marioUT Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 (edytowane) Witam wszystkich na forum. Po kilkunastu latach rozłąki z motocyklem (wcześniej MZ etz 250) zakupiłem yamahę virago 1100 z 1992 roku. Wszystko by było pięknie, tylko na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, słychać stuki (klepanie, cykanie) w pierwszym cylindrze. Mam pytanie, czy te sprzęty tak mają, (chodzi mi o virago i drag stary o różnych pojemnościach) czy może to jest oznaka poważniejszej awarii? Zaznaczam, widziałem podobny temat w "mechanice ogólnej", ale tam nie było jednoznacznej odpowiedzi. Edytowane 13 Lipca 2006 przez marioUT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
senio Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 (edytowane) Mam pytanie, czy te sprzęty tak mają, (chodzi mi o virago i drag stary o różnych pojemnościach) czy może to jest oznaka poważniejszej awarii? Stuk a cykanie to dwie różne sprawy. Jeśli cyka sprawdź i wyreguluj zawory. Virago z 92 roku nie powinno mieć dobitego silnika więc myślę że to tylko sprawa regulacji. Edytowane 13 Lipca 2006 przez senio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Dodałbym do potencjalnych przyczyn rozrząd - nie jestem ekspert od Yamahy ale łańcuch rozrządu jak jest już rozciągnięty to też właśnie wydaje dziwne odgłosy - cykanie itp. Pozdrawiam. Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioUT Opublikowano 13 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Jest to raczej pukanie na wysokości głowicy pierwszego cylindra. Pojawia się to w zakresie 800-1500 obrotów na rozgrzanym silniku. Po dodaniu gazu znika. Nie brzmi to jak klepiące zawory lub zużyty łańcuszek rozrządu ( mogę się mylić, bo fachowcem od tych silników nie jestem). Dla przybliżenia tematu podaję linka z podobnym problemem: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...1357&hl=cykanie. Tam też dokładnie nie określają czy jest to cykanie, klapanie czy stukanie i twierdzą, że wszystkie v-ki od yamahy to mają. Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaka Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 w mojej Virówce też na wolnych coś delikatnie stuka(już drugi rok) ale podczas jazdy silnik ,,gdacze'' idealnie więc myślę(i tego się będę trzymał) że tak V-ki mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioUT Opublikowano 13 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Kaka, czy też stuka w pierwszym cylindrze? Próbuję ustalić czy to jest częsta przypadłość tych sprzętów i czy muszę się tym martwić. Tak poza tym stukaniem na wolnych obrotach to wszystko pięknie i zużycie paliwa i oleju (brak) i bardzo ładne przyśpieszenie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Ja miałem takie stuki na pierwszym cylindrze (pierwszy w Virago jest tylny cylinder) i po rozebraniu okazało sie, ze zuzyta była prowadnica od łancuszka rozrzadu od razu wymieniłem uszczelki pod głowicami i wszystko chula jak nówka :( POZDRAWIAM!!! Ps. W prawdzie mozna bylo z tym jezdzic ale ja nie lubie jak cos stuka!!! :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Witama jak rozmawiamy już o silnikach w Virago 1100 to mam jedno pytanie. Kontrolka poziomu oleju powinna byc zalana całkowicie czy do jakiegoś konkternego poziomu. Pytam ponieważ właśnie kupiłem motor i niebardzo sie orientuję. A książki serwisowej oczywiście niestety nie mam. Jeżeli możecie napisać to napiszcie gdzie sprawdzic poziom oleju w skrzyni i wale i czy ta kontrolka pod podnóżkiem to kontrolka oleju silnika? dzięki z góryPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepper Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Możliwe , że te sprzęty tak mają, ale ja np. na punkcie stukania i pukania, nie mówię o cykaniu, mam bzika.Było tak, najpierw lekkie klepanie w zakresie 2-2,5 tys., potem w szerszym zakresie. Potem pojawiło się pukanie na wolnych obrotach, odgłos jak przy pukaniu młotkiem. Odgłos ten stawał się głośniejszy i głośniejszy, aż pewnego dnia zobaczyłem za sobą ogon z siwego dymu i korbowód razem z tłokiem rozleciał się na 50 kawałków. Jak się okazało był luz na panewce lub na połaczeniu korbowodu z tłokiem.Nie zamierzam Cię dołować, ale cholera wie co tam siedzi...Lepoiej brac i takie coś pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 MarekJ jesli chodzi o poziom oleju w Virówce to wziernik pod podnużkiem to jest własnie to czego szukasz - powinny byc tam dwie kreseczki ktore oznaczają minimum i maksimum a jesli ich u Ciebie nie ma to poziom oleju powinien siegac ok 2mm górnej granicy wziernika - natomiast w kardanie jest korek przelewowy - (jak popatrzysz na kardanik to napewno znajdziesz) - skrzynia smarowana jest tym samy olejem co silnik. POZDRAWIAM - jesli czegos nie bedziesz wiedzial to pisz a ja postaram sie odpowiedziec. PS. przy zegarach powinieneś mieć też kontrolke koloru czerwonego - to tez jest wskaznik poziomu oleju (nie mylic z cisnieniem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucack Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 MarekJ jesli chodzi o poziom oleju w Virówce to wziernik pod podnużkiem to jest własnie to czego szukasz - powinny byc tam dwie kreseczki ktore oznaczają minimum i maksimum a jesli ich u Ciebie nie ma to poziom oleju powinien siegac ok 2mm górnej granicy wziernika - natomiast w kardanie jest korek przelewowy - (jak popatrzysz na kardanik to napewno znajdziesz) - skrzynia smarowana jest tym samy olejem co silnik. POZDRAWIAM - jesli czegos nie bedziesz wiedzial to pisz a ja postaram sie odpowiedziec. PS. przy zegarach powinieneś mieć też kontrolke koloru czerwonego - to tez jest wskaznik poziomu oleju (nie mylic z cisnieniem) hej, ja mam starszą yamkę ale momo że ustawiłem luzy na książkę to jak mi się rozgrzeje to zaczyna stukać " cykać " zawór ssący tylnego cylindra. I kolegę mamco ma taki sam moto i też mówi że jak mu się rozgrzeje to zaczyna mu cykać klwiatura. może trzeba mniejsze luzy nastawiać w tych bzynkach. bo np. w Jankach to jest na odwrót. jak się rozgzewają to luzy się zmniejszają. popatrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioUT Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Zaznaczam nie jest to pukanie w szerokim zakresie obrotów (tylko wolne, najbardziej około 1000). No i dzięki za podpowiedź który cylinder jest pierwszy (ja myślałem że ten z przodu). Zaczynam podejrzewać wydech lub tak jak mówicie prowadnicę łańcuszka rozrządu. Mam nadzieję że to nie jest coś gorszego (wał, korbowód). Może zna ktoś dobrego fachowca z okolic: Bełchatów, Piotrków, Łódź, który da mi jednoznaczną odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dwaPe Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Witam! Zaznaczam nie jest to pukanie w szerokim zakresie obrotów (tylko wolne, najbardziej około 1000). No i dzięki za podpowiedź który cylinder jest pierwszy (ja myślałem że ten z przodu). Zaczynam podejrzewać wydech lub tak jak mówicie prowadnicę łańcuszka rozrządu. Mam nadzieję że to nie jest coś gorszego (wał, korbowód). Może zna ktoś dobrego fachowca z okolic: Bełchatów, Piotrków, Łódź, który da mi jednoznaczną odpowiedź. Jesli się już rozpoznałeś przyczynę tych hałasów to daj znać, zawsze to będzie jakieś dodatkowe doświadczenie dla innych posiadaczy tego motorka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 U mnie sprawa ze stukami wyglada nastepująco:Czasami są słyszalne lekkie niemetaliczne stuki w przednim cylindrze.Nasilają sie one kiedy gaźniki wymagaja regulacji!!!Nie mam pojęcia dlaczego tak jest!Odgłosy te słychać równiez czasami gdy moto jest przechylone na lewa stronę( na stopce).Jak wyprostuje moto odgłosy cichną??!!! :biggrin: Po za tym to więkzośc silników chłodzonych powietrzem wydaje mniej lub bardziej dziwne odgłosy.Nie ma płaszcza cieczy więc siłą rzeczy słyszymy pracę podzespołów w silniku. Cykać w Virago mogą jeszcze kraniki podciśnieniowe.Cykanie zaworów wydaję mi się ,że jest typowym objawem w Virówkach.Jak ktos chce to można troszkę zmniejszyć luz.Słuchałem juz wielu Virago i praktycznie każda jak się nagrzeje to cyka!Nie jest to szkodliwe dla silnika - Virago robią duże przebiegi bez jakichkolwiek napraw. Moja Yamaszka nie jest juz młódką więc niektóre odgłosy po prostu olewam.Słyszałem tez opinię ,że V-ki Yamahy starszej generacji lubią czasmi postukiwać. - :biggrin: :buttrock: POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioUT Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 W przyszłym tygodniu jadę do mechanika z lagami (uszczelniacze i olej) to powiedział że osłucha silniczek i sprawdzi co to może stukać. Dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.