wild Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 chlopaki maly problem- jakie luzy powinna miec k-750 na zaworach? bo jedni mowia ze 0,10 a inni 0,20... drugie pytanie: jakie wyprzedzenie zapłonu powinna miec kasia przy maksymalnie opoznionym zapłonie na benzynie 95 oktanowce? normalnie tak jak podaje serwisowka przy max. opoznionym przeskok iskry ma nastapic dokladnie w GMP (gorny martwy punkt) wiec kiedy ma przeskoczyc na 95-tce? dzieki za odpowiedz Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Jezeli jedni mowia 0,1 a drudzy 0,2 to : (0,1+0,2)/2=0,15Ja bym ustawil na 0,1. Co do tego zaplonu to w starych samochodach (m. in. i u mnie w autku) byly takie pokretla ktorymi sie korygowalo wyprzedzenie zaleznie od LO, ale byly to korekcje bardzo niewielkie (kilka st.).Ustaw zaplon tak jak jest w ksiazce i bedzie OK (ewentualnie z tolerancja na bardzo niewielkie wyprzedzenie). Ja mialem kiedys w uralu dosc ostro wyprzedzony zaplon okolo 30st (nie liczac wyprzedzenia na regulatorze) + podniesione iglice w gaznikach. Silnik byl bardzo nieelastyczny, lubil wieksze obroty, a przy obciazeniu na nizszych obrotach troszke "dzwonil " (gdy sie w pore nie zredukowalo), wolne obroty niezbyt stabilne. Jednak na krotszych odcinakach (gdy silnik sie zbyt mocno nie nagrzal - solo) no to odkrecenie gazu dawalo super efekty, fajne przyspieszenia (np przy jezdzie na drugim biegu (dyfer 9) i dodaniu gwaltownie gazu na max - bez ruszania sprzegla - potrafil mieszac na takim ubitym piachu. Robiac to samo na jedynce to juz byla poezja. Dalem sie przejechac "kaskowcowi" to byl zaskoczony)Przy zbytnim wyprzedzeniu, gdy wyskoczysz z koszem na trase,silnik sie bedzie grzal, wal korbowy szybciej sie wykonczy. Akurat w kasce to kat wyprzedzenia kierujacy sobie sam reguluje i zalezy to wylacznie od niego (chyba ze masz zaplon od pramettiego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Ustawienie luzow zaworowych jest jedna z kluczowych regulacji silnika od ktorej zalezy jego praca. Zawor wydechowy powinien miec wiekszy luz z uwagi na wysoka temperature spalin pod wplywem ktorej sie rozszerza natomiast ssacy jest schladzany mieszanka paliwowa. Proponuje ustawic wedlug dokladnych danych. POZDRO :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 oryginalna literatura od Kaski podaje luzy na zaworach ssacych oraz wydechowych 0,1 mm na zimnym silniku i na tyle nalezy ustawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 (edytowane) chlopaki maly problem- jakie luzy powinna miec k-750 na zaworach? bo jedni mowia ze 0,10 a inni 0,20... drugie pytanie: jakie wyprzedzenie zapłonu powinna miec kasia przy maksymalnie opoznionym zapłonie na benzynie 95 oktanowce? normalnie tak jak podaje serwisowka przy max. opoznionym przeskok iskry ma nastapic dokladnie w GMP (gorny martwy punkt) wiec kiedy ma przeskoczyc na 95-tce? dzieki za odpowiedzTUTAJ MASZ DANEWynika z tego ze luz na zaworach powinien byc jednakowy byc moze dlatego ze zawor ssacy i wydechowy maja jednakowe wymiary choc zazwyczaj wydechowy jest wiekszy :crossy:oraz ze to dolniak. Edytowane 22 Maja 2006 przez kardan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 (edytowane) pp Edytowane 22 Maja 2006 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 25 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 dzieki za pomoc ;) Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 (edytowane) TUTAJ MASZ DANEWynika z tego ze luz na zaworach powinien byc jednakowy byc moze dlatego ze zawor ssacy i wydechowy maja jednakowe wymiary choc zazwyczaj wydechowy jest wiekszy :crossy:oraz ze to dolniak. o popatrz pierwsze slysze, ja wiem ze przede wszystkim to ssace maja wieksza srednice... :icon_razz: P.S.Mowie o silnikach dwuzaworowych Edytowane 25 Maja 2006 przez MOC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 No ale jak to MOC'u? Przeca objętość zassanych gazów jest mniejsza od gazów po eksplozji w komorze spalania... Rośnie ciśnienie, suw pracy... Tak na logikę jeśli już którys zawór miałbybyć większy, to powinien to być zawór wydechowy :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 (edytowane) heheMOC widzisz ten moj wczesniejszy post w ktorym jest tylko "pp".Wlasnie chcialem walnac caly ten wywod o zaworach (wielkosci) i takie tam, jednak gdy kilka razy przeczytalem slowa Kardana to zrozumialem ze chodzi mimo wszystko o luzy na zaworach (czyli ze na wydechowym powinien byc wiekszy luz) :icon_razz: No ale jak to MOC'u? Przeca objętość zassanych gazów jest mniejsza od gazów po eksplozji w komorze spalania... Rośnie ciśnienie, suw pracy... Tak na logikę jeśli już którys zawór miałbybyć większy, to powinien to być zawór wydechowy icon_rolleyes.gif No to Student teraz dales plame na calej linii Edytowane 25 Maja 2006 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 (edytowane) o popatrz pierwsze slysze, ja wiem ze przede wszystkim to ssace maja wieksza srednice... :) P.S.Mowie o silnikach dwuzaworowychUps :icon_razz: to przez pospiech :banghead:najwazniejsze ze temat dotyczyl luzow :P Edytowane 25 Maja 2006 przez kardan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 No to Student teraz dales plame na calej liniiZnalazłem, poczytałem, zrozumiałem, już nie trwam w niewiedzy :buttrock:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 (edytowane) Jest tez taka szkoła-ssący-0,07,wydech-0,1.W uralcach też było bez luzu-ale chyba dałbym sobie spokój. A jak się miewaja śrubki regulacyjne? Zaleca sie wymiane co 2000km. :D Jasne -już pędze :biggrin:Podobnie palę się do rozbiórki dwigatiela po 1000km od remontu i oczyszczeniu rozrzutników obornika. Edytowane 15 Września 2006 przez prince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 To twoja sprawa Prince jak dbasz o swój motocykl -ale duża część początkujących motocyklistów dosiadających czterotakty nie wie jak ustawia się zapłon i luzy zaworowe. Więc po to jest forum żeby się czegoś dowiedzieć.Pomagajmy więc sobie nawzajem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Rany-sam nie wiem o co chodzi -jasli ktoś te dwie ostatnie czynności praktykuje to :buttrock: .A co do luzu to sam mam po dyszce na kazdym.Nie zjadłem wszystkich rozumów-ot siadło mi ładowanie i jestem znowu głupi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.