bartek20 BSA A65 Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 maszynki że mi aż ślinka cieknie filmik pokazuje jak japońce robili motocykl z silnikiem wankla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 ajjjj piękna maszyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 ajjjj piękna maszynaZgadzam sie.A zbiornik i zadupek to chyba recznie wyklepany z aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Ale cacko ... POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 przyznać norton przepiękny. Zwrócił ktoś uwagę na ten filmik z japończykami z suzuki ? Swoją drogą na forum niedawno był temat o zastosowaniu silników wankla w motocyklach. Była to podobno udana konstrukcja ,ale stosunkowo szybko siadały uszczelniacze w komorze spalania. Teoria teorią ,ale pierwszy raz miałem okazje usłyszeć takie cuś ,nie sądzicie że te motocykle były naprawdę niezłe ? Swoją drogą może ktoś powiedzieć dlaczego zaniechano dlszych prac z wykorzystaniem silników wankla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alterego Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 ...Swwoją drogą może ktoś powiedzieć dlaczego zaniechano dlszych prac z wykorzystaniem silników wankla ? Kiedys na jednym z forow probowalismy stworzyc liste 10 motocykli wszech czasow. Oto co jeden z kolegow pzryslal n/t Nortonow Rotary: "W ostatnich latach funkcjonowania jako producent, firma Norton zasłynęła jeszcze z kilku interesujących motocykli. W 1988 był nim RC 588. Jak na ówczesne czasy mógł on bić japońską konkurencje bez najmniejszego wysiłku a to za sprawą niewielkiego silnika Wankla. Jego pojemność wynosiła dokładnie 588cm3, z której rozwijał…135KM przy 9500 obr/min. Ten motocykl był wyścigową maszyną przeznaczona wyłącznie na tor, ale rok później w produkcji pojawił się model F1. Moc obniżono w nim do 95KM. Pozostawiono w pełni regulowane zawieszenia WP, z widelcem upside down. Całość na sucho ważyła 192kg. W tamtym okresie japończycy ze swoich 600-ek byli w stanie wycisnąć najwyżej 90KM. P.S. Silniki Wankla w Nortonach okazały się "za dobre" i "dzięki" lobby japońców zakazno ich stosowania w wyścigach GP... Ot i sportowa rywalizacja" Juz podawalem ten link w innym dziale. Jak klikniesz na "Norton Rotary" to mozesz nasluchac sie do woli glosu tego silnika... http://www.vintagebike.co.uk/Sounds.htm Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 No no ,ogólnie ciekawa stronka z tymi odgłosami motocykli. :icon_mrgreen: Dzięki ,milutkie mruczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr.Big Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 A nie bylo przyczyna wycofania z GP paliwozernosc silnikow Wankla? Bo juz z dwusuwami bywaly klopoty. Dodatkiem w tamtych latach mogla byc komplikacja budowy techniczniej, bo nie wydaje mi sie wplywu "lobby" japonskiego :buttrock: .Roznica w zuzyciu paliwa na linii Wankel- dwusuw i dwusuw- czterosow jest kosmiczna :icon_mrgreen: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Czyli to wyjaśnia wszystko :buttrock: Na zastosowanie silnik wankla mógł liczyć tylko i wyłącznie w sporcie ponieważ jak piszą poprzednicy :-był nieekonomiczny ,w porównaniu z innymi konstrukcjami-stosunkowo dość często musiał być serwisowany (ze względu na szybko zużywające się okładziny uszczelniające skrzynię korbową) ,co wylkucza jego odbiór przez masy ,jako pojazd bezawaryjny i bezobsługowy-posiadał lepsze osiągi od 2T i 4T ,ale tu powrót do pkt 1 ,był nieekonomiczny -konstrukcja suzuki była przemyślana ,jednak nie wykluczała podstawowych wad silnika wankla.-można uznać że jego konstrukcja była rewolucyjna , i innowacyjna ,ale nie miała większego znaczenia na arenie międzynarodowej (produkowane tradycyjne silniki spalinowe cały czas modernizowano) Motocykle 'rotary' są dość interesującą konstrukcją ,szkoda że jednak zaprzestano prac nad nimi. (zważając na dzisiejszy postęp technologiczny miałyby dużą szansę na ulepszenie) .Taką małą ściągawkę napisałem ,ot jeszcze troszkę i byłoby wypracowanie ;PP Fajnie się rozmawia o wszystkim co nie-typowe :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespucci Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Ruscy cosik próbowali z wymi vanklami :http://weteranszos.pl/index.php?s=read_news&nwsid=45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 W Kijowie wyprodukowany był Dniepr z silnikiem Wankla, parę prototypowych sztuk. 500ccm, lekko ponad 50KM. Jednak można się domyślać na jakim poziomie była dokładnośc wykonania jednostki :lapad:... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 O lobby japonskim nie ma co mowic, bo wlasnie wszyscy oprocz firm japonskich wycifali sie z Wankla.Obecnie robi go tylko Mazda w swoim jedynym sportowym modelu.Tak ze prace nad jego rozwojem sa prowadzone. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.