profaner Opublikowano 10 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2003 juz tak jakby 2 raz zadaje to pytanie: naczym polega planowanie glowicy! zawsze mi sei wydawalo ze na jej szlifowaniu wiec jezeli tak jest to stopien sprezania powinien sie zmniejszyc a nie zwiekszyc! jeszcze jedno pytanie czy taki zabieg daje jakis odczuwalny wzrost mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 10 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2003 W głowicy jest komora spalania - wgłębiebie gdzie są zawoty itp. jak splanujesz głowicę, to znaczy ją zeszlifujesz, to komora się zmniejszy, a przez to zwiększy się stopień sprężania. Zacznijmy od tego, czy dobrze rozumiesz co to jest stopień sprężania. Jakby co powiem - jest to proporcja komory spalania do (pojemności skokowej + komory spalania) (tak w uproszczeniu - jak ta "dziurw a głwoicy ma 100 cm3 a pojemność skokowa(+ kompra) jednego cylindra to 800cm3 to masz 1/8. Jak Zeszlifujesz głwoicę i ta komora się zmniejszy do 80 cm3 to będziesz miał 1/10, czyli większy stopieńsprężania. W moim Maluchu ścięcie głowicy o 1,5 mm naprawdę sporo dało, ale pamiętajmy - w nowoczesnych mootocyklach często nie ma na to miejsca (zawory by waliły w tłok). Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 10 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2003 no nie mozliwe zakumalem! poprostu myslalem ze szlifujac glowice szlifujesz i powiekszasz nie jako komore spalania a to zupelnie nie tak! o ile dobrze rozumiem to szlifujesz powierzchnie styku calej glowicy z "cylindrem". czy taki zabieg daje duzy zysk np mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 10 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2003 stopień to (objetość cylindra+objetosc komory spalania):objetość komory spalania! ja mam dwusówa wiec wydaje mi sie ze taki zabieg moze dac zysk! slyszalem też o czymś takim jak rezygnacja z uszczelki pod głowicą! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 10 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2003 Tak tylko trzeba pamietac o tym by tlok nie walil w glowice, bo korbowod mozna zgiac, itp. Pozdrawiam.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 11 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 jaki moze byc orientacyjny koszt spanowania glowicy? dodam ze jezdze jawa ts 350 czy trzeba bedzie jeszcze razy2:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 11 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2003 W dwusuwie nie tak się to robi. O ilę się orientuję, samo splanowanie głowicy, może dać odwrotny skutek. Głowicę się zostawia w spokoju, a miesza się z tymi oknami w cylindrach - tam się majstruje co daje wzrost mocy. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 12 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2003 A poza tym trzeba uważać, bo jak za bardzo zwiększysz stopień sprężania, to możesz mieć samozapłon ! ( trzeba wtedy obniżać wartość cieplną świecy i zwiększać liczbę oktanową benzyny ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 14 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2003 korbowód chyba jeszcze troche po uszach moze dostac nie?:D ale nie wiecie ile cos takiego moze kosztowc i czy sie oplaca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 14 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2003 Posłuchaj Pawła.On zna sie na tych sprawach :idea: Sporo mozna uzyskać korygując kanały dolotowe w silniku. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 14 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2003 Czy korbowód może "trochę" dostać :?: A jak bys Ty sie czuł jak byś troche dostał :?: :D :D :D Jesli korbowód jest na łozyskach igiełkowych a nie na panewkach to pamietaj ze łozyska igiełkowe prznosza mniejsze obciążenia.Jak dołozysz to licz sie z szybszym zuzywaniem łozysk korbowodu.Kiedys moj kumpel chciał zebym mu obnizył głowice w ETZ 250.Chciał to zrobic na granicy mozliwości i zdrowego rozsądku.Na nic się zdały łagodne perswazje :D załozyłem na tokarke,ustawiłem na czujnik i zjechałem tyle ile chciał.Po złozeniu silnik pracował na wolnych obrotach jakos nierówno i szarpał wiecej niz zwykle.A jak mu dałes mocno w "rurę" to słychac było wyraźne uderzenia tłoka w głowice :!: Wtedy dopiero oprzytomniał i stwierdził ze mielismy racje.Potem było dorabianie uszczelek z aluminium i miedzi pod głowicę . Takie badziewie. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość insane Opublikowano 14 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2003 jaki moze byc orientacyjny koszt spanowania glowicy? dodam ze jezdze jawa ts 350 czy trzeba bedzie jeszcze razy2:) koszt to okolo (30zl+/-10zl) za glowice. Majac na mysli TS350, to tam planowanie glowicy odbedzie sie przez wytaczanie - kazdy, kto mial to w reku, bedzie wiedzial dlaczego. Jawa TS ma stopien sprezania 10,5 dalsze zwiekszenie stopnia IMHO nie ma sensu, moze ze chcesz pobic rekord w kategorii najwiekszego stopnia sprezania w demoludzie. Dla porownania wuechy mialy stopien cos okolo 6,5 wiec potraktuj swoja zJawe jako fabrycznie podrasowana :D Jesli juz tak bardzo sie uparles, to za pomoca pasty zaworowej dotrzyj miejsce styku glowicy z cylindrem i zloz to bez uszczelki np. na czerwony silikon (w CŹ wytrzymal). Zwroc uwage czy nie masz zbyt duzego luzu na korbowodzie, bo jasli tlok sie rozpedzi, to moze walic w glowice, co z reszta bedzie slychac. pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2003 Posłuchaj Pawła.On zna sie na tych sprawach :idea: Sporo mozna uzyskać korygując kanały dolotowe w silniku. Oj ! Na dwusuwacj bardzo słabo :lol: . Moja wiedza się ogranicza do odrobiny teorii, wolę konstrukcje z zaworami. A poprawianiu okien w cylindrze a nie głowicy to vczytałem w którymś S-M. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 15 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2003 więc tak pokrótce:podwyższenie stopnia spręzania przez splanowanie głowicy nie pogorszy sytacji co najwyżej troszkę usprawni silnik dwusuwowyważniejsze jest jednak podwyższenie stopnia sprężania w skrzyni korbowej(sprężania wstępnego)-robi się to przez wtawianie wypełnaczy w kształcie podkówkorekta okien to po prostu zmiana faz rozrządu-to jednak musisz zrobić precyzyjnie i wg ścisle określonych danych-jak to spieprzysz to dupa-tego już nie naprawisz(najwyżej będziesz musiał zaopatrzyć się w nowe cylindry)czasem aby zmienić "fazy rozrządu" stosuje się podkładkę pod cylinder (jednak tym znowu zwiększasz przestrzeń szkodliwą pod tłokiem)wszystkie zmiany (planowanie głowicy,korekta okien,wypełnianie skrzyni korbowej,podkładka pod cylinder) są zalezne i muszą być odpowiedno dobranejednak najważniejszy jest stan wyjściowy silnika-nie ma żadnego sensu usprawniać silnika który nadaje się do remontu Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 15 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2003 ahadwusuwom i ich usprawnianiu wiele miejsca poświęcił ŚM bodajże w numerach z 98' roku (opracowania red. Sałka) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.