Skay Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Witam, szukałem na forum coś na ten temat ale nie znalazłem.Dlatego nie oburzajcie sie ,że zakładam dla co poniektórych dość prozaiczny temat.Jestem w dziedzinie motocyklowej laikiem i poprostu chciałbym się dowiedzieć czegoś co mnie zastanawia. Do rzeczy- otóż interesuje mnie zjawisko "ślizgającego się sprzęgła" ,-na czym to polega i -jakie są tego przyczyny.Gdyby ktoś mi to jasno wytłumaczył byłbym wdzięczny.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 jesli przy naglym odkreceniu manetki obroty pojda w gore a predkosc nie tzn motocykl nie bedzie sie zbieral to sprzeglo sie slizga. Moze byc zbyt lepki olej lub za mocno naciagnieta linka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Na pewno zbyt lepki olej nie spowoduje slizgania - raczej sklejanie sie sprzegla. Powodow slizgania jest cala masa, ogolnie nazywamy je zuzyciem sprzegla.Skladaja sie na nie: - zuzycie sprezyn, tarcz i przekladek, - zuzycie kosza powodujace zarowno niemoznosc prawidlowego wysprzeglenia jak i powrotu tarcz na swoje miejsce, - spalenie lub przegrzanie tarcz i przekladek Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Najczestszaprzyczyna slizgajacego sprzegla jest tzw. jazda na polsprzegle z wysokimi obrotami przez dluzszy czas (unikaj tego :clap:) Powoduje to spalenie tarcz sprzeglowych spowodowane tarciem okladzin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Czesto sie tez zdarza ze na niskich biegach sprzeglo jeszcze daje rade, a prawdziwe slizganie zaczyna sie na biegach wyzszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 78 Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 witamto coś jakbyś jeździł skuterem :clap: dużo wycia a prędkość żadna co do oleju ma bardzo dużo do powiedzenia przy współpracy z mokrym sprzęgłem w przypadku gdy nie wiesz na czym moto jeździło a coś się dzieje ze sprzęgłem można zacząć od wymiany oleju tylko nie na jakiś samochodowy :clap: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RuDeK Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Takie pytanko z mojej strony apropo spalonych tarcz :clap: Po czym można poznać że tarcze są spalone oczywiście wiem ze się ślizgają ale czy np jak oglądam tarcze jak są zdemontowane to da sie wtedy jakoś to rozróżnić ? U mnie na spalonych tarczach Mz'tka jedzie tylko do 2000 rpm powyżej nie da rady ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Tarcze czernieja, stalowe przekladki dostaja koloru niebieskiego.Zuzytego sprzegla zadna zmiana oleju nie reaktywuje skutecznie, czy na dluzej - po chwilowej poprawie wszystko powroci do stanu wyjsciowego, czyli bedzie sie znowu slizgac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 ja dostałem kiedyś silnik z objawami właśnie ślizgania sprzegła...po oględzinach i pomiarach okazało sie ze wsio jest oki...hmmm.. wymieniłem olej.....dalej sie ślizga...hmmm..rozbiórka ponowne obadanie sprawy...ale cos mnie tkneło i przemyłem wszystkie tarcze , każdą z osobna...100% poprawy.. strasznie zasyfiony olej był chyba sprzed 100 lat... a teraz śmiga aż miło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.