piotr123 Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Mam mały problem ze sprzęgłem w dużym singlu.Mianowicie-jak moto się rozgrzeje to klamka sprzęgła robi sie bardziej miękka(ma większy luz).Przy zimnym silniku sprzegło jest jakby bardziej sprężyste i lepiej odbija klamka sprzęgła.Czy wynikiem takiego działania sprzegła są zużyte spreżyny?Jeszcze jedno-przy mocniejszych przyspieszeniach nie widze żeby się sprzegło slizgało,ale próbowałem pionować sprzeta (z gazu) i wychodziło opornie :biggrin: Lekko podrywało koło ale nie szedł do pionu,a obroty wchodziły na czerwone pole.Wiem że DRBig to nie sprzet do takich wyczynów ale według mnie posiada on taki moment obrotowy że bez problemu powinien stawiać na koło.A tu obroty wchodza na czerwone a ona tylko troche podrywa koło :P Tak sobie mysle, że wina leży po stronie sprzegła(a w zasadzie w zuzytych spreżynach)które nie przenoszą tak dużego momentu obrotowego i sprzęgło poprostu się ślizga.Czy mozna dodać pod sprężyny np:dodatkowe podkładki , które powodowałyby lepszy docisk tarcz?Czy to raczej głupi pomysł? :D Z tego co wiem to spreżyny te posiadają swoją charakterstyke i trudno ingerować w taki sposób......pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 zdaje mi sie ze w takim motocyklu jak twój kombinacje z podkładkami nie są na miejscu .. wymien sprzęzyny na nowe ,nie powinny byc drogie ,dysponuje katalogiem larssona z zeszłego roku tam komplet spręzyn kosztuje 49,5zł ,aktualną cenę mozesz sprawdzic na ich www ,lub na stronie KLASY . Pozdro seba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El Mariachi Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Seba ma racje. Lepiej nie kombinować bo pożn iej może być jeszcze gorzej. Pamiętaj o powiedzionku: Mądry Polak po szkodzie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Jak tarcze się spaliły, to też nadają się na złom. Trzeba sprawdzić też metalowe przekładki. O sprężynach już koledzy powiedzieli. PS. A BIG z gazu idzie na gumę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 5 Lipca 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Wszelkie zabiegi typu - wymienię sprężyny, a tarcze zostawię, bo są "dobre" są fałszywą oszczędnością. Jeśli wstawisz nowe sprężyny do starego sprzęgła, to tarczom i przekładkom zostawiam max miesiąca i są do wymiany.Zawsze namawiam swoich klientów, żeby nie rzeźbili w gównie i nie dawali mi dwa razy zarabiać na tej samej robocie. Ciebie też namawiam - zmień sprzęgło i masz spokój z tym elementem motocykla do końca jego życia. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paffcio Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Witampodłącze się do tematu, jezdzę cb 500 i zdarzyło mi sie kilka razy,że w czasie jazdy chcąc przyspieszyć moto przestaje jechać a obroty momentalnie wzrastają po chwili znowu jest ok. Mam wrazenie ze to coś ze sprzęgłem. Czasem przy zmianie biegów po puszczeniu klamki sprzęgła przez chwilę jakby jeszcze trzymało i jak dodaję gazu po puszczeniu sprzęgła to obroty wzrastają a moto zachwuje się jakby sprzęgło było wciśnięte.Czy to sprzęgło do wymiany, czy wystarczy jakaś regulacja ewentualnie czyszcenie itp.pozdrawiamPaffcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Wszelkie zabiegi typu - wymienię sprężyny, a tarcze zostawię, bo są "dobre" są fałszywą oszczędnością. Jeśli wstawisz nowe sprężyny do starego sprzęgła, to tarczom i przekładkom zostawiam max miesiąca i są do wymiany.Zawsze namawiam swoich klientów, żeby nie rzeźbili w gównie i nie dawali mi dwa razy zarabiać na tej samej robocie. Ciebie też namawiam - zmień sprzęgło i masz spokój z tym elementem motocykla do końca jego życia. pzdrmoże i racja ale jak ja miałem dr to wymieniłem sprężyny bo trarcze wyglądały jak nowki i sprzęgło sie ślizgało :biggrin: i jeździłem rok czasu teraz jeździ sąsiad i jest oki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 czasami naciagaja Cie w servisach bo od czesci chyba tez swoja dole maja...tu kolega wyznaje teorie hamulec kiepsko dziala wymienic caly uklad hamulcowy na nowy, fakt, po wymianie na bank bedzie dzialal jak nowy ale jakim kosztem, czasami kwestia uszczelki...ja bym zaczal od wymiany sprezyn, u mnie duzo roboty z otwarciem silnika od strony sprzegla nie ma, spuszczam olej, odkrecam kopke, z 8 srubek imbusowych, filtr oleju, deseczka i lekko mloteczkiem w miejsca z takimi wypustami na karterze i schodzi ladnie i juz jestem przy koszu sprzeglowym :icon_mrgreen: doslownie 10minut jak nie mniej...no i golym okiem widac czy tarcze sa dojechane czy nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 umnie jest podobnie ,tez szukuje sie z wolna na wymiane calego kompletu ale to koszt ok 500 zl :/ Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.