pit_1 Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 więc.. jak można sprawdzić szczelność ukł chłodzącego...dokładnie chodzi o szczelność po skręceniu cylinder głowica...żeby zobaczyć czy chłodziwo sie nie dostanie po zalaniu układu do silnika lub wnętrza cylindra...dodam że silnik na stole sobie leży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Jak dla mnie to jest nie do sprawdzenia na sucho. Wszystko okarze sie w praniu. Ale jeżeli uszczelkę dałeś nową, dobrze dokręciłeś głowicę to nie powinno się nic wydarzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 No ciężko raczej... Zwłaszcza od wewnątrz :icon_mrgreen: Odpalisz będziesz wiedział. Niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Wiec tak jak napisal Ventura: nowa uszczelka pod glowice + odpowiednie dokrecenie i niepowinno sie nic dziac.Chyba ze wczesniej miales jakies przeboje z tym moto- dlatego go rozebrales i pytasz ?Jezeli chodzi o przedostawanie sie plynu do cylindra to zdarza sie to dosc rzadko (najczesciej peknieta glowica), Najczesciej to spaliny ida do ukladu chlodzenia - wyrzuca plyn z ukladu - walnieta uszczelka, lub cos z plaszczyzna glowicy. Jezeli chodzi o sprawdzenie czy plyn nie idzie do tzw. oleju to np w samochodach gdzie mamy jedna lub kilka glowic to najlepiej zdjac miske olejowa (uklad chlodzenia zalany na full), swieci od dolu latareczka i patrzy czy nie widac kropel plynu wydostajacych sie z pod tuleji cylindrowych, badz tez cieknacych troche wyzej - z glowicy. Nie wiem czy u Ciebie w moto mozna cos takiego zrobic - chodzi o dostep.Jezeli chodzi o sama glowice to sa spece od sprawdzania szczelnosci i przeswietlania. W sumie to i dla zalozonej glowicy teoretycznie tez by mozna sprawdzic szczelnosc - pompujac powietrze pod niewielkim cisnieniem i sprawdzac czy nie uchodzi. Klopot bedzie tylko w zapewnieniu szczelnosci ukladu - trzeba dosyc dobrze zatkac wszystkie krocce, kanaly itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 7 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 no nic sprawdzimy w praniu...przebojów z głowicą nie było ...trzeba było rozpołowic silniczek zeby sie do skrzyni dobrac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 no nic sprawdzimy w praniu...przebojów z głowicą nie było ...trzeba było rozpołowic silniczek zeby sie do skrzyni dobracTemat prosty i sprawdzony w praniu.Po złożeniu silnika i podłączeniu instalacji trzeba go odpalić bez płynu chłodzącego na 15 sek.Po kilku minutach powtórzć i po godzinie można zalać płynem.Cała zabawa wynika z konstrukcji uszczelek głowicy (zwłaszcza metalowych ) które muszą się ułożyć a żaden klucz dynamometryczny nie załatwi sprawy bo możesz dociągnąć głowicę na podaną wartość tylko w czasie montażu i nigdy więcej. ( wyjątek to motocykle angielskie ). Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 7 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 dzięki wielkie :icon_biggrin: w końcu coś sprawdzonego... dam znać jak po odpaleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 (edytowane) Temat prosty i sprawdzony w praniu.Po złożeniu silnika i podłączeniu instalacji trzeba go odpalić bez płynu chłodzącego na 15 sek.Po kilku minutach powtórzć i po godzinie można zalać płynem.Cała zabawa wynika z konstrukcji uszczelek głowicy (zwłaszcza metalowych ) które muszą się ułożyć a żaden klucz dynamometryczny nie załatwi sprawy bo możesz dociągnąć głowicę na podaną wartość tylko w czasie montażu i nigdy więcej. ( wyjątek to motocykle angielskie ).ciekawe czy w fabryce tez stosuja ten sposob :biggrin: gratuluje pomysłu więc od dziś niech wszyscy mechanicy wywalą klucze dynamometryczne i kątomierze :icon_biggrin: Edytowane 7 Lipca 2006 przez hz10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 8 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 kolego hz10...a czy w fabryce montują używane silniki czy nowe z taśmy produkcyjnej???... wiesz co to znaczy pasowanie lub poddawanie sie materiału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 kolego hz10...a czy w fabryce montują używane silniki czy nowe z taśmy produkcyjnej???... wiesz co to znaczy pasowanie lub poddawanie sie materiałuw fabryce montują "używane" silniki ale napewno nie "używają" ich bez chłodziwa :icon_biggrin: widze że wiesz że gdzieś dzwonią... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 9 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 w fabryce montują "używane" silniki ale napewno nie "używają" ich bez chłodziwa :) widze że wiesz że gdzieś dzwonią... a wiesz do czego służy chłodziwo?? jak sama nazwa wskazuje do chłodzenia...nie znam silnika który przez 15 sek sie nagrzeje aż tak że mu to zaszkodzi...i chyba nierozumiesz o co w tym wszystkim chodzi... po odpaleniu beez chłodziwa silnik lekko sie nagrzeje przez co materiał sie rozszerzy i ułoży uszczelki tak jak maja byc... a jezeli chodzi o dzwonienie to własnie masz takie objawy.. :) jak bys znał sie na materiałoznastwie to bys nie pisał takich głupot.. aha to oświeć nas wszystkich dlaczego nie mozna odpalic bez chłodziwa...wszyscy jestesmy ciekawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 (edytowane) a wiesz do czego służy chłodziwo?? jak sama nazwa wskazuje do chłodzenia...nie znam silnika który przez 15 sek sie nagrzeje aż tak że mu to zaszkodzi...i chyba nierozumiesz o co w tym wszystkim chodzi... po odpaleniu beez chłodziwa silnik lekko sie nagrzeje przez co materiał sie rozszerzy i ułoży uszczelki tak jak maja byc...a jezeli chodzi o dzwonienie to własnie masz takie objawy.. :) jak bys znał sie na materiałoznastwie to bys nie pisał takich głupot..aha to oświeć nas wszystkich dlaczego nie mozna odpalic bez chłodziwa...wszyscy jestesmy ciekawinie twierdze że silnik sie przegrzeje nawet chodząc 1 minute bez chłodziwa tylko prędkość nagrzewania może uszkodzić uszczele zresztą po co ja to pisze skoro jesteś taki mądry to po co zakładałeś ten temat :) i pokaż mi gdzie w serwisówce zalecają odpalenie bez chłodziwa :banghead:jeśli o mnie chodzi to ty możesz swom moto jeździć w ogóle bez płynu :) Edytowane 9 Lipca 2006 przez hz10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 9 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 a powiedz w jaki sposób moze uszkodzic uszczelke? a temat załozyłem bo nie miałem pomysłu...i chciałem sie dowiedziec jak inni to robią... i jeszcze jedno czy ty robisz z moto wszystko tak jak jest w serwisówce?? bo ja szczerze w to wątpie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.