Skocz do zawartości

Ach te świeczki


Pastor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WItam, co masz na mysli mówiac za duza? JEsli Ci chodzi o za duza cieplote swiecy np 120 zamiast 100 to swieca bedzie bardziej odporna na temp tzn bedzie sie wolniej nagrzewac.. A swieca jak sie nie nagrzeje to nie bedzie spalala nagaru ktory na niej sie osadza. Swieca zaplonowa osiaga podczas pracy po rozgrzaniu temperature w której spalaja sie syfy osadzajace sie na swiecy, wiec jak dasz za duza wartosc to swieca nie nagrzeje sie jak nalezy, a jak dasz za mala wartosc to swieca bedzie sie zabardzo nagrzewac i szybko wysiadzie w silniku! Tak wiec stosujcie oryginalne wartosci cieplne! Bo wiekszosc ludzi mysli w ten sposob ze jak sobie daja wieksza wartosc cieplna swiecy to ze "swieca im bedzie dluzej dzialac i nie bedzie sie przegrzewala" - nie mozna tak myslec..

 

A co do lepszych specjalnych swiec to mam ulotke firmy NGK w ktorej opisuja swiece NGK VX, slyszeliscie moze o takiej swiecy? Jest to podobno swieczka skonstruowana typowo do motocykli, ma ona stozkowa platynowa koncówke i podobno daje extra spalanie i ma wieksza wytrzymalosc? Mial ktos kiedys taka swiece? Na allegro i w innych zródlach nie moge znalesc tej swiecy..

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A regulowaliscie gaźnik w swoich sprzetach? Moim zdaniem to jest wina gaźnika, na 90%, za uboga, albo za bogata mieszanka, miałem kiedyś tak w rusie, podregulowałem gaźniki i było ok. Ale nie pamietam czy na bogatszą czy na uboższą ;)

 

 

 

Własnie doszedłem do tego, że to wina za bogatej mieszanki. :D Dziekówka! :biggrin:

Edytowane przez markos16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZesc temat świec NGK juz przerabiałem wielokrotnie i w samochodzie i motocyklach ,moze i sa dobre ale ja osobiście wiecej ich niekupie wole nasza iskre,beru,champion,albo w ostatecznosci boscha

DZIĘKUJEMY CI mariuszkalisz...jak japońskie fabryki motocykli i ich inżynierowie(podpierający się wieloletnimi badaniami) mogli na wprowadzać w błąd zakładając do swoich motocykli świece NGK :D

osobiście innych niż zalecane przez producenta bym nie założył a świeca od malucha (iskra PF95 czy jakos tak) nie nadaje sie do MZ ponieważ jest to świeca do malucha (czyt. silnik 4T) a jeżeli katalog NGK zaleca do MZ taką świece to jest o świeca odpowiednia do danego silnika...!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

DZIĘKUJEMY CI mariuszkalisz...jak japońskie fabryki motocykli i ich inżynierowie(podpierający się wieloletnimi badaniami) mogli na wprowadzać w błąd zakładając do swoich motocykli świece NGK ;)

osobiście innych niż zalecane przez producenta bym nie założył a świeca od malucha (iskra PF95 czy jakos tak) nie nadaje sie do MZ ponieważ jest to świeca do malucha (czyt. silnik 4T) a jeżeli katalog NGK zaleca do MZ taką świece to jest o świeca odpowiednia do danego silnika...!!!

Ja nieraz mialem swiece z malucha w MZ i dobrze chodzila :lapad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca od malucha jest ok. zawsze do mzetek takie zakładałem. Ma oznaczenie f95s. A co do niszczenia świec przez etz 251/250 to powodem jest zapłon. Z tego co zauważyłem zbyt późny zapłon powoduje ekspresowe zjadanie świec. Wiec trzeba porządnie wyregulować. Aha i jeszcze jedno każdy dwusuw zjada świece jeżeli jeździmy 2km i stop i tak w kółko. Jeżeli założysz nową i wyregulujesz zapłon to przejedź ze czterdzieści kilometrów.

 

NIE MA CZEGOS TAKIEGO JAK SWIECA DO 4T I 2T. NIE SZERZ CIEMNOTY.

Edytowane przez mzpower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nieraz mialem swiece z malucha w MZ i dobrze chodzila :buttrock:

 

jest dobrze ale moze być lepiej...miałem MZ i na NGK jeżdziłem dłużej...

 

 

Świeca od malucha jest ok. zawsze do mzetek takie zakładałem. Ma oznaczenie f95s. A co do niszczenia świec przez etz 251/250 to powodem jest zapłon. Z tego co zauważyłem zbyt późny zapłon powoduje ekspresowe zjadanie świec. Wiec trzeba porządnie wyregulować. Aha i jeszcze jedno każdy dwusuw zjada świece jeżeli jeździmy 2km i stop i tak w kółko. Jeżeli założysz nową i wyregulujesz zapłon to przejedź ze czterdzieści kilometrów.

 

NIE MA CZEGOS TAKIEGO JAK SWIECA DO 4T I 2T. NIE SZERZ CIEMNOTY.

jesteś tego pewien??? to może podzielisz się swoją wiedzą...proponuje się troszkę doszkolić!!! Pomógłbym Ci ale chyba nie warto tracic czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nastepny zwolenik „ciepłej riposty" się znalazł może napiszesz coś sensownego o twojej teori świec. Udowodnij ze masz racje. moze to ja jestem w bledzie?

 

Wiec tak

 

Świeca zalecana do mz NGK B8HS jest odpowienikem świecy Iskra F100S. Z kolei świeca NGK BP7HS jest odpowiednikem świecy iskra F95PS. (takie właśnie stosowałem)

 

Co różni te świece?

 

Symbol BP i PS oznacza minimalnie dłuższą elektrode świecy i to wszyskto. Testowałem wszyskie z tych co napisałem i bez problemu wytrzymywały kilka tysięcy kilometrów pod warunkiem dobrej regulacji zapłonu i odpowieniego stosunku oleju (w przypadku mz TYLKO 1:50).

 

 

 

 

 

Przez te minimalną różnice w długości elektrody ciepłota przedstawionych świec jest prawie identyczna dlatego właśnie je stosuje. Koszt świecy HGK BP7HS-6.50zl a iskry F95PS 5zl. Można je kupić w wiekszości sklepów z częściami do samochodów w przeciwieństwie do świec F100S i NGK B8HS.

Jeżeli motocykl i tak zjada świece to zwykle zwiekszam wyprzedzenie zapłonu (w etz 250/251 nie może przekraczać 3.0-3.2mm przed GMP!!!). Następnym krokiem jest przestaienie iglicy na niższy ząbek (wiecej mieszanki) i dokładna regulacja poziomu paliwa. Wydech jest też bardzo ważny dlatego musi być czysty. I jeszcze jedno jak ktoś założy do mzetki wydech z 4T i pisze że mu świece zjada to śmiać mi się chce.

 

pozdrawiam

Edytowane przez mzpower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Z tego co wiem świeczki zapłonowe dzielą się na zapłon samej benzyny i do instalacji LPG. Chociaż w sumie bym się nie zdziwił jeśli by były podzielone na te od 2t i 4t ponieważ w wyżylonych 2t świeca odgrywa bardzo ważna role. Ale wracając do tematu. Przyczyna szybkiego padania świeczek może zaczynać się od złej jakości benzyny poprzez wady w elektryce a kończyć na brudnym wychechu chociaż najczęściej jest to wina zapłonu lub złej mieszanki .Sprawdź kolor świeczek jeśli będzie idealnie brązowa wtedy mogą zacząć się schody.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj kolego mzpower masz objaśnienie kodu świec zapłonowych z którego wynika że świece które wymieniłeś mają inną wartość cieplną (prawie robi wielką różnice) http://fazzie.fm.interia.pl/plug.htm

katalog NGK zaleca do MZ stosowanie świecy B8HS

 

a co do nieorginalnego wydechu i układu dolotowego to POPIERAM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKUJEMY CI mariuszkalisz...jak japońskie fabryki motocykli i ich inżynierowie(podpierający się wieloletnimi badaniami) mogli na wprowadzać w błąd zakładając do swoich motocykli świece NGK :)

osobiście innych niż zalecane przez producenta bym nie założył a świeca od malucha (iskra PF95 czy jakos tak) nie nadaje sie do MZ ponieważ jest to świeca do malucha (czyt. silnik 4T) a jeżeli katalog NGK zaleca do MZ taką świece to jest o świeca odpowiednia do danego silnika...!!!

Ja w poprzednim moto (KTM 125) jezdziłem przez 2 lata na 4 elektrodowej swiecy bosch z audi mojego ojca i było ok tyle ze musiałem specjalną podkładkę zastosować. Kazdy łapał sie za głowe i mówił ze mi moze nawet dziurę w tłoku zrobic a tym czasem nic sie nie stało tylko moto lepiej chodziło i swieca była niezniszczalna. Swiece w 99% przypadków padaja od zbyt ubogiej mieszanki bo wtedy za duza ilość powietrza powoduje że powstaje za duża temperatura. i do staje przebic.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś się spotkałem z wkręconą do MZ świecą od piły spalinowej chyba (jakoś dziwnie mała) i właściciel też twierdził że dobrze chodzi...no ale gawron, nie mogę się z tobą sprzeczać bo jak tak piszesz to tak musiało być (może traf chciał że podobna ciepłota była)

Gdzieś na forum już był temat świec samochodowych w moto, ale "temat rzeka" tylu zwolenników co przeciwników, podobnie jak oleje samochodowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gówno prawda....NGK padaja jak muchy musisz pamietac o tym ze NGK sa produkowane w polsce;]

Kup nowa iskre koszt 5zł... najlepiej 100. Rozgrzewasz (najlepiej tak przynajmniej 10-15km jazdy ciągłej)

i masz 0 problemu;] Wiem sam przerabiałem temat świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swiecami i ich cieplota radze uwazac. Bo np w CZ 125 jezli damy nieodpowiednia swiece taka co bedzie miala za duza cieplote to po prostu wypali dziure w tloku, dziura bedzie taka jak wielkosci zlotowcki, i taka plytka nie bedzie;] . Wiec ze swiecami i ich cieplotami uwazajcie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gówno prawda....NGK padaja jak muchy musisz pamietac o tym ze NGK sa produkowane w polsce;]

Kup nowa iskre koszt 5zł... najlepiej 100. Rozgrzewasz (najlepiej tak przynajmniej 10-15km jazdy ciągłej)

i masz 0 problemu;] Wiem sam przerabiałem temat świec.

No i co z tego że w polsce??? Już mineły czasy " polskie złe zachodnie dobre"!!! Istnieje kontrola jakości i japońce nie pozwolili by sobie na to żeby produkować jakieś g... pod ich nazwą!

Polska ma bardzo dużo fabryk produkujących na cały świat...i jakoś cały świat nie narzeka...pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...