Skocz do zawartości

planowanie głowicy - teoria!


Rekomendowane odpowiedzi

juz tak jakby 2 raz zadaje to pytanie: naczym polega planowanie glowicy! zawsze mi sei wydawalo ze na jej szlifowaniu wiec jezeli tak jest to stopien sprezania powinien sie zmniejszyc a nie zwiekszyc! jeszcze jedno pytanie czy taki zabieg daje jakis odczuwalny wzrost mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głowicy jest komora spalania - wgłębiebie gdzie są zawoty itp. jak splanujesz głowicę, to znaczy ją zeszlifujesz, to komora się zmniejszy, a przez to zwiększy się stopień sprężania. Zacznijmy od tego, czy dobrze rozumiesz co to jest stopień sprężania. Jakby co powiem - jest to proporcja komory spalania do (pojemności skokowej + komory spalania) (tak w uproszczeniu - jak ta "dziurw a głwoicy ma 100 cm3 a pojemność skokowa(+ kompra) jednego cylindra to 800cm3 to masz 1/8. Jak Zeszlifujesz głwoicę i ta komora się zmniejszy do 80 cm3 to będziesz miał 1/10, czyli większy stopieńsprężania. W moim Maluchu ścięcie głowicy o 1,5 mm naprawdę sporo dało, ale pamiętajmy - w nowoczesnych mootocyklach często nie ma na to miejsca (zawory by waliły w tłok).

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwusuwie nie tak się to robi. O ilę się orientuję, samo splanowanie głowicy, może dać odwrotny skutek. Głowicę się zostawia w spokoju, a miesza się z tymi oknami w cylindrach - tam się majstruje co daje wzrost mocy.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy korbowód może "trochę" dostać :?: A jak bys Ty sie czuł jak byś troche dostał :?: :D :D :D Jesli korbowód jest na łozyskach igiełkowych a nie na panewkach to pamietaj ze łozyska igiełkowe prznosza mniejsze obciążenia.Jak dołozysz to licz sie z szybszym zuzywaniem łozysk korbowodu.Kiedys moj kumpel chciał zebym mu obnizył głowice w ETZ 250.Chciał to zrobic na granicy mozliwości i zdrowego rozsądku.Na nic się zdały łagodne perswazje :D załozyłem na tokarke,ustawiłem na czujnik i zjechałem tyle ile chciał.Po złozeniu silnik pracował na wolnych obrotach jakos nierówno i szarpał wiecej niz zwykle.A jak mu dałes mocno w "rurę" to słychac było wyraźne uderzenia tłoka w głowice :!: Wtedy dopiero oprzytomniał i stwierdził ze mielismy racje.Potem było dorabianie uszczelek z aluminium i miedzi pod głowicę . Takie badziewie.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki moze byc orientacyjny koszt spanowania glowicy? dodam ze jezdze jawa ts 350 czy trzeba bedzie jeszcze razy2:)

 

koszt to okolo (30zl+/-10zl) za glowice. Majac na mysli TS350, to tam planowanie glowicy odbedzie sie przez wytaczanie - kazdy, kto mial to w reku, bedzie wiedzial dlaczego.

 

Jawa TS ma stopien sprezania 10,5 dalsze zwiekszenie stopnia IMHO nie ma sensu, moze ze chcesz pobic rekord w kategorii najwiekszego stopnia sprezania w demoludzie. Dla porownania wuechy mialy stopien cos okolo 6,5 wiec potraktuj swoja zJawe jako fabrycznie podrasowana :D

 

Jesli juz tak bardzo sie uparles, to za pomoca pasty zaworowej dotrzyj miejsce styku glowicy z cylindrem i zloz to bez uszczelki np. na czerwony silikon (w CŹ wytrzymal). Zwroc uwage czy nie masz zbyt duzego luzu na korbowodzie, bo jasli tlok sie rozpedzi, to moze walic w glowice, co z reszta bedzie slychac.

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj Pawła.On zna sie na tych sprawach :idea: Sporo mozna uzyskać korygując kanały dolotowe w silniku.

 

Oj ! Na dwusuwacj bardzo słabo :lol: . Moja wiedza się ogranicza do odrobiny teorii, wolę konstrukcje z zaworami. A poprawianiu okien w cylindrze a nie głowicy to vczytałem w którymś S-M.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak pokrótce:

podwyższenie stopnia spręzania przez splanowanie głowicy nie pogorszy sytacji co najwyżej troszkę usprawni silnik dwusuwowy

ważniejsze jest jednak podwyższenie stopnia sprężania w skrzyni korbowej(sprężania wstępnego)-robi się to przez wtawianie wypełnaczy w kształcie podków

korekta okien to po prostu zmiana faz rozrządu-to jednak musisz zrobić precyzyjnie i wg ścisle określonych danych-jak to spieprzysz to dupa-tego już nie naprawisz(najwyżej będziesz musiał zaopatrzyć się w nowe cylindry)

czasem aby zmienić "fazy rozrządu" stosuje się podkładkę pod cylinder (jednak tym znowu zwiększasz przestrzeń szkodliwą pod tłokiem)

wszystkie zmiany (planowanie głowicy,korekta okien,wypełnianie skrzyni korbowej,podkładka pod cylinder) są zalezne i muszą być odpowiedno dobrane

jednak najważniejszy jest stan wyjściowy silnika-nie ma żadnego sensu usprawniać silnika który nadaje się do remontu

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha

dwusuwom i ich usprawnianiu wiele miejsca poświęcił ŚM bodajże w numerach z 98' roku (opracowania red. Sałka)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...