Skocz do zawartości

HONDA CB500, problem


MarekW
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

z góry dziekuje za pomoc. Postaram sie jasno i klarownie.

Kupiłem rok temu rocznik 1999 przebieg 23tyś moim zdaniem koło 40 tyś. na początku zero problemów max 190 km/h. na koniec zeszłego sezonu kolejna próba 170km/h. pomyślałem trzeba regulacje zrobić. wymieniłem olej filtr, jednak regulacji nie zrobiłem brak czasu i kasy. od zakupu i owych 190 km/h przejechałem 7 tyś. ostatnio założyłem filt paliwa. wszyskto było ok. na drugi dzień zaczełem jeździć i na niskich obrotach do 3tyś chodzi tylko na jeden cylinder, tak mi się wydaje (słaba jak puszczam gaz z wyższych obrotów strzela w tłumik) powyżej 3 tyś jest troche słabsza ale pracuje równo.

Wykręciłem świece, sprzedający zarzekał sie że są nowe, i wyglądają jak by takie były to są oznaczenia. . NGK R, CR8EK 9. przerwa o,9 mm.

 

CO MAM ZROBIĆ?

czy mogę położyc świece na cylindrach by iskre sprawdzić,

zapomniałem wyjełem filtr i sytuacja nie uległa zmianie.

Może regulacje naprawia sytuacje. jak ktoś ma adres mechanika z rejonu siedlce, biała podlaska, siemiatycze, to bym prosił tylko za rozsądne pieniądze. pytałem ale każdy chce motocykl na noc by mu zostawić, pewnie sie nie znają i dużo czasu potrzebują, ale nie to jest tematem.

 

jakieś sugestie i czy można tak to tego speca zajechać.

 

Dzięuje. Marek

 

P.S. jeżdzę spokojnie przedział 4 - 6 tyś. obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w Virago. Um mnie było tak że na nowych świecach chodziła tak jak trzeba ale po kilku lub kilkunastu kilometrach zaczynał przerywać tylni gar. Po godzinie jazdy tył prawie nie pracował. Wiedziałem że źle sa wyregulowane gaźniki. Zaprowadziłem motocykl do serwisu i mechanik to wyregulował ale powiedział, że przepuszcza gdzieś kranik (nie widać tego z zewnątrz) i lewe paliwo dosteje się do podciśnienia i zalewa powoli tylni cylinder aż całkiem świece zasmoli, dlatego po pewnym czasie przestaje działać. Czasami było tak że przy niższych prędkościach nie chodził a załapywał powyżej 130km/h jak potrzebował więcej paliwa. Gość powiedział, ze z początku też nie wiedział co jest bo na jego przyrzadach chodziło wszystko idealnie a jak podczepił bak i złożył wszystko to motocykl "pływał" na wolnych obrotach. Także proponuje sprawdzić regulacje gaźnika ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nic jeszcze nie regulowałeś to proponuje zrobić synchro gażników.

Przy okazji odkręć pokrywe zaworów i sprawdź luzy na zaworach, to nic trudnego.

Świece też możesz zmienić, jak te są ok to bedziesz miał rezerowy kompet na ewentualną wymiane.

 

W poprzednim poście kolega napisał o zalewaniu, to też łatwo sprawdzić oceniając stan wykręconych świec (czy mokre, zakopcone).

 

Mnie to wygląda na brak synchronizacji.

 

Ps. Doczytałem że założyłeś filtr paliwa, jeżeli założyłeś go na przewód za zbiornikiem to może dodatkowy opór powoduje niedobór paliwa w gaźnikach. Wszystko wyjaśni stan świec, więc kuczyk w łapy i odkręcaj, jak masz warsztacik to zapewniam że dasz rade. Zdejmij baczek i do dzieła... Napisz co i jak po robocie..

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Bardzo dziękuje za pomoc. (brak mojego odzewu wynikał z wizyty w szpitalu)

Wymieniłem świece i motocykl działa jak należy, a była tragedia myślełem że moduł czy coś gorszego. Teraz silnik pracuje równo. Pozostała jednak nierówna praca na niskich obrotach, zrobię synchronizację i powinno ustąpić. Tuzmen piszesz iż to prosta sprawa zdjąć pokrywę i sprawdzić luzy na zaworach. A mógłbyś to rozwinąć czy też ktoś inny. zdejmę głowice i co?. Mój kontakt ze szczelinomierzem dotyczył jedynie ustawiania papłonu w cz350 i przerwy na świecach. A zaworów to w motocyklu jeszcze na oczy nie widziałem.

 

Jeszcze raz dzięki, forum siłą jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zapchane urzadzenie wolnych obrotow w gazniku cylindra, ktory nie chce chodzic na wolnych. Zadna synchronizacja nic tutaj nie pomoze, trzeba zdjac gaznik i go oczyscic, tzn uklad wolnych.

Zadnych zaworow tez nie musisz ruszac, chyba ze chcesz sprawdzic luzy.

Zeby to zrobic nie zdejmujesz glowicy tylko pokrywe zaworow z glowicy i swiece, po czym ustawiasz sobie jeden cylinder w suwie pracy ( oba zawory zamkniete i mierzysz luzy. Pamietaj ze listek szczelinomierza powinien wchodzic z lekkim oporem.

Po zmierzeniu luzow na jednym cylindrze ustawiasz drugi w ten sam sposob i mierzysz. Jezeli luz zgadza sie z serwisowka to OK, jezeli nie to musisz go ustawic.

Do Tuzmena - mylic sie jest rzecza ludzka, ale jak nie jestes czegos pewny to lepiej nie pisz nic, niz zebys kogos wprowadzil w blad.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Do Tuzmena - mylic sie jest rzecza ludzka, ale jak nie jestes czegos pewny to lepiej nie pisz nic, niz zebys kogos wprowadzil w blad.

 

Adam M.

 

Adamie dodaj tylko w czym sie pomylilem zebym i ja wiedział. W moich poradach dotyczących cb Marka nie bylo chyba az takich blędow zeby ryzykowal uszkodzenie maszyny. Poprostu kolega nie robil jeszcze dokladnego przeglądu, a synchronizacja i sprawdzenie luzu zaworowego nikomu jeszcze nie zaszkodziła.

 

pozdrawiam bluesowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to prawda, nie zaszkodzila ale i nie pomoze bez dokladnego oczyszczenia gaznikow. Zauwazam ze w ogole przywiazujecie jakas straszna wage do synchronizacji, a tymczasem jest to koncowy etap regulacji wolnych obrotow i przejscia na wyzsze i tylko tyle.

Jezeli na wolnych obrotach drugi cylinder wogole sie nie odzywa to jest to sygnal ze benzyna nie przechodzi przez urzadzenie wolnych obrotow i trzeba je sprawdzic, wyczyscic albo przeregulowac.

A potem mozna synchronizowac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Posiadam CB 500, chciałbym pomierzyć luzy zaworowe. Sama czynność nie jest zbyt trudna, lecz zastanawiam sie czy temperatura otoczenia nie wplynie na wynik pomiarów.

 

Tak więc moje pytanie brzmi: w jakiej temperaturze otoczenia mierzyć luzy zaworowe, czy ma ona wpływ na wynik pomiaru?

 

Mam garaż nie ogrzewany, więc moze tam byc i 0 ~ (-5) stC.

 

Pozdrawiam bluesowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka stopni różnicy (15K) nie ma znaczenia, czy ustawisz przy +5 czy +20 to praktycznie nie będzie mieć wpływu na pracę silnika. A jak już chcesz tak dokładnie ustawić, to ustaw luzy lekko ciasno przy 0-5C

Pozdro Seb

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...