Skocz do zawartości

Luzy na zaworach i ustawienie zapłonu w k-750


wild
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chlopaki maly problem-

 

jakie luzy powinna miec k-750 na zaworach? bo jedni mowia ze 0,10 a inni 0,20...

 

drugie pytanie:

 

jakie wyprzedzenie zapłonu powinna miec kasia przy maksymalnie opoznionym zapłonie na benzynie 95 oktanowce? normalnie tak jak podaje serwisowka przy max. opoznionym przeskok iskry ma nastapic dokladnie w GMP (gorny martwy punkt) wiec kiedy ma przeskoczyc na 95-tce?

 

dzieki za odpowiedz

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jedni mowia 0,1 a drudzy 0,2 to : (0,1+0,2)/2=0,15

Ja bym ustawil na 0,1.

 

Co do tego zaplonu to w starych samochodach (m. in. i u mnie w autku) byly takie pokretla ktorymi sie korygowalo wyprzedzenie zaleznie od LO, ale byly to korekcje bardzo niewielkie (kilka st.).

Ustaw zaplon tak jak jest w ksiazce i bedzie OK (ewentualnie z tolerancja na bardzo niewielkie wyprzedzenie).

Ja mialem kiedys w uralu dosc ostro wyprzedzony zaplon okolo 30st (nie liczac wyprzedzenia na regulatorze) + podniesione iglice w gaznikach. Silnik byl bardzo nieelastyczny, lubil wieksze obroty, a przy obciazeniu na nizszych obrotach troszke "dzwonil " (gdy sie w pore nie zredukowalo), wolne obroty niezbyt stabilne. Jednak na krotszych odcinakach (gdy silnik sie zbyt mocno nie nagrzal - solo) no to odkrecenie gazu dawalo super efekty, fajne przyspieszenia (np przy jezdzie na drugim biegu (dyfer 9) i dodaniu gwaltownie gazu na max - bez ruszania sprzegla - potrafil mieszac na takim ubitym piachu. Robiac to samo na jedynce to juz byla poezja. Dalem sie przejechac "kaskowcowi" to byl zaskoczony)

Przy zbytnim wyprzedzeniu, gdy wyskoczysz z koszem na trase,silnik sie bedzie grzal, wal korbowy szybciej sie wykonczy. Akurat w kasce to kat wyprzedzenia kierujacy sobie sam reguluje i zalezy to wylacznie od niego (chyba ze masz zaplon od pramettiego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie luzow zaworowych jest jedna z kluczowych regulacji silnika od ktorej zalezy jego praca. Zawor wydechowy powinien miec wiekszy luz z uwagi na wysoka temperature spalin pod wplywem ktorej sie rozszerza natomiast ssacy jest schladzany mieszanka paliwowa. Proponuje ustawic wedlug dokladnych danych. POZDRO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki maly problem-

 

jakie luzy powinna miec k-750 na zaworach? bo jedni mowia ze 0,10 a inni 0,20...

 

drugie pytanie:

 

jakie wyprzedzenie zapłonu powinna miec kasia przy maksymalnie opoznionym zapłonie na benzynie 95 oktanowce? normalnie tak jak podaje serwisowka przy max. opoznionym przeskok iskry ma nastapic dokladnie w GMP (gorny martwy punkt) wiec kiedy ma przeskoczyc na 95-tce?

 

dzieki za odpowiedz

TUTAJ MASZ DANEWynika z tego ze luz na zaworach powinien byc jednakowy byc moze dlatego ze zawor ssacy i wydechowy maja jednakowe wymiary choc zazwyczaj wydechowy jest wiekszy :crossy:oraz ze to dolniak.

Edytowane przez kardan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TUTAJ MASZ DANEWynika z tego ze luz na zaworach powinien byc jednakowy byc moze dlatego ze zawor ssacy i wydechowy maja jednakowe wymiary choc zazwyczaj wydechowy jest wiekszy :crossy:oraz ze to dolniak.

 

 

o popatrz pierwsze slysze, ja wiem ze przede wszystkim to ssace maja wieksza srednice...

:icon_razz:

 

P.S.

Mowie o silnikach dwuzaworowych

Edytowane przez MOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak to MOC'u? Przeca objętość zassanych gazów jest mniejsza od gazów po eksplozji w komorze spalania... Rośnie ciśnienie, suw pracy... Tak na logikę jeśli już którys zawór miałbybyć większy, to powinien to być zawór wydechowy :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe

MOC widzisz ten moj wczesniejszy post w ktorym jest tylko "pp".

Wlasnie chcialem walnac caly ten wywod o zaworach (wielkosci) i takie tam, jednak gdy kilka razy przeczytalem slowa Kardana to zrozumialem ze chodzi mimo wszystko o luzy na zaworach (czyli ze na wydechowym powinien byc wiekszy luz)

:icon_razz:

 

No ale jak to MOC'u? Przeca objętość zassanych gazów jest mniejsza od gazów po eksplozji w komorze spalania... Rośnie ciśnienie, suw pracy... Tak na logikę jeśli już którys zawór miałbybyć większy, to powinien to być zawór wydechowy icon_rolleyes.gif

 

No to Student teraz dales plame na calej linii

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o popatrz pierwsze slysze, ja wiem ze przede wszystkim to ssace maja wieksza srednice...

:)

 

P.S.

Mowie o silnikach dwuzaworowych

Ups :icon_razz: to przez pospiech :banghead:najwazniejsze ze temat dotyczyl luzow :P

Edytowane przez kardan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jest tez taka szkoła-ssący-0,07,wydech-0,1.W uralcach też było bez luzu-ale chyba dałbym sobie spokój. A jak się miewaja śrubki regulacyjne? Zaleca sie wymiane co 2000km. :D Jasne -już pędze :biggrin:Podobnie palę się do rozbiórki dwigatiela po 1000km od remontu i oczyszczeniu rozrzutników obornika.

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To twoja sprawa Prince jak dbasz o swój motocykl -ale duża część początkujących motocyklistów dosiadających czterotakty nie wie jak ustawia się zapłon i luzy zaworowe. Więc po to jest forum żeby się czegoś dowiedzieć.Pomagajmy więc sobie nawzajem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...