Arcer Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Jak wiemy, motorower w Polsce musi jechać maksymalnie 40 km/h :-). Owszem, teraz już każdy motorower potrafi znacznie przekroczyć tę granicę, ale policja bywa nieubłagana. Tym bardziej, jeśli ma podejrzenia, że motorower tak naprawdę ma większą pojemność (80, a nawet 125 cc :-)). Podobno w takim wypadku funkcjonariusz może sprawdzić, czy faktycznie pojazd przekracza tę prędkość. Pół biedy, gdy jedzie te 60 km/h - wtedy wiadomo, że to (raczej) faktyczna pięćdziesiątka. Jeśli jednak moto wyrywa się do przodu jak szalone, a Vmax oscyluje w granicach 100 km/h (a nawet ponad 150, w przypadku wielu 125cc), to od razu policja może skierować moto(cykl) na ponowny przegląd. I tu rodzi się moje pytanie: Czy istnieje możliwość takiej przeróbki modułu zapłonowego (możliwe najmniej inwazyjnej), która polegałaby na tym, że mogę jakimś ukrytym przełącznikiem zablokować obroty do pewnej ustalonyej granicy (w miarę niskiej) - tak, by moto nie pojechało więcej niż te 60-70 km/h? Poczytałem sobie co nieco o mapach zapłonu i sterowaniu zapłonem, jakie stosuje się np. w MotoGP w celu zwiększenia prędkości maksymalnej - więc raczej w druga stronę to możliwe. Spotkaliście się z czymś takim? P.S. Co może się stać w razie skierownia maszyny na ponowny przegląd? Policja zabiera dowód rejestracyjny, czy też można sobie "olać" to skierowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Siema, ale ty masz pomysly:)) Modulu zaplonowego nie ograniczysz zadnym przelacznikiem! Musialbys przeprogramowac caly modul, a tego nie zrobisz.. Wiec odpusc sobie.. Bueheh, ja bym to zrobil inaczej, zrób sobie ukryty przełacznik zaplonu, jak CIe palicja zatrzyma to poprostu wylaczysz zaplon (tak bez skapy) no i wszystko! Oni sie moga próbowac odpalac, a ty powiesz ze sie swica zalala..bueheh:D:DNo i gówno Ci zrobia, powiesz ze Ci moto wysiadl i juz.. A jesli chodzi o dowody, to jak kieruja na badanie techniczne to zabieraja dowód rejestracyjny i dostajesz taki kwitek zeby do domu dojechac tylko.. A potem musisz jakos na badanie i z zaswiadczeniem badania idziesz na policje i odbierasz dowód:)Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 tak jak kolega wyzej pisal montujesz gdzies przelocznik np pod kanpa chca cie zatrzymac to ty szybko pstryk i jak chca odpalic to mowisz ze cos stalo proste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcer Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Dzięki, w sumie niegłupi trik, a z tym ograniczeniem to mi jakoś tak przyszło do głowy - ale w sumie, nawet, gdyby to działało, uparty policjant mógły przecież próbować przełączać biegi i na ostatnim wyciągnąc sporo powyżej 40 km/h. Dzięki za info o tym przeglądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Co do ograniczeń na module to tak np Dt 80 i 125 sa blokowane więc dobry elektronik powinien zrobic cos takiego bez problemu. Ktos z 4um nawet miał taki przełącznik w DT 125. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 w superbike'ach nie stosuja raczej modułu CDI :D który jest stosowany w motorowerach, motocyklach małej pojemnosci i w starszych , to jest prosty przerywacz elektroniczny który raczej nie ma map zapłonu :biggrin: tak kombinuje ze mozna takie cos wykonac wstawiajac odpowiednio dobrana diode zenera na kabel sterujacy(odcinanie obrotów) lub odpowiednio dobrany kondensator(opoznienie zapłonu, przez co jest słabszy). Na ebay'u , w sklepach na zachodzie mozna kupic takie cos co sie nazywa chyba "blackbox" , widziałem to w skuterku, szybkie otworzenie i zamkniecie dwa razy przepustnicy rollgazem powoduje zdławienie skutera, kosztu nie znam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 po co kombinowac modul.wystarczy na kablu prondowy pod piac np pod taki przelonczik jak do kieronkow.z niego puscic dwa do cewki i spiac razem.tyle ze w jeden wpiac tryrystor z odpowiednia przepustowoscią.na przelonczniku kieronkow bedziemy mieli sciezke prondu zablokowaną przez tryrystor albo nie;]tylko trzeba dobrac odpowedni;]najlepiej zeby obroty nie byly wieksze niz 6-7tys;]to moj pomysl;]ktory kiedys w jawie czeskiej z dobranym na pale tylko ze opornikiem(nie wiedzialem ze istnieją tryrystory) dzialal;]szkoda tlyko zo dluzszej jezdzie opornik sie przegrzal i wogole jawa zdechla.przelonczylem na manecie i dalej ogień :D ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Bajer dobry. Hehe. Tylko powiedzcie mi czy jest taki przepis, że muszę dać się przejechać moim niby motorowerem?? Wydaje mi się że nic takiego w naszym chorym państiwe nie wymyślili. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 jest - policja w razie kontroli ma prawo do oceny stanu technicznego pojazdu, a co za tym idzie nawet do przyslowiowej rundki wokol smietnika... ale powiedzcie.. ktoremu policjantowi chcialoby sie to robic? moim zdaniem bez sensu pomysl z tym przelacznikiem do zmulenia silnika Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubaziom Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 a jezeli przykładowo mam moto na dotarciu i boje sie dać mu moto bo mi zatrze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcer Opublikowano 24 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 (edytowane) Tak więc zapytam wprost: czy znacie kogoś, kto podjąłby się przerobienia w ten sposób zapłonu w Cagivie Mito 125 (prawdopodobnie rocznik '95)? Ja się nie orientuję w tych "tryrytorach" :-P P.S. "Tyrystor" to chyba poprawna forma... Prawda? :-) Edytowane 24 Maja 2006 przez Arcer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 tyrystor czyli dioda sterowana , ale tutaj nie widze zastosowania jego :bigrazz: taki układ jest bardzo prosty do wykonania, zreszta jak cała elektronika w takich motorkach. Znajdz w miescie jakiegos elektronika hobbyste (bo Ci po studiach z musu czesto maja nikła wiedze ;) )i wytłumacz o co chodzi. Impuls z cewki sterujacej im wyzsze obroty wału tym ma wyzsze napiecie, to zjawisko mozna wykorzystac w taki sposób , ze zmierzyc napiecie przy obrotach maksymalnych jakie chcemy uzyskac i dobrac diode zenera o takim napiecu przebicia, diode wraz z przełacznikiem wstawic miedzy przewód sterujacy a mase. Ja nie jestem elektronikiem ale kiedys z kumplem który sie tym kreci gadałem na temat podobnego patentu i on cos takiego mi powiedzial.Koszt groszowy :P Jak nie to poszukaj kontaktu do firmy która wykonuje moduły zapłonowe na zamówienie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.