Skocz do zawartości

skrzynia biegów XVS1100


johny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nówkę XVS 1100. No i pewien problem...

Być może to tak jak z rodzicami noworodka (widzą same śmiertelne choroby w maluchu tkwiące), ale jestem co nieco zaniepokojony.

Przy przełączaniu biegów rozlega się b. głośny dźwięk a'la śrubokręt uderzający w ściankę wiadra (+ ew. dodatkowy pogłos). Co do "1" to oki. ale tak jest na wszystkich biegach.

Dałbym głowę, że poprzednie moto (XVS 650) miało przełączanie o wiele ciszej.

 

Czy to moto "tak ma" ?

Edytowane przez johny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim XVS 1100 też słychać wyraźnie kliknięcie przy zmianie biegów /i było tak od czasu zakupu/. Nigdy nie zastanawiałem się nad tym czy tak jest we wszystkich modelach. Może wypowie się jeszcze jakiś posiadacz XVS 1100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem takie odczucie na początku, ale z każdym kilometrem nauczylem się tej skrzyni i sprzęgła,tzn w górę nauczyłem się zmienieć biegi tak że nie słyszę kliknieć,stuków itp. co do redukcji to te słyczać do dziś.Znajomi mówią że to norma i tak mam być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Dragiem 650A i było słychać stuknięcie przy wrzucaniu jedynki , myślę że to ma coś wspólnego z synchronizacją , na innych biegach nic nie było słychać . W Wildku jest to samo co w dragu . Wiadomo biegi zmieniałem przy odpuszczonym gazie i żadnych stuków .Pozdrawiam

[html]<p><b><a href="http://www.seboka.republika.pl/" style="text-decoration: none">
<font color="#008000">Moja strona </font></a></b>  <font color="#008000">
<b><a href="http://www.szczotkitechniczne.eu" style="text-decoration: none">
<font color="#008000">Moja praca </font></a></b></font></p>

[/html]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej dragstarce kliknięcia przy zmianie biegów mnie tyle nie niepokoją, co ogólnie głośna praca całego napędu, zarówno podczas jazdy, jak i hamowania silnikiem. Przebieg to niewiele ponad 4000km, wymienione oleje, pełne syntetyki i silnik, i dyfer.

Co do kliknięć przy zmianie biegów, to poprzednia moja yamaha (virażka 535) też tak miała, ale można wyczuć obroty, przy których należy zmieniać biegi, aby odbywało się to cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nic a nic sie nie mylisz.

A klika bo to badziewie panie jest i tyle.

Troche pomaga nauczenie sie prawidlowej zmiany dla danego motocykla, np sprobowac zmian z preloadingiem dzwigni i lekkim tylko ugieciem sprzegla. Poza tym trzeba pamietac ze 1100 ma wiekszy moment od 650 i z tego powodu moze byc glosniejsza.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W mojej dragstarce kliknięcia przy zmianie biegów mnie tyle nie niepokoją, co ogólnie głośna praca całego napędu, zarówno podczas jazdy, jak i hamowania silnikiem.

Mam te same odczucia.

Na wolnych obrotach przy dodaniu gazu wystepuje dźwięk o charakterze "świstu" jakby przekładni pasowej - czyżby tak pracował rozrząd.

Ponadto juz po kliknięciach spowodowanych zmianą biegu w momencie odpuszczania sprzęgła tez słychać dziwne dźwięki, tak jakby były luzy na przekładni kardana.

Motocykl jest fabrycznie nowy z minimalnym przebiegiem.

Proszę o opinię doświadczonych uzytkowników, bo moje doświadczenie jest w tej materii zerowe i budzi tylko niepokój.

Może ktoś się pokusi o opisanie dźwięków zespołu napędowego, które mają prawo występować i są normą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w miare normalne, mozna to troche zredukowac stosujac olej full syntetyk, ale zlikwidowac sie nie da :biggrin: W dragu chodzi to ciszej, ale tez wystapuje.

 

wlasnie na syntetyku jest glosniej

na mineralnym oleju jest ciut ciszej ale to zupelnie normalne

u mnie tez stuka :biggrin:

 

przynajmniej tak mowili mechanicy i znajomi :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinię doświadczonych uzytkowników, bo moje doświadczenie jest w tej materii zerowe i budzi tylko niepokój.

Może ktoś się pokusi o opisanie dźwięków zespołu napędowego, które mają prawo występować i są normą.

Ponawiam prośbę. Chodzi mi o typowe dźwięki i elementy, które je powodują.

Narazie mam wrażenie, że draguś chodzi troszkę jak sieczkarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam prośbę. Chodzi mi o typowe dźwięki i elementy, które je powodują.

Narazie mam wrażenie, że draguś chodzi troszkę jak sieczkarnia.

 

Pisałem wcześniej w tym temacie, bo również moja Dragstarka wydaje niepokojące mnie hałasy. O ile dotyczy to ułożyskowania wału korbowego na łożyskach tocznych (z natury głośniejsze od łożyskowania na panewkach) to jest to dla mnie zrozumiałe. Bulgotanie w airboxie przy przyspieszaniu też rozumiem - zjawisk falowych i fizyki się nie oszuka. Natomiast mam wrażenie, że właśnie to zespół napędowy generuje dźwięki przypominające hałas jaki wydaje, u kresu swojego żywota, tylny most auta pod nazwą "polonez".

I to zarówno pod obciążeniem, jak i przy hamowaniu silnikiem. Wymieniłem nawet nadprogramowo oleje w silniku i kardanie, były czyste, więc wniosek z tego, że nic się nie mieli i nie piłuje.

I jak mi powiedział mechanik z serwisu Yamahy, to normalne i tak ma być. Jeździć i tyla!

Antidotum na hałasy jest głośniejszy wydech, najlepiej taki, który ze 100 m zabija konia :biggrin:

 

Dziwi mnie, że motocykl powszechnie uważany za bardzo dobry wydaje takie dźwięki i jęki. A może to tylko my jesteśmy przewrażliwieni? Może trzeba poprostu wsiąść, mp3 w uszy i :biggrin:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowiem w tym temacie krótko.

Jak przywieźli mi mojego Draga 1100A z salonu do domu to po pierwszym kilometrze jazdy myślałem że jest popsuty. Głośny rozrząd na wolnych, klanki przy zmianie biegów i jakby za duży luz na dyfrze.

Przejeździłem nim 20 tyś i nic. Ludzie !!! te typy tak mają !!!

Teraz w moim Royalu też słyszę same niepokojące mnie dźwięki, ale to wszystko nadwrażliwość słuchowa.

Stosujcie metodę WGR (weź głośniej radio) i już. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...