Jaro Opublikowano 19 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2003 Witam mam kolejny problem z moja etz 250 a głownie chodzi o stozek walu korbowego od strony sprzegla. Sprzeglo obraca się na wale, najgorsze jest to ze poprzedni wlasciciel zrobil z kawalka blaszki tulejke wsadzil w tuleje tej piasty od sprzegla i wcisnal na wal korbowy i teraz wal jest strasznie porysowany sa wyrazne glebokie rysy.Wymiana walu raczej nie wchodzi w gre bo podobno byl po regeneracji. Piaste zalatwilem druga ale nie wiem co zrobic z walem czy mozna go troche dotrzec papierem sciernym ale boje sie ze wtedy zmniejszy sie srednica stozka walu i calkowicie bedzie slabo czy lepiej jest nie kombinowac zalozyc ta drugo piaste i wcisnac na wal.Sorry ze tak dlugo ale chcialem wyjasnic jak najlepiejnarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 20 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2003 jesli mozesz daj mi na maila foto tego czopa walu. Chmmm na odleglosc trudno poradzic ale... jesli masz jakies "dzioby" , zadry zeszlifuj je delikatnie papierkiem lub iglaczkiem , jesli masz wrzery ( dziurki) to nic nie kombinuj , oddtlusc elementy i zakladaj P.S dokrec odpowiednim momentem !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2003 Proponuje wziąć pastę do docierania, posmarować stożek i nasadzić sprzęgło. Wykonać kilka ruchów obrotowych ale nie dookoła tylko w 90 stopni w lewo 90 stopni w prawo. Następnie sprawdzić przyleganie obu powierzchni ( sprawdzić gdzie powierzchnie się dotarły) -Jeżeli powierzchnia jest duża to dobrze- trzeba z powrotem nałożyć sprzęgło na stożek i wykonywać ruchy obrotowe aż do uzyskania dotarcia na całej powierzchni stożka. - Jeżeli powierzchnie dotarły się tylko miejscowo nie ma co liczyć że dotrzemy współpracujące części na paście. Trzeba będzie po prostu wymienić ten wał i najprawdopodobniej gniazdo stożka w sprzęgle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 20 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2003 przestańcie gadac głupoty- jak można przytrzeć wał?? przeciez jego wierzchnia warstwa jest nawęglana (bardzo twarda) a jeśli ja zeszlifujecie to zostaje ta bardziej miękka warstwa - czyli wszytko na nic bo miękki wał i tak sie wyrobi, ale to wasz wybór - ja bym propomował załozyć nową piaste od razu na wał- nie masz i tak nic do stracenie - powodzenia ::::evil: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2003 przestańcie gadac głupoty- jak można przytrzeć wał?? przeciez jego wierzchnia warstwa jest nawęglana (bardzo twarda) a jeśli ja zeszlifujecie to zostaje ta bardziej miękka warstwa - czyli wszytko na nic bo miękki wał i tak sie wyrobi, ale to wasz wybór - ja bym propomował załozyć nową piaste od razu na wał- nie masz i tak nic do stracenie - powodzenia ::::evil: Tak się składa że warstwa nawęglona sięga 0.8 milimetra w głąb materiału. To nie to co azotowana warstwa. Delikatne dotarcie na paście nic nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 20 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2003 ZGADZA SIE PIPCYK!jaro zrob tak jak mowi pipcyk-ja terz tak zrobilem i jest okjezeli to nic nieda to masz dwa wyjscie , no moze trzy(nowy wal) - mozesz zalatwic sobie wal z dobrym stozkiem ale do regeneraci i zrobic z dwoch jeden albo jeden(nowy korbowod) albo zalozyc to sprzeglo ktore masz na KLEJ-epoksyd na wysokie temp najlepiej firmy loctit tylko jest male ale-kto to potem zdejmie... Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 20 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2003 a i tu sie myliłem bo myślałem że wał jest nawęglany tylko na jego powierzchni - sorki jesli kogoś uraziłem a odnośnie ostatniego postu- na taki klej można założyć sprzęgło jeżelki chcemy motor sprzedać bo nie wiem czy ktoś by sie odważył tak postępowac z maszyną na której chce jeździć i chce aby byłą niezawodna- klej kiedyś "puści" Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2003 a i tu sie myliłem bo myślałem że wał jest nawęglany tylko na jego powierzchni - sorki jesli kogoś uraziłem a odnośnie ostatniego postu- na taki klej można założyć sprzęgło jeżelki chcemy motor sprzedać bo nie wiem czy ktoś by sie odważył tak postępowac z maszyną na której chce jeździć i chce aby byłą niezawodna- klej kiedyś "puści" Nic się nie stało :evil: Ale fakt z tym klejem to nie jest najlepsze rozwiązanie. W dodatku nie wiadomo czy warstwa kleju wytrzyma, tam naprawdę występują duże siły pochodzące od sił bezwładności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZ-MuszKieTeR Opublikowano 20 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2003 hmm ... ja wam powiem tak ... w mojej eci bylo sprzeglo zespawane z walem ... tak na prawde to nie wiem po co to poprzedni "mechanik" zrobil ...ja zerwalem spawy (byly dosc delikatne) ... kupilem nowa piaste sprzegla ... wypucowalem wszystko benzynka ... wepchnalem sprzeglo na wal ... i jak narazie (i oby jak najdluzej) śmiga ... na zime pomysle o nowym wale i remoncie silnika ... na razie ciesze sie jazda :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 21 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2003 podszlifowalem troszke stozek walu korbowego cienkim papierem sciernym odtluscilem i zalozylem druga piaste, narazie jest wszystko wporzadku,narazie sprzeglo nie obraca sie dekiel uszczelnilem silikonem i teraz czekamy na zalanie olejem i odpalenie zobaczymy co z tego bedzieDzieki za pomoc chlopaki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 21 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2003 kiki predzej zeby sie na trybach purywaja niz klej pusci... wiesz mi-takimi spoiwami naprawia sie silniki okretowe, widzialem na wlasne oczy, a one maja raczej wiekrze obciazenia niz w MZ :evil: Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 28 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2003 juz jest ok po zmianie na druga piaste sprzeglo juz sie nie obraca na wale dzieki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 4 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2004 zgadza sie z klejem ja skleilem swoje sprzeglo na klej Loctide bo mi spadlo w trasie i troszke podtarlo storzek walu i jak narazie trzyma tymbradziej ze mam zrobiony szlif wiec sily sa duze niestety musze zrobic skrzynie bo mi sie kolejny tryb posypal :banghead: i przy ponownym zalozeniu niewiem jak to bedzie czy to da rade no ale zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 5 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2004 mimo wszytko stwierdzam ze sposob momtazu sprzegla jest rozwiazany w motocyklach MZ blednie niepamietam jak to bylo w simsonie ale napewno tam niespadalo wogole silnik simsona byl wykonany jakos bardziej przemyslanie simsony mimo swojego wieku i uzytkowania czesto przez ludzi mlodych raczej nieszanujacych sprzeta byly bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne w silniku wielu znajomym miala simsony i praktycznie byly bezawaryjne (pewnie dlatego tak stoja w cenie) ciekawe jak sprzeglo rozwiazane jest w japoncach czy motocyklach wloskich lub w KTM (KTM to raczej trwala maszyna wiec malo mozliwe aby takie sprzeglo trzymalo sie tam w taki badziweny sposob ja w MZ) myslalem nad takim czyms mozna by dac na warsztat gdzie by wymiezyli co i jak oraz naspawali na stozek walu powiedzmy pewna warste materialu pozniej obrobic to na tokarce tak aby wyrownac o ok 0.5 mm wiecej niz bylo orginalnie nastepnie w elemencie kosza sprzeglowego ktory wchodzi na stozek obtoczyc tak aby zwiekrzyc o te 0.5 mm a nastepnie calosc zlozyc tylko pojawia sie problem po 1 koszta taki zabieg byl by dosc pracochlonny a wiec i kosztowny po 2 stozek starcil by swoje wlasciwosci chyba ze by go utwardzic ale wydaje mi sie to jednak niemozliwe poniewaz dzialaja tam duze sily i takie spawy niezdaly by egzaminu :banghead: :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 6 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2004 Ostatnio montowałem koło zębate napedu pierwotnego na wał w jawie 350. Mądrzy ludzie doradzili, żeby zawsze ściągać i zakładać na gorąco tzn. po podgrzaniu koła. To chyba najlepsza metoda Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.