Skocz do zawartości

fotografia


wild
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no okey, ale odbieglo to od gl. tematu.

 

mialy byc waszych weteranow.

co nie znaczy, ze mam przeciwko by takie pererlki tu wklejac

 

-bmwka gosc przyjechal, zindapp na lawecie.. (sahary tej samej osoby)

szkoda ze bejca chodzila jakby jej kilo srubek nasypal do silnika..

 

No niestety, to nie sa silniki chodzace jak wspolczesne BMW - w tych latach

fma stosowala aluminiowe kolo rozrzadu poruszajace walek rozrzadu, a konstrukcja

samego rozrzadu w glowicy byla bardzo prymitywna.

Odlewana zeliwna dzwigienka z utwardzonymi koncowkami uderzala pod katem w

tronek zaworu a laski popychaczy to byly stalowe prety z utwardzonymi koncowkami.

Wszystko to chalasowalo niemilosiernie.

Pod tym wzgledem Zundapp byl o wiele bardziej zaawansowany - duze kolo rozrzadu

wykonane bylo z turbaksu na stalowym srodku, a dzwigienki rozrzadu mialy polokragle

kamienie z mozliwoscia ruchu i dopasowania sie do plaszczyzny trzonka zaworu.

Sama dzwigienka osadzona byla na stalowych rolkach, a nie na brazowej tulejce, ogolnie

caly silnik chodzi 2x ciszej niz BMW.

Ja osobiscie uwazam Zundappa za o wiele lepsza konstrukcje, tyle ze BMW ladniej wyglada.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze pamietasz, ten lekki V mial pomoc przy jezdzie w terenie.

Oprocz tego mial silnik dlugoskokowy z niezlym momentem od bardzo niskich obrotow ( dopasowany do tego walek rozrzadu z krotkimi czasami otwarcia zaworow ), pojedynczy gaznik bardzo upraszczajacy obsluge ( mojego zapalalem reka przepychajac dzwignie kopniaka przez kompresje jednego cylindra ) - calosc zespolu silnik skrzynia bardzo zwarta i zakryta przed wplywem warunkow atmosferycznych - specjalnie iskrownik, gaznik i pradnica. Do tego bardzo sztywna rama ( co mialo znaczenie w terenie ) i dobre przednie zawieszenie, mimo ze nie teleskopowe wybieralo nierownosci lepiej niz BMW. Zundapp mial wlasny wozek o wiele lepiej rozwiazany niz BMW z resorowaniem na drazkach skretnych, a nie zadnych resorach piorowych, niestety z powodu kosztow i trudnosci materialowych przestano go produkowac z koncem 43r.

Z pierwszego biegu Zundapp szarpal caly zaprzeg + 3 osoby + bagaz z taka latwoscia i wigorem ze w porownaniu do BMW to po prostu nie bylo porownania. Nie bylo rowniez porownania do zadnych rusow, tym bardziej ze mniej wiecej rownolatki byly dalej dolniakami.

Jego jedyna pieta achillesa byl kuty wal z dzielonymi korbowodami na rolkach w rowniez dzielonych koszykach - jak to sie zuzylo to jedynym sposobem naprawy byla wymiana na fabrycznie nowe czesci, a tych nie bylo. Podobnie jak obecnie japonia, czopy walu byly azotowane na glebokosc kilku mikronow i po zuzyciu tej warstwy nie mozna bylo ich uzywac. No ale nikt z konstruktorow nie zakladal ze wytworca motocykli zniknie z powierzchni ziemi w ciagu kilku lat wojny.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Odkąd przywiozłem motocykl w stanie śmierci klinicznej, z dziurawym bakiem,dychający na jeden cylinder, z zamglonym szkłem reflektora, mijają już prawie trzy lata. Reanimacji podją sie Sebastian z Namysłowa i pomimo moich głupich, wynikających z niewiedzy pomysłow zrobił aż tyle.

 

http://img526.imageshack.us/img526/7968/mybike4am8.jpg

 

Jednak licho nie spało i co gorsze śmiało się w kułak patrząc mi prosto w oczy.Głupi stary baran! Wydałem majątek na buble,padałem ofiarą posranych ,,speców'' i kiciarzy bazarowych.Motor nie palił,albo palił i zdychał. Kiedy wk...... sie jak sam diabeł, zapukała IDEA.Oddalem ponownie motocykl ,tym razem gościom z OLDTIMER GARAGE.Byłem niedawno zobaczyć i kopara mi opadła.... chromy jak lustro, silnik jak nowy,nowe to i owo ... Jestem pewien że teraz pojadę z podniesioną głową :buttrock: zwłaszcza że w tym samym czasie kupiłem kurtkę pilota MIG ,bryczesy , oficerki i pozostałe detale w stylu lat 50-tych. Kompletny odjazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

ladnie mi zaspamowaliscie skrzynke :cool:

 

myslalm ze temat sie nie przyjmnie

 

a jednak. :wink:

 

bartas mialam kiedys zgroze z rysowaniem os! 2 na formacie a2 (60x42cm) w 2 dni. skonczylo sie na tym, ze poczta nawalila i w rezultacie pognietli rysunki a mnie osadzano o oszustwo- bo kasa najpierw byla na koncie :icon_biggrin: eh..

 

Goska

 

marek czyje bmw r-12 w koncie stoi ?:)

 

 

po pierwsze sorry za odkopanie starego tematu!!!!

 

 

teraz do meritum:

 

:bigrazz: :icon_eek: :icon_eek: kurde ale jaja!!!! to mi robiłaś te Osy, fakt, nie dzotarły do mnie, ja sie troche denerwowałem, potem sie okazalo, ze poczta dup* dała i zostały zniszczone, w koncu dotarły do mnie i po wyprasowaniu :bigrazz: jeden rysunek dostal moj przyjaciel, wspoltworca ksiazek o Osach, wisi to u niego na scianie, a drugi jest u mnie w domu, na scianie, wraz z innymi pamiatkami po osach.

 

Jescze raz pozdrawiam i gratuluje talentu :biggrin: :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe ale numer:)

 

byl sajgon z nimi straszny..

....a kiedy to bylo?:buttrock:

teraz talent sie wyszlifowal.. i poszedl w strone tez projektow na koszulki :icon_razz:

 

rowniez pozdrawiam.. i dzieki za odgrzebanie tematu.. :buttrock:

 

Goska

Edytowane przez wild

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie to bylo na poczatku marca 2005 roku...

 

no.. kawalek czasu..

teraz zapraszam na moj profil, ktory mam podany w karcie..

 

Goska

Edytowane przez wild

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...