Skocz do zawartości

fotografia


wild
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Troche fotek z sieci:

 

http://www.theclub2000.freeserve.co.uk/gra...Bike-sunset.jpg

http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=168132039&size=l

 

Na stronie Horizons Unlimitet - http://www.horizonsunlimited.com/contest/p...hotocontest.php - byl konkurs fotograficzny na zdjecia z podrozy. Z nagrodzonych zdjec powstal kalendarz, plakaty i pocztowki. Mnie najbardziej "wziela" fotagrafia , ktora zdobyla 3-cie miejsce:

http://www.horizonsunlimited.com/contest/p...lar-Bolivia.jpg

 

A znacie te strone?

http://motorcycle-memories.com/index.html

Edytowane przez alterego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zastanowcie sie, bo bylem w sobote na zjezdzie weteranow i klasykow w Paryzu ( Ontario, nie tym francuskim ) i przywiozlem sporo zdjec bardzo ciekawych motocykli, ktorych w normalnym zyciu juz sie raczej nie zobaczy. Dla mnie to bylo pierwsze spotkanie na zywo z amerykanskim Crockerem ( $ 300 000 ) - cos co do tej pory moglem zobaczyc tylko w ksiazce na obrazku. I chociaz motocykl nie byl jeszcze gotowy ( sadze ze szukanie czesci moze zajac pol zycia ) to robil duze wrazenie. Byl rowniez " moj" Ariel - 4F600 Square Four, wiec obfotografowalem go dokladnie :icon_razz:

Lekko zdegustowala mnie nieobecnosc zadnego Brough Superiora, ale co zrobic, ludziom sie roznie zycie uklada.

Aha, wypad zostal zrobiony z kolega w 2 BSA w ramach docierania silnikow i w tej chwili moja ma prawie 200 mil przejechanych.

Nie zanotowalismy rowniez jakichs problemow, mimo temperatury przekraczajacej 30 C. Szybkosc wahala sie od 80 do 100 km/h.

 

Do Kobuza 1 - musze cie rozczarowac, ale motocykle bedace dla ciebie weteranami byly motocyklami mojej wspolczesnosci w PRL i zaden z nich nie wzbudzal mojego najmniejszego zainteresowania. Widzialem w nich tylko smierdzace zlym olejem i olowiowa benzyna dwusuwy, ktore ujezdzali ludzie nie majacy srodkow na zakup czegokolwiek lepszego, ale zmuszeni przez zycie do ich uzywania. Owczesnych wlascicieli nie uwazalem za motocyklistow, ale uzytkownikow motocykli traktujacych je na rowni z pralka Frania.

Do tej pory nie lubie dwusuwow, a moje nielubienie bylo na tyle silne, ze mimo mocego nalegania nie kupilem swego czasu wyscigowej DKW 500 z doladowaniem ( lata 30 te ) czego teraz mocno zaluje :buttrock:

Tak ze niespodziewaj sie ode mnie jakichkolwiek opowiesci o tej czesci polskiego motocyklizmu, bo wowczas ona dla mnie nie istniala.

Junaka uwazalem zawsze ( i tak zostalo do dzis ) za stala niedorobke - zbyt skomplikowany i wymagajacy w produkcji dla owczesnego polskiego przemyslu i zbyt skomplikowany i wymagajacy w obsludze dla owczesnego, przecietnego polskiego uzytkownika - motocykl ciekawy, ale na pewno nie dla owczesnych "mas", ktore z trudnoscia ogarnialy poziom WFmeki :bigrazz:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie, co innego zdjecia "rodzynkow" strzelonych na zlotach klasykow czy oldtimerow, a co innego jakies fotki wygrzebane z internetu i to jeszcze aktualnych motocykli :buttrock: . Dawaj, dawaj, czekamy :icon_razz: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Adam..może wtedy 2T WSk czy WFM itp były pospolitymi sprzetami .. I zgodze sie z toba że wtedy nie można było nazwac motocyklistami użytkowników tych sprzetów bo było tego pełno, i jezdzili na tym zazwyczaj ludzie którzy używali tego jako srodkow transportu do pracy w fabryce:) No ale teraz te motocykle to już weterany dla wiekszosci ludzi. Szczególnie młodych:0 Zreszta spotykam nieraz Panów w wieku 75lat jeżdżacych na zloty na WSK itp i uważaja je za weterany:) Zreszta jak kto woli:) jak dla mnie sprzety typu Junak, WSK, WFM, SHL itp to sa weterany, a motocykle typu sokół to dla mnie jeszcze wieksze weterany którym należy sie kłaniac do stóp:D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz patrze na to troche inaczej i tez uwazam je za weterany ( mojej mlodosci :icon_razz: ), ale niewiele o nich wiem, wiec nic nie moge o nich napisac.

 

Adam M.

 

PS. No i kilka zdjec z naszej wyprawy:

 

Nasze 2 BSA przed domem gotowe do drogi

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...io/DSC01628.jpg

 

"Moj" Ariel 4F 600 Square Four

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...io/DSC01644.jpg

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...io/DSC01643.jpg

 

4 cylindrowy Indian z konca produkcji ( lata 40 te )

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...io/DSC01640.jpg

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...io/DSC01641.jpg

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że Indian konserwatywny, plugawą R4 żadnego modelu by nie oszpecił, a tu proszę :icon_razz:. To tak jak H-D singiel cfajtakt :bigrazz:.

Square Four z tego co wiem to taka podwójna R2, jedna za drugim, tworząca owy "kwadrat". Czy wały korbowe były zazębione ze sobą i wirowały w przeciwne strony (tak jak Brough Superior Golden Dream :buttrock: )?? Bo zakłądam, że wały korbowe były usytuowane poprzecznie do osi motocykla. Pytam, bo takiej informacji w internecie nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze adam ta bsa clubman to coś pięknego (niemal jak w avatarze moim) i co najlepsze w takim kasku jak na niej leży cały zeszły sezon zrobiem... coś w tym jest :icon_razz:

a ta czwóreczka w układzie 2xtwin paluszki lizać w Polsce takiej jeszcze nie widziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że Indian konserwatywny, plugawą R4 żadnego modelu by nie oszpecił, a tu proszę :bigrazz:. To tak jak H-D singiel cfajtakt ;).

 

 

Oj Student, przeca to byla ich flagowa jednostka....

:icon_razz:

 

 

a H-D jak im bylo potrzeba to i silnik z R-71 zaporzyczyli, wiec tego sie po nich tez mozna bylo spodziewac :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Student, przeca to byla ich flagowa jednostka....

Ale która? R4 czy 2T?

2T to jeszcze jakotako pojmę bo czytałem o tym i widziałem, ale R4 to dla mnie zaskoczenie.

 

A do Gnome Rhone jak jest z częściami? Masz gaźnik Amala? To ma wykorbienia jak boxer czy V'ka?

 

Na tej focie to piękny kawał machinerii. Potężnie to wygląda. Jak można określić jego wielkość? Jak ruski zaprzęg, jak Sahara, większy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Gnome Rhone to z częściami nie jest tragicznie. Można namierzyć dorobioe, a i czasami na bazarach, ebayu coś się pojawi. Gaźnika Amala nie mam. Częściej montowali w tych motocyklach Solexa, ale myśle że uda mi się goprędzej czy później zdobyć. Wał jest jak w KS600, więc z tym może być trochę prolemu, ale juz to zwalczyłem.

Co do wielkości to muszę nieskromnie przyznać że nawet Sahara jest przy tym nie za duża. Gabaryty są olbrzymie. Wystarczy zobaczyć kierownicę i gumy manetek i już wszystko jasne. Koła zębate w dyferku jak w ciągniku ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wielkości to muszę nieskromnie przyznać że nawet Sahara jest przy tym nie za duża. Gabaryty są olbrzymie. Wystarczy zobaczyć kierownicę i gumy manetek i już wszystko jasne. Koła zębate w dyferku jak w ciągniku biggrin.gif .

Mastodont :lapad:. Niech to nie wyjdzie, że niby mam jakieś kompleksy, ale bardzo mi się taka masywna maszyneria podoba :P.

Wał jest jak w KS600

Czyli jaki? Jedno (jak w ruskach) czy dwa (jak w V'kach) wykorbienia? O KS600 wiem malutko ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...