ponieważ właśnie kupiłem motor i niebardzo sie orientuję. A książki serwisowej oczywiście niestety nie mam. Jeżeli możecie napisać to napiszcie gdzie sprawdzic poziom oleju w skrzyni i wale i czy ta kontrolka pod podnóżkiem to kontrolka oleju silnika?

 

dzięki z góry

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe , że te sprzęty tak mają, ale ja np. na punkcie stukania i pukania, nie mówię o cykaniu, mam bzika.

Było tak, najpierw lekkie klepanie w zakresie 2-2,5 tys., potem w szerszym zakresie. Potem pojawiło się pukanie na wolnych obrotach, odgłos jak przy pukaniu młotkiem. Odgłos ten stawał się głośniejszy i głośniejszy, aż pewnego dnia zobaczyłem za sobą ogon z siwego dymu i korbowód razem z tłokiem rozleciał się na 50 kawałków. Jak się okazało był luz na panewce lub na połaczeniu korbowodu z tłokiem.

Nie zamierzam Cię dołować, ale cholera wie co tam siedzi...Lepoiej brac i takie coś pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarekJ jesli chodzi o poziom oleju w Virówce to wziernik pod podnużkiem to jest własnie to czego szukasz - powinny byc tam dwie kreseczki ktore oznaczają minimum i maksimum a jesli ich u Ciebie nie ma to poziom oleju powinien siegac ok 2mm górnej granicy wziernika - natomiast w kardanie jest korek przelewowy - (jak popatrzysz na kardanik to napewno znajdziesz) - skrzynia smarowana jest tym samy olejem co silnik. POZDRAWIAM - jesli czegos nie bedziesz wiedzial to pisz a ja postaram sie odpowiedziec.

 

PS. przy zegarach powinieneś mieć też kontrolke koloru czerwonego - to tez jest wskaznik poziomu oleju (nie mylic z cisnieniem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarekJ jesli chodzi o poziom oleju w Virówce to wziernik pod podnużkiem to jest własnie to czego szukasz - powinny byc tam dwie kreseczki ktore oznaczają minimum i maksimum a jesli ich u Ciebie nie ma to poziom oleju powinien siegac ok 2mm górnej granicy wziernika - natomiast w kardanie jest korek przelewowy - (jak popatrzysz na kardanik to napewno znajdziesz) - skrzynia smarowana jest tym samy olejem co silnik. POZDRAWIAM - jesli czegos nie bedziesz wiedzial to pisz a ja postaram sie odpowiedziec.

 

PS. przy zegarach powinieneś mieć też kontrolke koloru czerwonego - to tez jest wskaznik poziomu oleju (nie mylic z cisnieniem)

 

hej, ja mam starszą yamkę ale momo że ustawiłem luzy na książkę to jak mi się rozgrzeje to zaczyna stukać " cykać " zawór ssący tylnego cylindra. I kolegę mamco ma taki sam moto i też mówi że jak mu się rozgrzeje to zaczyna mu cykać klwiatura. może trzeba mniejsze luzy nastawiać w tych bzynkach. bo np. w Jankach to jest na odwrót. jak się rozgzewają to luzy się zmniejszają. popatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam nie jest to pukanie w szerokim zakresie obrotów (tylko wolne, najbardziej około 1000). No i dzięki za podpowiedź który cylinder jest pierwszy (ja myślałem że ten z przodu). Zaczynam podejrzewać wydech lub tak jak mówicie prowadnicę łańcuszka rozrządu. Mam nadzieję że to nie jest coś gorszego (wał, korbowód). Może zna ktoś dobrego fachowca z okolic: Bełchatów, Piotrków, Łódź, który da mi jednoznaczną odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

 

Zaznaczam nie jest to pukanie w szerokim zakresie obrotów (tylko wolne, najbardziej około 1000). No i dzięki za podpowiedź który cylinder jest pierwszy (ja myślałem że ten z przodu). Zaczynam podejrzewać wydech lub tak jak mówicie prowadnicę łańcuszka rozrządu. Mam nadzieję że to nie jest coś gorszego (wał, korbowód). Może zna ktoś dobrego fachowca z okolic: Bełchatów, Piotrków, Łódź, który da mi jednoznaczną odpowiedź.

 

Jesli się już rozpoznałeś przyczynę tych hałasów to daj znać, zawsze to będzie jakieś dodatkowe doświadczenie dla innych posiadaczy tego motorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa ze stukami wyglada nastepująco:

Czasami są słyszalne lekkie niemetaliczne stuki w przednim cylindrze.

Nasilają sie one kiedy gaźniki wymagaja regulacji!!!

Nie mam pojęcia dlaczego tak jest!

Odgłosy te słychać równiez czasami gdy moto jest przechylone na lewa stronę( na stopce).

Jak wyprostuje moto odgłosy cichną??!!! :biggrin:

 

Po za tym to więkzośc silników chłodzonych powietrzem wydaje mniej lub bardziej dziwne odgłosy.

Nie ma płaszcza cieczy więc siłą rzeczy słyszymy pracę podzespołów w silniku.

 

Cykać w Virago mogą jeszcze kraniki podciśnieniowe.

Cykanie zaworów wydaję mi się ,że jest typowym objawem w Virówkach.

Jak ktos chce to można troszkę zmniejszyć luz.

Słuchałem juz wielu Virago i praktycznie każda jak się nagrzeje to cyka!

Nie jest to szkodliwe dla silnika - Virago robią duże przebiegi bez jakichkolwiek napraw.

 

Moja Yamaszka nie jest juz młódką więc niektóre odgłosy po prostu olewam.

Słyszałem tez opinię ,że V-ki Yamahy starszej generacji lubią czasmi postukiwać. -

:biggrin: :buttrock:

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...