Skocz do zawartości

Gaźnik od ETZ 150 do WSK 125 ?


X-Man
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jako że chcę doprowadzić moją stareńką WSKę do stanu używalności zabrałem się za gruntowny remont silnika i pomyśłem że warto by mu dodać przy okazji troszkę mocy. Nie chodzi mi tu o jakieś żyłowanie silnika ale o lekkie splanowanie głowicy, poprawienie tego co spie**ła fabryka czyli wszystkich niedokładności odlewów uskoków itp. myślę nad jakimś elektronicznym zapłonem a już na pewno o zapłonie z konkretną cewką zapłonową stosowaną np. w Jawkach czy MZ.

 

Ale do rzeczy, stan starego gaźnika jest opłakany nowego już nie dostanę a w MZ seryjne gaźniczki spisywały się całkiem dobrze dlatego wpadłem na (nie wiem czy dobry) pomysł zaadaptowania takiego gaźnika ze 150tki.

I tu pytanie do grupowiczów: czy ma ktoś już jakieś doświadczenia w tej materii ? Konieczna będzie jakas przeróbka krućca bo gażnik z MZ ma większą średnicę gardzieli ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić ?

Ewentualnie jaki inny gaźnik nadawałby sie do zstosowania w WSK 125 ? Sporym udogodnieniem będzie też ssanie którego w seryjnym gażniku brak.

 

Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.

 

P.S.

 

Na kilku stronach traktujących o tuningu WSK 125 znalazłem informacje o tym że można wytoczyć na tłoku rowek na 3 pierścień niestety kiedy zaniosłem to do zakładu który podjąłby się tej operacji stwierdzili że ścianka tłoka w miejscu gdzie miałby ten trzeci pierścień przyjść jest za cienka i tłok sie urwie przy większych obrotach. No więc jak to z tym jest ? Da się czy nie ? Czy trzeba szukać jakichś konkretnych tłoków do takich przeróbek ? No i czy w ogóle gra jest warta świeczki ? Mnie chodzi głównie o elastyczność silnika bo maszyna będzie eksploatowana tylko w terenie ( lasy i wiejskie drogi ) do jazdy raczej rekreacyjnej aczkolwiek często w 2 osoby stąd chciałbym jednak mieć jakiś mały zapas mocy na pokonywanie piaszczystych górek itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, jako ze jestem zwolennikiem "poprawiania po fabryce" to ci powiem ze nad wzlozeniem gaznika od ETZ do WSK juz myslalem, i uwazam ze bedzie on pasowal najlepiej sposród dostepnych CI gazników od popularnych sprzetów:) Wystarczy ze dotoczysz sobie króciec ssący do ktorego bedzie pasowal ten gaznik, tylko pamietaj ze musisz zrobic stożek na wewnetrznej srednicy krócca ktory bedzie mial przy miejscu mocowania gaznika od ETZ 24mm, a przy mocowaniu cylindra WSK 20mm, stozek ten wyeliminuje próg który by powstal przy bezposrednim przejsciu ze srednicy 24 w 20mm, czaisz mniej wiecej? Poprostu chodzi o to zeby nie bylo progu bno mieszanka bedzie wpadac w zawirowania.. Ja w swoikm kobuzie mam gaznik od yamahy RD 250:D a poprzednio mialem od jawy TS 350:) i tak kolejno wstawiam coraz to lepszy. Oczywiscie musialem sobie zrobic króciec ktory przy wejsciu gaznika ma 28mm a przy wejsciu do cylindra 26mm, przeróba wyszla extra a moto chodzi "bajeczka":biggrin:

Pozdro i powodzenia

PS. trzeci pierscien na tłoku w WSK 125 wcale ci poprawio osogów a tylko obnizy wytrzymalosc tłoka i niepotrzebnie zwiekszy tarcie w cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, jako ze jestem zwolennikiem "poprawiania po fabryce" to ci powiem ze nad wzlozeniem gaznika od ETZ do WSK juz myslalem, i uwazam ze bedzie on pasowal najlepiej sposród dostepnych CI gazników od popularnych sprzetów:) Wystarczy ze dotoczysz sobie króciec ssący do ktorego bedzie pasowal ten gaznik, tylko pamietaj ze musisz zrobic stożek na wewnetrznej srednicy krócca ktory bedzie mial przy miejscu mocowania gaznika od ETZ 24mm, a przy mocowaniu cylindra WSK 20mm, stozek ten wyeliminuje próg który by powstal przy bezposrednim przejsciu ze srednicy 24 w 20mm, czaisz mniej wiecej? Poprostu chodzi o to zeby nie bylo progu bno mieszanka bedzie wpadac w zawirowania.. Ja w swoikm kobuzie mam gaznik od yamahy RD 250:D a poprzednio mialem od jawy TS 350:) i tak kolejno wstawiam coraz to lepszy. Oczywiscie musialem sobie zrobic króciec ktory przy wejsciu gaznika ma 28mm a przy wejsciu do cylindra 26mm, przeróba wyszla extra a moto chodzi "bajeczka":icon_twisted:

Pozdro i powodzenia

PS. trzeci pierscien na tłoku w WSK 125 wcale ci poprawio osogów a tylko obnizy wytrzymalosc tłoka i niepotrzebnie zwiekszy tarcie w cylindrze.

 

Możesz napisać coś więcej na temat dorabiania tego krućca ? Z czego go dorabiałeś ? sam ? u kogoś ? ile to kosztowało ? Z tłokiem chyba dam sobie jednak spokój...

 

Pzdr

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze, krucieć ropbił mi taki jeden instruktor warsztatów szkolnych na tokarce (on toczył, ale według mojego pomysłu), kruciec wykonalem ze stali, wymiarów nie bede Ci podawał bo do twojej przeróbki potrzeba dorobic inny króciec. Ile to kosztowalo? Troche trudu i proszenia sie tego instruktora i wszystko:) No i potem oczywiscie wykończenie, czyli opilowaniu tego co zbedne. No a tak pozatym to musisz poprostu pomierzyc wymiary:

-przy cylindrze

-srednice gaznika

-no i stożek

A najlepiej to idz do tokarza i weż cylkinder i gaznik i powiedz co ma Ci zrobic, bo ja Ci przez internet nie wytlumacze dokladnie..

Pozdrawiam - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys chcialem przetestowac silnik od wsk125 - uruchamiajac go w tzw imadle. Do tego celu zalozylem gaznik od ts150 - ten starszy gaznik, co nie ma srubki skladu na jalowym, ma tylko regulacje przepustnicy, no i silnik chodzil na tym gazniku ale tylko na duzych obrotach. Na malych obrotach jakby sie zalewal. Nie byla to zadna profesjonalna przerobka krocca, dalem tylko taka tulejke redukcyjna miedzy okraglym dolotem cylindra, a gaznikiem - chcialem sprawdzic czy silnik chodzi. W sumie to nieciekawie to wygladalo na tym gazniku, ale moze to wyjatek byl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ural_zgora- ten gaznik co ty zalozyles to byl od starszej wersji czyli nie wchodzi w gre. Kolega X-man chce założyc nowszy i w sumie ma racje bo ETZ jest duzo nowszym motocyklem od TS wiec raczej gaznik do ETZ montowali raczej ulepszony bo w nowszej technoologi:D A to że twój silnik chodzil tylko na wysokich obrotach to byla na 99% kwestia regulacji gaznika, no i nie wiadomo jak miales tam ustawiony zaplon.

A tak po za tym to mysle że jak X-man założy gaznik od ETZ to wszystko bedzie elegancko chodzilo:)

Pozdrawiam - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe pogorszy osiagów.. niby w jaki sposób?? Gaznik od ETZ jest nowszej technologi w porównaniu do gaznika WSK 125.. I wogule gaznik od ETZ ma juz pływak od spodu, tak wiec gdy motocykl pochyla sie na zakrecie nie wpływa na poziom paliwa w komorze plywakowej, a to jest duuza zaleta:D

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tym moze pogorszyc ze gaznik od etz moze daac za duzo mieszanki.a kanaly w wsk 125 są niewiele wieksze niz w simsonie :icon_twisted: Jak juz wklada gaznik od Etz150 to niech zrobi wieksze kanaly.bo sama maiana to sranie w banie osiagow za wiele napewno nie poprawi a wyregolowac go na tym zeby sie nie mulil przy dodawaniu gazu z dolu obrotow i go niezalewalo to bedzie nielatwe. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja ,kanały przepłukujące wiesi są bardzo małe ,przy racjonalnym ulepszaniu silnika (nie tjuninku) jest to sprawa obowiązkowa. W nowszych culindrach aluminioeych sprawa jest bajecznie prosta - materiału do zdzierania jest troszke. Problem mają ci którzy posiadają gar żeliwny .... . W swojej wsk skupiłem się głównie nad powiększeniem kanału dolotowego ,oraz powiększeniu krućca. Nad wymianą gaźnika nie myślałem , ale pasowałoby. Jest to naprawde archaiczna konstrukcja, nawet super skręcony nie jest w 100% szczelny (jak w simsonie ,gdzie bez przelewania można odpalać nawet po tygodniu - benzyna nie odparowuje z gaźnika) . Hmm ,ale czy aby na pewno naszej wiesi jest potrzebne ssanie? Jak ono wygląda w gaźniku etz ,czy jest to gaźnik bez przelewu ? Wtedy ssanie jest niezbędne. Jestem ciekaw ,co z tego może wyjść ,jeśli przeszczep wam się uda ,silnik będzie mieć wreszcie jakieś przyzwoite osiągi. czekam na relacje z niecierpliwością :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ,ale czy aby na pewno naszej wiesi jest potrzebne ssanie? Jak ono wygląda w gaźniku etz ,czy jest to gaźnik bez przelewu ? Wtedy ssanie jest niezbędne.

 

Ssanie jest konieczne. Gaznik nie ma funkcji recznego podtapiania plywaka. A jak to wyglada ? Jest sobie dodatkowa dysza, ktora przykryta jest tloczkiem (wtedy ssanie zamikniete). Jezeli linka podciagasz tloczek do gory to benzyna idzie wlasnie ta dodatkowa dysza. Bedziesz musial zalozyc na kierownice taka dodatkowa manetke - te aluminiowe, starszego typu wygladaja nawet spoko. Bez ssania odpalenie sprzetu (mysle tu o mz) to istny horror i wsk pewnie tez. Ssanie uzywasz tylko do odpalania, na kilka sekund. Pozniej to czym predzej zamykasz (latwo silnik na wolnych zalewa) no i w razie potrzeby pomagasz sobie odwijajac rolgaz, az sie silnik "rozchodzi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy macie łeb... przeciez tu nie chodzi o zwiekszenie ilosci mieszanki! Jak robilem swoje przeróbki to mialem na uwadze stabilniejsza prace silnika, lepsze mieszanie paliwa z powietrzem, odpornosc na pochyły oraz dobrze wykonane "ssanie" - mowa tu o gazniku MZ ETZ, JAWA TS, i gazniki z japonskich motocykli:)Czyli u mnie akurat gaznik Mikuni.

Jesli chcemy zalozyc do WSK 125 gaznik od ETZ to chodzi nam o to co wyżej napisałem, a nie o zrobienie cigacza z WSK.. Kanaly to conajwyżej można wygładzic i wyrównac! ALe napewno nie rozpilowywac na wieksze.. Czasy otwarcia kanałów w cylindrze sa wyliczzane przez inżynierów! Wiec jesli chce sie je korygowac to trzeba miec wtym konkretne dowiadczenie, tak jak np. Pan Tomasz Sałek. Jesli koniecznie chcecie rozpilowywac kanaly i robic scigacza z WSK to proponuje poczytac opracoania Pana Sałka "Usprawnianie dwusuwów".

A wracajac do tematu gaznika-jesli chcecie zwiekszyc ilosc paliwa to zmiencie dysze na wieksza.

Pozdro - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...