Skocz do zawartości

Polowe metody sprawdzania czy silnik Urala się przegrzał :-)


Rekomendowane odpowiedzi

Nie chcę zaczynać nowego tematu, a ten dotyczy przegrzewania ale skrzyni.....

do skrzyni korobowej leję Lubro, do przekładni Hipol 15, nie wiem, jaki olej lać do skrzyni. Dmowski w swojej książce pisze tylko , żeby lać 20W20, pytam się na wszystki stacjach, nie mają oleju o takiej klasie lepkości. A jak temat był to przepraszam. Czemu nie wchodzicie na Redmotorz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

do gacka-jesli ci staje (motor! :biggrin: ) po porzadnym dogrzaniu to moze byc to przeciez objaw przycierania sie tloka. jezeli silnik mial niedawno remont to warto to sprawdzic,ale jesli byl to jeden przypadek ,ktory wiecej sie nie powtórzyl, to mozna chyba smialo jezdzic dalej.chyba :cool:

mi niedawno na trasie kolo zblokowalo. rozebralem caly silnik,bo i tak mialem to zrobic,no i tak jak myslalem-tlok zaczął sie przycierać.

ale byla to wina wadliwego smarowania. teraz tluke dalej kaemy przy 60-70/h,gdyz moto jest na calkowitym dotarciu. swoja drogą polecam zębatke 22z do jana. przynajmnij w moim przypadku moto bardzo dobrze przyspiesza i predkosc napewno jest wieksza przy nizszych obrotach,a co za tym teoretycznie idzie ,spalanie tez powinno byc na dobrym poziomie.(wiem,wiem-potrzeba wiecej sily zeby go rozbujac,ale i tak jest dobrze...) silnik przy 70 nie ma nielubianych przeze mnie obrotów. pyrka sobie tylko cicho,no i oczywiscie rozrzad sie odzywa :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może warto zainwestować w czujnik temperatury oleju :biggrin: będzie wszystko jasne :cool: ja wiem że to psuje wizerunek orginału ale może wiele powiedzieć podczas jazdy :P mój kolega zamontował taki do gsxr olejak i mocno był zdziwiony jak temperatura oleju podczas pałowania sięgała 170 stopni :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do gacka-jesli ci staje (motor! :) ) po porzadnym dogrzaniu to moze byc to przeciez objaw przycierania sie tloka. jezeli silnik mial niedawno remont to warto to sprawdzic,ale jesli byl to jeden przypadek ,ktory wiecej sie nie powtórzyl, to mozna chyba smialo jezdzic dalej.chyba :)

mi niedawno na trasie kolo zblokowalo. rozebralem caly silnik,bo i tak mialem to zrobic,no i tak jak myslalem-tlok zaczął sie przycierać.

ale byla to wina wadliwego smarowania. teraz tluke dalej kaemy przy 60-70/h,gdyz moto jest na calkowitym dotarciu. swoja drogą polecam zębatke 22z do jana. przynajmnij w moim przypadku moto bardzo dobrze przyspiesza i predkosc napewno jest wieksza przy nizszych obrotach,a co za tym teoretycznie idzie ,spalanie tez powinno byc na dobrym poziomie.(wiem,wiem-potrzeba wiecej sily zeby go rozbujac,ale i tak jest dobrze...) silnik przy 70 nie ma nielubianych przeze mnie obrotów. pyrka sobie tylko cicho,no i oczywiscie rozrzad sie odzywa :evil:

 

To mi raz się zdarzyło ale w pore zareagowałem zatrzymując się. Silnik był robiony rok temu. Ostatno przyszło mi się zdejmować głowce i co się okazało, że z cylindrem wszystko jest ok. A jeszcze powiem dla kolegi cenną rade: WYWAL TĄ ZĘBATKE 22 !!!!! To przeznią motor mi się zagrzał. Obecnie zmieniłem na 20 i motor całkiem inaczej idzie zrywniejszy, mocniejszy i wykręca większe prądkości. Motor zagrzałem na zebatce 22 przy prądkości 80km/h. To chyba oczymś świadczy. Jednak jak fabryka założyła 20 zębów to i tak ma zostać. Jeżdziłem troche na zębatce 22 i to była masakra i w cale nie jechał szybciej. To bzdura że wtedy prądkosć jest większa !!! Może i wieksza ale kosztem silnika który długo nie pojedzie utrzymując taką prądkosć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie.W silnikach lotniczych (chlodzonych powietrzem) np. od AN-2 (popularny "antek").Czujniki temp. glowic maja postac podkladek pod sruby przykrecajace glowice,caly uklad jest mechaniczny a nie elektryczny.Zegar na dwie wskazowki-podawana jest temp. pierwszego i ostatniego (dziewiatego) cylindra.Jakby takie cos zastosowac do "ruska"-mysle ze ideal.Niestety trudno dostepne i drogie.Chyba ze ktos ma dojscie do takich ukladow np. ze zlomowanych samolotow.Zreszta nie wiem-moze to sie jeszcze gdzies spotyka? Wie ktos , cos na ten temat ? Ojciec opowiadal mi ze w latach 50-tych w silnikach samolotowych z IL-10 bylo cos podobnego,tylko byla to podkladka pod swiece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja jakoś nie mam żadnego sposobu na sprawdzenie temp. Może to i źle. Dzisiaj smigałem swoim Junakiem i po 40km przycisnełem mu więcej w du.. no i niestety zagrzał się aż stanął. Odczekałem chwilke na trasie i pojechałem do chatu tylko że tym razem owiele wolniej. Jak myślicie czy zaglądać mu pod głowce czy jednak to nic takiego??? Dodam że to zdarzyło mi się pierwsze raz.

Jezu! Przegrzałes janka????Ja bym pogrzebał, bo jezdziłem jankiem pare lat, i robiłem nim cuda, i jakos nigdy sie nie przegrzał, wiec może pogrzeb przy zaworach zapłonie bo cos jest nie tak, i mozesz juz nie miec pierscionków:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...