Skocz do zawartości

Aprilia rx zawór rave


Porcu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem sie dowiedzieć czy brak zaworu rave w Aprili rx silnik rotax 123 może mieć wpływ na to że nie wchodzi na wysokie obroty

 

efekt będzie taki, że dół będzie taki sam, ale góra będzie słabsza niż z zaworem - będzie go przyduszało na maksymalnych obrotach. Nie wiem kiedy dla ciebie zaczynają się wysokie obroty, ale według mojej skali to na wysokie wchodzi - tylko kończy się w momencie, w którym powinien dostać tego kopa (ci co mają rx to wiedzą chyba o czym pisze), czyli prawie przy max - takie sa moje odczucia. Czasem mi ten zawór nie zadziała bo linke mam taką trochę sfatygowaną, ale w większości wypadków to nie przeszkadza w fajnej jeździe.

Aha zauwazyłem (może to przypadek), że jak masz padnięty akumulator to ten zawór znacznie gorzej się uruchamia, albo i wcale - sprawdzałem przy zdjętym baku na postoju. Jak założyłem nowy aku to działa elegancko - tylko ta linka - jak się urwie to dorobię nową.

 

Jeśli chodzi o nie wkręcanie sią na obroty wyskokie to też może być wina świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze w rzeczywistosci jest odwrotnie :) zawro jest po to aby przymykac i otwierac okno wydechowe.i robic wiecej mocy w dolej dazie obrotow gdy okno wydechowe i ilosc kanalow jest duza.Brak zaworu daje slaby dul a gdy nagle damy gazu to nawt zgasnie.za to daje duzo gore.czyli moc dopiero przy wysokich obrotach poniewaz okno wydechowe jest aly czas otwarde. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze w rzeczywistosci jest odwrotnie :) zawro jest po to aby przymykac i otwierac okno wydechowe.i robic wiecej mocy w dolej dazie obrotow gdy okno wydechowe i ilosc kanalow jest duza.Brak zaworu daje slaby dul a gdy nagle damy gazu to nawt zgasnie.za to daje duzo gore.czyli moc dopiero przy wysokich obrotach poniewaz okno wydechowe jest aly czas otwarde. :D

 

no i tu nie masz racji - zawór jest w stanie spoczynku przy normalnej pracy a po przekroczeniu pewnych obrotów linka wyciąga go całkowicie do góry, linke pociąga coś w rodzaju chyba elektromagnesu (w kązdym bądź razie działa to na prąd - w rotaxie moim nie ma trzech stanów - są tylko dwa: normalny, czyli opuszczony całkowicie lub wyciągnięty przy wysokich obrotach :)

 

w innych silnikach jest tak jak piszes, ale rotax w aprili ma zawór taki jak opisałem - chyba że mój silnik jest jakiś nienormalny

Edytowane przez kules
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ok 6-7 tys obr zawór ma sie otwierac aby była wieksza moc jezeli nie ma go wogule to działa tak jakby cały czas był otwarty wiec ma duże obroty i moc na duzych obrotach ale ma słaby duł poniewaz nic nie ogranicza wylotu spalin

 

KULES Tak jest na 100% :)

www.jem-zdrowo.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ok 6-7 tys obr zawór ma sie otwierac aby była wieksza moc jezeli nie ma go wogule to działa tak jakby cały czas był otwarty wiec ma duże obroty i moc na duzych obrotach ale ma słaby duł poniewaz nic nie ogranicza wylotu spalin

 

KULES Tak jest na 100% :biggrin:

 

i tuż żeś mnie chłopie przekonał :flesje: , ale przynajmniej temat zaworu jest opisany dogłębnie :D coś mi chyba upał na mózg padł bo to normalne przecież że jak zaworu nie ma to tak jakby by wyciągnięty - chyba musze się dziś poleczyć jakimś chmielem. :biggrin:

 

ale wiecie co ten temat podsunął mi pewną myśl, zauważyłem że raz czy dwa na wolnych obrotach jak ruszałem to mi się przytknął silnik i musiałem z kopyta ruszyć - i tu przyczyną mogł być zawór który nie opadł z powodu tej cholernej linki zrypanej, o której wyżej pisałem i która może mieć tendencję do blokowania się w pancerzu - i pomyłka moja może się okazać przydatna. Jak się ten motyw z przytkaniem znów pojawi to już wiem od czego zacznę naprawę :) :)

Edytowane przez kules
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczam ten wielki błąd :biggrin:

 

:) Ja już sobie dawno wybaczyłem - nie jestem pamiętliwy :D

 

Porcu, rozumiem że nie masz w ogóle tego zaworu, czy co? Bo jak nie masz to w tym świetle twoja maszyna powinna być mułem maksymalnym, na niskich i jak piszeż na wysokich obrotach też :)

A taki zawór to można kupić - stalowy albo aluminiowy - takie i takie w necie widziałem - alu droższy był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety kiedy kupowałem swój sprzęt nie posiadałem zbyt dużej wiedzy na temat aprili :) i dopiero w domu zorietowałem sie że dziura w którj powinien znajdować sie zawór jest zaklejona. Orientujecie sie może w jakiej cenie mogą być takie zawory?? z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm moj dostaje kopa na duzych obrotach potem 1,2,3,4 go rozpedze a potem mol totalny ja mam rx 125 z 90 r czy mozna uslyszec czy mechanizm dziala np po przekreceniu kluczyka mi sie tak zdaje ze powino cos slychajc np moj kolega ma tak w lc2 ale nie wiem czy tu tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie widzi ze ak powinno byc.bo nawt na deklach aprili pisze Eletric Yps czy cos niepamietam.u kolegi jak przekreca w Lc2 125 to sluchac tyytiii silnik sie ustawia a u zysia cisza;]Bez zaworu da sie robic napierdalanke w terenie i to sotrą.ale gdzies w podroz albo jazda no kole to sie nienadaje wogole ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...