Skocz do zawartości

Nie mogę odkręcić


mierzwa2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem dzis odkręcić osłony i odkręcam śruby i sytuacja wygląda następująco:

-Wszystkie śruby odkręcam zostają mi 2 z prawej i lewej strony te co są w ramie, nie wiem trzeba by chyba siły koksa by je odkręcić a nie chcę urwać.... bo nawet imbus odmawia posłuszeństwa użyłem czegos co niby rozpuszcza rdzę ewentualnie jakies inne zabrudzenia ale nie ruszy.... jeszcze spróbuje na rozgrzanym moto po jeździe.... Co mi doradzacie????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dzis odkręcić osłony i odkręcam śruby i sytuacja wygląda następująco:

-Wszystkie śruby odkręcam zostają mi 2 z prawej i lewej strony te co są w ramie, nie wiem trzeba by chyba siły koksa by je odkręcić a nie chcę urwać.... bo nawet imbus odmawia posłuszeństwa użyłem czegos co niby rozpuszcza rdzę ewentualnie jakies inne zabrudzenia ale nie ruszy.... jeszcze spróbuje na rozgrzanym moto po jeździe.... Co mi doradzacie????

 

Witam! Przeczytaj ,co napisano na lekarstwach w płynie. "Przed użyciem wstrząsnąć". Popukaj energicznie małym młoteczkiem w śrubę . Wstrząsy "budzą" do życia i sama się odkręci. Ale jak jej pomożesz. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puknij młotkiem w łeb śruby, tak jak powyżej kolega wspomniał. Użyj penetratorów typu WD40, albo lepiej naftę. Raczej nie stosuj metody podgrzewania i chłodzenia, bo to w sumie rama :icon_mrgreen:.

No i podstawa to dobrze narzedzia. Jak Ci zjadą śrubę, to będziesz sobie pluł w brodę, że nie wydałeś tych kilkudziesięciu złotych i musisz teraz zaprzęgać jakieś patenty...

Przedłużenie ramienia klucza to moim zdaniem ostateczność. Duże ryzyko, że urwie się łepek. Wtedy trzeba również się trochę pomęczyć.

Ewentualnie w sytuacjach podbramkowych można zastosować takie wkręty z lewym gwintem (jeśli nazwa narzędzia nieprawidłowa, to poprawcie).

PS: pisząc o podgrzewaniu miałem na myśli palnik, a nie normalne nagrzanie ramy podczas jazdy :wink:.

Edytowane przez wieczny student
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psiknij WD 40 , jebnij młotem i będzie ok! W i mię starego przysłowia " bez młota ch*j nie robota"

pozdro

 

Witam! Dziki rozłożyłeś mnię. Proponuję . Niech kolega użyje tych słów , a śruba sama się ze smiechu odkreci. :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak bedziesz sie brał do kręcenia to raz szybko i energicznie...wtedy albo szczeli klucz albo puści śruba... bo jak bedziesz kręcił powoli to 90% że pokrzywisz klucz aśruba dalej bedzie na ciebie zerkać z ramy...

Edytowane przez pit_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz odkręciłem u mechanika to pikuś ale miał specjalne klucze nie jakieś imbusy za 10 zł.... pozdr dzieki za rady

 

Dobre narzedzia to podstawa sukcesu. Warto wydac troche zlociszow na lepsze klucze jesli chcesz sobie samemu grzebac przy sprzecie. Wydatek jednorazowy a narzedzia sluza latami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie ma kasy to mozna zacząć zbierać komplet od najczęściej używanych kluczy. Kupiłem kiedyś komplet markowych imbusów za 5dyszek z gwarancją na złamanie i służą do dzisiaj, gdy śruba nie chce puścić klucz się odgina gdy osiągnie moment w którym normalny by się złamał

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...