Porcu Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Chciałem sie dowiedzieć czy brak zaworu rave w Aprili rx silnik rotax 123 może mieć wpływ na to że nie wchodzi na wysokie obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kules Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Chciałem sie dowiedzieć czy brak zaworu rave w Aprili rx silnik rotax 123 może mieć wpływ na to że nie wchodzi na wysokie obroty efekt będzie taki, że dół będzie taki sam, ale góra będzie słabsza niż z zaworem - będzie go przyduszało na maksymalnych obrotach. Nie wiem kiedy dla ciebie zaczynają się wysokie obroty, ale według mojej skali to na wysokie wchodzi - tylko kończy się w momencie, w którym powinien dostać tego kopa (ci co mają rx to wiedzą chyba o czym pisze), czyli prawie przy max - takie sa moje odczucia. Czasem mi ten zawór nie zadziała bo linke mam taką trochę sfatygowaną, ale w większości wypadków to nie przeszkadza w fajnej jeździe.Aha zauwazyłem (może to przypadek), że jak masz padnięty akumulator to ten zawór znacznie gorzej się uruchamia, albo i wcale - sprawdzałem przy zdjętym baku na postoju. Jak założyłem nowy aku to działa elegancko - tylko ta linka - jak się urwie to dorobię nową. Jeśli chodzi o nie wkręcanie sią na obroty wyskokie to też może być wina świecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Szkoda ze w rzeczywistosci jest odwrotnie :) zawro jest po to aby przymykac i otwierac okno wydechowe.i robic wiecej mocy w dolej dazie obrotow gdy okno wydechowe i ilosc kanalow jest duza.Brak zaworu daje slaby dul a gdy nagle damy gazu to nawt zgasnie.za to daje duzo gore.czyli moc dopiero przy wysokich obrotach poniewaz okno wydechowe jest aly czas otwarde. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kules Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 (edytowane) Szkoda ze w rzeczywistosci jest odwrotnie :) zawro jest po to aby przymykac i otwierac okno wydechowe.i robic wiecej mocy w dolej dazie obrotow gdy okno wydechowe i ilosc kanalow jest duza.Brak zaworu daje slaby dul a gdy nagle damy gazu to nawt zgasnie.za to daje duzo gore.czyli moc dopiero przy wysokich obrotach poniewaz okno wydechowe jest aly czas otwarde. :D no i tu nie masz racji - zawór jest w stanie spoczynku przy normalnej pracy a po przekroczeniu pewnych obrotów linka wyciąga go całkowicie do góry, linke pociąga coś w rodzaju chyba elektromagnesu (w kązdym bądź razie działa to na prąd - w rotaxie moim nie ma trzech stanów - są tylko dwa: normalny, czyli opuszczony całkowicie lub wyciągnięty przy wysokich obrotach :) w innych silnikach jest tak jak piszes, ale rotax w aprili ma zawór taki jak opisałem - chyba że mój silnik jest jakiś nienormalny Edytowane 23 Czerwca 2006 przez kules Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Od ok 6-7 tys obr zawór ma sie otwierac aby była wieksza moc jezeli nie ma go wogule to działa tak jakby cały czas był otwarty wiec ma duże obroty i moc na duzych obrotach ale ma słaby duł poniewaz nic nie ogranicza wylotu spalin KULES Tak jest na 100% :) Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kules Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 (edytowane) Od ok 6-7 tys obr zawór ma sie otwierac aby była wieksza moc jezeli nie ma go wogule to działa tak jakby cały czas był otwarty wiec ma duże obroty i moc na duzych obrotach ale ma słaby duł poniewaz nic nie ogranicza wylotu spalin KULES Tak jest na 100% :biggrin: i tuż żeś mnie chłopie przekonał :flesje: , ale przynajmniej temat zaworu jest opisany dogłębnie :D coś mi chyba upał na mózg padł bo to normalne przecież że jak zaworu nie ma to tak jakby by wyciągnięty - chyba musze się dziś poleczyć jakimś chmielem. :biggrin: ale wiecie co ten temat podsunął mi pewną myśl, zauważyłem że raz czy dwa na wolnych obrotach jak ruszałem to mi się przytknął silnik i musiałem z kopyta ruszyć - i tu przyczyną mogł być zawór który nie opadł z powodu tej cholernej linki zrypanej, o której wyżej pisałem i która może mieć tendencję do blokowania się w pancerzu - i pomyłka moja może się okazać przydatna. Jak się ten motyw z przytkaniem znów pojawi to już wiem od czego zacznę naprawę :) :) Edytowane 23 Czerwca 2006 przez kules Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Wybaczam ten wielki błąd :) Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kules Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Wybaczam ten wielki błąd :biggrin: :) Ja już sobie dawno wybaczyłem - nie jestem pamiętliwy :D Porcu, rozumiem że nie masz w ogóle tego zaworu, czy co? Bo jak nie masz to w tym świetle twoja maszyna powinna być mułem maksymalnym, na niskich i jak piszeż na wysokich obrotach też :) A taki zawór to można kupić - stalowy albo aluminiowy - takie i takie w necie widziałem - alu droższy był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Porcu Opublikowano 23 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 No niestety kiedy kupowałem swój sprzęt nie posiadałem zbyt dużej wiedzy na temat aprili :) i dopiero w domu zorietowałem sie że dziura w którj powinien znajdować sie zawór jest zaklejona. Orientujecie sie może w jakiej cenie mogą być takie zawory?? z góry dzięki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 hm moj dostaje kopa na duzych obrotach potem 1,2,3,4 go rozpedze a potem mol totalny ja mam rx 125 z 90 r czy mozna uslyszec czy mechanizm dziala np po przekreceniu kluczyka mi sie tak zdaje ze powino cos slychajc np moj kolega ma tak w lc2 ale nie wiem czy tu tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 mi sie widzi ze ak powinno byc.bo nawt na deklach aprili pisze Eletric Yps czy cos niepamietam.u kolegi jak przekreca w Lc2 125 to sluchac tyytiii silnik sie ustawia a u zysia cisza;]Bez zaworu da sie robic napierdalanke w terenie i to sotrą.ale gdzies w podroz albo jazda no kole to sie nienadaje wogole ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwas Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 zysio u ciebie działa zawór;) odpal silnik i dodawaj gazu na postoju to usłyszysz takie TYK ;) to bedzie odgłos wysuwającego się i wracającego elektromagnesu który napina linke od zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 a ja niemam wcale zaworu tylko gustowny dekielek i moto hula(ło) jak należy ;) rożnice było czuć jak wsiadła druga osoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 moze u mnie nie dziala zawor lub tloczek sie zuzyl tak mozna pisac i pisac jak nie rozbierzesz to nie bedziesz wiedziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gurufarmi Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 a tak właściwie to oco chodzi? sam niewiem, a mam rx80 '97 i chchialbym się dowiedzieć :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.