Skocz do zawartości

paluszki lizać:)


bartek20 BSA A65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

przyznać norton przepiękny. Zwrócił ktoś uwagę na ten filmik z japończykami z suzuki ? Swoją drogą na forum niedawno był temat o zastosowaniu silników wankla w motocyklach. Była to podobno udana konstrukcja ,ale stosunkowo szybko siadały uszczelniacze w komorze spalania. Teoria teorią ,ale pierwszy raz miałem okazje usłyszeć takie cuś ,nie sądzicie że te motocykle były naprawdę niezłe ? Swoją drogą może ktoś powiedzieć dlaczego zaniechano dlszych prac z wykorzystaniem silników wankla ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Swwoją drogą może ktoś powiedzieć dlaczego zaniechano dlszych prac z wykorzystaniem silników wankla ?

 

Kiedys na jednym z forow probowalismy stworzyc liste 10 motocykli wszech czasow. Oto co jeden z kolegow pzryslal n/t Nortonow Rotary:

 

"W ostatnich latach funkcjonowania jako producent, firma Norton zasłynęła jeszcze z kilku interesujących motocykli. W 1988 był nim RC 588. Jak na ówczesne czasy mógł on bić japońską konkurencje bez najmniejszego wysiłku a to za sprawą niewielkiego silnika Wankla. Jego pojemność wynosiła dokładnie 588cm3, z której rozwijał…135KM przy 9500 obr/min. Ten motocykl był wyścigową maszyną przeznaczona wyłącznie na tor, ale rok później w produkcji pojawił się model F1. Moc obniżono w nim do 95KM. Pozostawiono w pełni regulowane zawieszenia WP, z widelcem upside down. Całość na sucho ważyła 192kg. W tamtym okresie japończycy ze swoich 600-ek byli w stanie wycisnąć najwyżej 90KM.

 

P.S. Silniki Wankla w Nortonach okazały się "za dobre" i "dzięki" lobby japońców zakazno ich stosowania w wyścigach GP... Ot i sportowa rywalizacja"

 

Juz podawalem ten link w innym dziale. Jak klikniesz na "Norton Rotary" to mozesz nasluchac sie do woli glosu tego silnika...

 

http://www.vintagebike.co.uk/Sounds.htm

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie bylo przyczyna wycofania z GP paliwozernosc silnikow Wankla? Bo juz z dwusuwami bywaly klopoty. Dodatkiem w tamtych latach mogla byc komplikacja budowy techniczniej, bo nie wydaje mi sie wplywu "lobby" japonskiego :buttrock: .

Roznica w zuzyciu paliwa na linii Wankel- dwusuw i dwusuw- czterosow jest kosmiczna :icon_mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to wyjaśnia wszystko :buttrock: Na zastosowanie silnik wankla mógł liczyć tylko i wyłącznie w sporcie ponieważ jak piszą poprzednicy :

-był nieekonomiczny ,w porównaniu z innymi konstrukcjami

-stosunkowo dość często musiał być serwisowany (ze względu na szybko zużywające się okładziny uszczelniające skrzynię korbową) ,co wylkucza jego odbiór przez masy ,jako pojazd bezawaryjny i bezobsługowy

-posiadał lepsze osiągi od 2T i 4T ,ale tu powrót do pkt 1 ,był nieekonomiczny

-konstrukcja suzuki była przemyślana ,jednak nie wykluczała podstawowych wad silnika wankla.

-można uznać że jego konstrukcja była rewolucyjna , i innowacyjna ,ale nie miała większego znaczenia na arenie międzynarodowej (produkowane tradycyjne silniki spalinowe cały czas modernizowano)

 

Motocykle 'rotary' są dość interesującą konstrukcją ,szkoda że jednak zaprzestano prac nad nimi.

(zważając na dzisiejszy postęp technologiczny miałyby dużą szansę na ulepszenie) .Taką małą ściągawkę napisałem ,ot jeszcze troszkę i byłoby wypracowanie ;PP Fajnie się rozmawia o wszystkim co nie-typowe :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...