johny Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 (edytowane) Mam nówkę XVS 1100. No i pewien problem...Być może to tak jak z rodzicami noworodka (widzą same śmiertelne choroby w maluchu tkwiące), ale jestem co nieco zaniepokojony.Przy przełączaniu biegów rozlega się b. głośny dźwięk a'la śrubokręt uderzający w ściankę wiadra (+ ew. dodatkowy pogłos). Co do "1" to oki. ale tak jest na wszystkich biegach. Dałbym głowę, że poprzednie moto (XVS 650) miało przełączanie o wiele ciszej. Czy to moto "tak ma" ? Edytowane 6 Lipca 2006 przez johny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roboi Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 W moim XVS 1100 też słychać wyraźnie kliknięcie przy zmianie biegów /i było tak od czasu zakupu/. Nigdy nie zastanawiałem się nad tym czy tak jest we wszystkich modelach. Może wypowie się jeszcze jakiś posiadacz XVS 1100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciho Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 To w miare normalne, mozna to troche zredukowac stosujac olej full syntetyk, ale zlikwidowac sie nie da :icon_biggrin: W dragu chodzi to ciszej, ale tez wystapuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek szabla Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Też miałem takie odczucie na początku, ale z każdym kilometrem nauczylem się tej skrzyni i sprzęgła,tzn w górę nauczyłem się zmienieć biegi tak że nie słyszę kliknieć,stuków itp. co do redukcji to te słyczać do dziś.Znajomi mówią że to norma i tak mam być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seboka Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Jeździłem Dragiem 650A i było słychać stuknięcie przy wrzucaniu jedynki , myślę że to ma coś wspólnego z synchronizacją , na innych biegach nic nie było słychać . W Wildku jest to samo co w dragu . Wiadomo biegi zmieniałem przy odpuszczonym gazie i żadnych stuków .Pozdrawiam Cytuj [html]<p><b><a href="http://www.seboka.republika.pl/" style="text-decoration: none"> <font color="#008000">Moja strona </font></a></b> <font color="#008000"> <b><a href="http://www.szczotkitechniczne.eu" style="text-decoration: none"> <font color="#008000">Moja praca </font></a></b></font></p>[/html] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_pl Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 W mojej dragstarce kliknięcia przy zmianie biegów mnie tyle nie niepokoją, co ogólnie głośna praca całego napędu, zarówno podczas jazdy, jak i hamowania silnikiem. Przebieg to niewiele ponad 4000km, wymienione oleje, pełne syntetyki i silnik, i dyfer. Co do kliknięć przy zmianie biegów, to poprzednia moja yamaha (virażka 535) też tak miała, ale można wyczuć obroty, przy których należy zmieniać biegi, aby odbywało się to cicho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
senio Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 U mnie też słychać wyraźnie zmianę biegów. Nie jest to przesadnie głośne ale słychać. Te typy tak mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johny Opublikowano 7 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Dzięki wszystkim :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maro Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 myślę że to ma coś wspólnego z synchronizacją , Seboka, z mojej wiedzy wynika, że w motocyklach brak jast synchronizacji, stąd pojęcie przygazówki przy redukcji. ale mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Nic a nic sie nie mylisz.A klika bo to badziewie panie jest i tyle.Troche pomaga nauczenie sie prawidlowej zmiany dla danego motocykla, np sprobowac zmian z preloadingiem dzwigni i lekkim tylko ugieciem sprzegla. Poza tym trzeba pamietac ze 1100 ma wiekszy moment od 650 i z tego powodu moze byc glosniejsza. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maro Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 W mojej dragstarce kliknięcia przy zmianie biegów mnie tyle nie niepokoją, co ogólnie głośna praca całego napędu, zarówno podczas jazdy, jak i hamowania silnikiem.Mam te same odczucia.Na wolnych obrotach przy dodaniu gazu wystepuje dźwięk o charakterze "świstu" jakby przekładni pasowej - czyżby tak pracował rozrząd. Ponadto juz po kliknięciach spowodowanych zmianą biegu w momencie odpuszczania sprzęgła tez słychać dziwne dźwięki, tak jakby były luzy na przekładni kardana. Motocykl jest fabrycznie nowy z minimalnym przebiegiem. Proszę o opinię doświadczonych uzytkowników, bo moje doświadczenie jest w tej materii zerowe i budzi tylko niepokój. Może ktoś się pokusi o opisanie dźwięków zespołu napędowego, które mają prawo występować i są normą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 To w miare normalne, mozna to troche zredukowac stosujac olej full syntetyk, ale zlikwidowac sie nie da :biggrin: W dragu chodzi to ciszej, ale tez wystapuje. wlasnie na syntetyku jest glosniejna mineralnym oleju jest ciut ciszej ale to zupelnie normalneu mnie tez stuka :biggrin: przynajmniej tak mowili mechanicy i znajomi :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maro Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Proszę o opinię doświadczonych uzytkowników, bo moje doświadczenie jest w tej materii zerowe i budzi tylko niepokój. Może ktoś się pokusi o opisanie dźwięków zespołu napędowego, które mają prawo występować i są normą.Ponawiam prośbę. Chodzi mi o typowe dźwięki i elementy, które je powodują. Narazie mam wrażenie, że draguś chodzi troszkę jak sieczkarnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_pl Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Ponawiam prośbę. Chodzi mi o typowe dźwięki i elementy, które je powodują. Narazie mam wrażenie, że draguś chodzi troszkę jak sieczkarnia. Pisałem wcześniej w tym temacie, bo również moja Dragstarka wydaje niepokojące mnie hałasy. O ile dotyczy to ułożyskowania wału korbowego na łożyskach tocznych (z natury głośniejsze od łożyskowania na panewkach) to jest to dla mnie zrozumiałe. Bulgotanie w airboxie przy przyspieszaniu też rozumiem - zjawisk falowych i fizyki się nie oszuka. Natomiast mam wrażenie, że właśnie to zespół napędowy generuje dźwięki przypominające hałas jaki wydaje, u kresu swojego żywota, tylny most auta pod nazwą "polonez".I to zarówno pod obciążeniem, jak i przy hamowaniu silnikiem. Wymieniłem nawet nadprogramowo oleje w silniku i kardanie, były czyste, więc wniosek z tego, że nic się nie mieli i nie piłuje.I jak mi powiedział mechanik z serwisu Yamahy, to normalne i tak ma być. Jeździć i tyla! Antidotum na hałasy jest głośniejszy wydech, najlepiej taki, który ze 100 m zabija konia :biggrin: Dziwi mnie, że motocykl powszechnie uważany za bardzo dobry wydaje takie dźwięki i jęki. A może to tylko my jesteśmy przewrażliwieni? Może trzeba poprostu wsiąść, mp3 w uszy i :biggrin: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Ja odpowiem w tym temacie krótko.Jak przywieźli mi mojego Draga 1100A z salonu do domu to po pierwszym kilometrze jazdy myślałem że jest popsuty. Głośny rozrząd na wolnych, klanki przy zmianie biegów i jakby za duży luz na dyfrze.Przejeździłem nim 20 tyś i nic. Ludzie !!! te typy tak mają !!!Teraz w moim Royalu też słyszę same niepokojące mnie dźwięki, ale to wszystko nadwrażliwość słuchowa.Stosujcie metodę WGR (weź głośniej radio) i już. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.