johny Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 (edytowane) Miałem XVS 650 (DRAGUSIA). Mam XVS 1100 (DRAGO).No i mam kolejnego problema.Do Dragusi lałem benzynę 98 Okt (czasy inne, ceny paliwka niższe a i VAT-cik można było kiedyś odliczyć... :) ).Do Draga leję 95 Okt (cóż, wszystko się Q*rwa zmienia ;) ).Wprawdzie Draga jeszcze nie wypróbowałem tak na serio (ledwie 350 km przejechałem, dzieciak na dotarciu to i delikatnie postępować trzeba :flesje: ), ale powstała zagadka :czy większego "kopa" ma Drag Star 650 na benzynie 98 Okt, czy DS 1100 na 95 Okt? :) Wszelkie odpowiedzi czy dywagacje mile widziane ;) Edytowane 11 Lipca 2006 przez johny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 Lanie paliwa 98 oktanów do motocykla o stopniu sprężania 8,3:1 niema żadnego sensu (poza porawą humoru właścicela i zasileniem stanu konta rafinerii). Dragstar 1100 musiałby być zalany dieslem żeby miec gorszego "kopa" od XVS 650... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 czy większego "kopa" ma Drag Star 650 na benzynie 98 Okt, czy DS 1100 na 95 Okt? Ilość oktanów nie mówi nic o wartości opałowej paliwa (a ta decyduje o "kopie" - oprócz paru detali związanych z mocą silnika). To tak jakbyś spytał, czy bardziej biały jest papier o gramaturze 80, czy 90? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_pl Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Pompka ma rację, lej Pb95, kop jest wystarczający, toć to przecie nie plastk. Lejąc Pb98 do tak nisko sprężonego silnika, wyrzucisz tylko kasę.Do mojej dragstarki leję Pb95: ostra jest jak brzytwa, żadnego spalania stukowego nawet przy przyspieszaniu z niskich obrotów na wysokim biegu.Pozdrawiam posiadacza dobrego motocykla :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guti Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Oczyw jak Pompka napisał , lanie paliwa 98 oktanowego przy sprężaniu (i zapłonie) takim jak wyżej podane nie ma sensu a nawet może pogorszyć delikatnie (ale chyba nieodczuwalnie przez kierowce) moc silnika , bo jak to kiedyś wyczytalem , jeśli zapłon i sprężanie jest ustawione na 91-95 okt czy jakoś tak jest w drag starach , to mieszanka w komorze spalania w drag starze przy bezie 98 okt (oczyw nie powinna zaszkodzić silnikowi tylko jego mocy) bedzie się zapalała przy mniejszym stopniu speżenia , co za tym idzie mniejsza komprecha gorsza moc (ale zaznaczam to jest nieodczuwalne raczej przez kierowce) . Zgodnie z definicją liczba oktanowa to (postaram się w wielkim skrócie) wyznaczana wartość, określająca własności PRZECIWDETONACYJNE paliw lekkich. A więc przekonanie , że paliwo o większej liczbie oktanowej daje większą moc jest błędne. Co więcej - większość dodatków przeciwdetonacyjnych (a więc podnoszących liczbę oktanową) spalając się dostarcza mniej energii niż typowa lekka benzyna. Niestety wraz z wzrostem liczby oktanowej paliw moc wytwarzana z nich spada - chyba że system sterowania silnika potrafi "wykryć" fakt, że paliwo ma więcej oktan i przyspieszy zapłon, podnosząc sprawność silnika, a co za tym idzie - moc. Ale z tego co czytam w prase motocyklowej to BMW gs 1200 (stworzona dla obierzyświatów) ma dwie mapy zapłonowe dla "lepszego" i "gorszego" paliwa (wiadomo zakątki Rosji i dalekiego wschodu (tam to i z 78 okt się trafi lol) po europę i reszte swiata 95-98okt ) no ale z tego co wiem to Drag Stary nie mają dwóch map zapłonowych lol , także Drag star 650 nawet jak zalejesz go rakietowym paliwem to nie wydmucha 1100 zalanego paliwem dajmy na to 91 okt :icon_mrgreen: . Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 w usa leje sie 91 z 14% paliwa roslinnego, i maszynki smigaja bez zazutu, ostatnio maiałem 115mil/h, i dragstar 1100 dawal rade. takze nie ma co sie martwic. Cytuj www.sokolriders.com--- jezdze bo lubie --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Wartosci oktanowe amerykanskiej benzyny sa inaczej liczone niz w Europie i tutejsza 91 to conajmniej polska 95. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boluś Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Witam, Tytułem próby "przerabiałem" wszystkie dostępne na rynku benzyny i moim zdaniem nie było żadnej odczuwalnej różnicy w osiągach motocykla. Może niektóre paliwa ze specjalnymi dodatkami, oferowane przez Shella, mają jakieś włściwości czyszcząco konserwujące układ paliwowy (jak o tym zapewnia producent), ale czy to prawda, to najstarsi ludzie nie wiedzą. Myślę, że najrosądniej jest lać paliwo, jakie zaleca Yamaha. Jeźdżę na 95 oktanowej benzynie, moto ma przyzwoite przyspieszenie i osiąga swoją przewidzianą szybkość max. Tak, że chyba nie ma sensu przepłacać za benzynę 98. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemol Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 (edytowane) A co WASZYM zdaniem może być przyczyną nie osiągania przez DS XVS1100A katalogowej prędkości max?Moto wyposażone jest jedynie w spowalniacz w postaci szyby, bez sakw. Benzynka 95 okt. tylko z Orlenowskich stacji. Waga moja 90 kg. Docieranie książkowe. A na liczniku jedynie 160km/h. I co można na to poradzić?Pzdr. Edytowane 20 Lipca 2006 przez rzemol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 A co WASZYM zdaniem może być przyczyną nie osiągania przez DS XVS1100A katalogowej prędkości max? Może własnie szyba (zwłaszcza jak jest spora), a moze masz egzemplarz który dobrze pokazuje prędkośc :banghead: ....A na liczniku jedynie 160km/h. I co można na to poradzić? Zależy ile masz $$$ :D A poważnie to 160 kph to chyba nieźle na 61 KM silnik i masę motocykla pewnie koło 300 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Paliwo:ja do swej kawasaki leję tylko 98 i to z SchellaBP albo ostateczne Orlen - ale stacja musi być prowadzona przez koncern a nie jakiegoś ajenta. Naprawdę 95 jest do dupy - nie dlatego że jest za nisko oktanowa ale dlatego że jest mieszana z wszystkiego co popadnie.Choć z 98 już miałem podobny przypadek.pozdrklaus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemol Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 Ale jak czytam w innym poście, że kolo z Ameryki tnie 115 mph :biggrin: - toż to przepaść :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikosław Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 Zanim zaczniesz się przejmować tymi 15mph różnicy to się najpierw przejedź obok tego szybszego, bo się może okazać, że to tylko wskazania licznika. :biggrin: Poza tym słowo daję, że nie wiem po cholerę jeździć dragstarem z prędkościami powyzej 160 km/h..., juz nie wspominając znowu stanu naszych polskich dróg... Szacuneczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.