Zachari Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Czy wózek do uralca jest na resorze czy może na amortyzatorze? A może były jedne i drugie? Cytuj Ogrody Kraków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 o co dokladnie ci chodzi? o resorowanie kola czy gondoli?Stare urale-tak jak pozniejsze emki-mialy kolo resorowane na drazku skretnym, a gondole na dwoch resorach piorowych cwierceliptycznych. Pozniejsze roczniki mialy kolo na amortyzatorze takim jak motocykl a gondole nadal na resorach piorowych. jeszcze pozniejsze roczniki-kolo na amorku, gondola na poduszkach gumowych takich jak w siodle sercowym (tak samo jak kaski i dniepry) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Witam, wtrace sie w temat.. Mam Pannonie z koszem, i koło wózka bocznego jest tam podobno zamocowane wlasnie na drażku skretnym..Jestem ciekaw jak dziala ten caly drażek skretny? Czy to sa takie paski grubej blachy które sa polozone jedna na drugiej i na koncach skrecone sruba ? Czy to jest to? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anretam Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 tutaj foto podwozia wózka od mojego urala na amortyzatorze http://img436.imageshack.us/my.php?image=u...020050121zb.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 (edytowane) Jestem ciekaw jak dziala ten caly drażek skretny? Czy to sa takie paski grubej blachy które sa polozone jedna na drugiej i na koncach skrecone sruba ? Czy to jest to? Dobrze trafiles kobuz1U ciebie akurat jest wersja drazka skretnego ktory jest wykonany z wiazki plaskownikow, ktore to ulegaja skreceniu na dlugosci.Rozwiazanie dosc rzadko spotykane. Niektore wywrotki z bocznymi burtami otwieranymi na dol maja tez takie "wspomaganie" w postaci drazkow z plaskownikow. Jak sie otwiera burte i leci na dol to skreca drazek. Jak chcesz ja zamknac (podniesc do gory) to wtedy drazek pomaga. A co do dzialania to wez np dluzszy pret przyspawaj do koncow dzwignie (np plaskowniki) a nastepnie zlap za te dzwignie i skrecaj. Tak wlasnie dziala drazek skretny. Edytowane 16 Maja 2006 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Pannonie mają jedne z najpiękniejszych łódek w koszach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachari Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 o co dokladnie ci chodzi? o resorowanie kola czy gondoli?Stare urale-tak jak pozniejsze emki-mialy kolo resorowane na drazku skretnym, a gondole na dwoch resorach piorowych cwierceliptycznych. Pozniejsze roczniki mialy kolo na amortyzatorze takim jak motocykl a gondole nadal na resorach piorowych. jeszcze pozniejsze roczniki-kolo na amorku, gondola na poduszkach gumowych takich jak w siodle sercowym (tak samo jak kaski i dniepry) Teraz mam już chyba jasność. Chodziło mi o to że mam dostać wózek w bdb stanie. Z uwagi na to że był on solidnie zawalony, widoczny trochę od spodniej strony i w ciemnościach, widziałem tylko resor. Miałem nadzieję że to em'ki, a brzydkia uralowskia lampka tylna to tylko tak dla jaj. Serdeczne dzieki za radę. Cytuj Ogrody Kraków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matołusz Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 (edytowane) Ural M-61 miał wózek identyczny jak w Emce - okło na wałku skrętnym, gondola na resorach.M-62 róznił się tym, że błotnik miał przednia lampkę żółwika (a nie tubę jak w emce).Bardzo wczesne Urale M-63 miały wózek taki jak w M-62, z czym stopień do wsiadania był z tłoczonej blachy (nie ta sama blacha co w póżnym Uralu M-63 po 1967r. !!).Następne Urale M-63 miały koło na waczaczu i amortyzatorze, gondola na resorach, i nadal ta sama blacha tłoczona w formie stopnia.I ostatnie Urale M-63 miały juz koło na wachaczu i amortyzatorze, gondolę na gumowych "byczych jajach" Podest do wsiadania z tłoczonej blaczy umieszczonej na półokrągle wykrępowanej rurze.Urale M-67 miały dodatkowo hamulec wózka, no i w gondoli osie obrotu wałka od otwierania tylnej klapy były spawane do blachy a nie przykręcane na 4 śruby, tak jak to było w Uralach M-63. Edytowane 19 Maja 2006 przez Matołusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 A jak się ma sprawa tylnej otwieranej klapy w łódce? Wszystkie Urale miały otwierany bagażnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Wszystkie, skladane oparcie siodla to wytwor z Kijowa (k-750, Dniepr) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszerski Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 przy okazji tematu wozka chcialbym sie zapytac o rame. czy przed rama ze sztywnym kolem (dot. emki)ruscy produkowali kosz na skretnym?ma ktos moze zdjecia pokazujace roznice w ewolucji wozka do emki. nie chodzi mi o palak kola ale np przednie mocowanie do jarzma, tylną belkę w ktorej jest zamocowany drazek skretny, itd.jezeli nie djecia to przynajmniej 3 zdania konkretnego opisu.. pozdr. ms. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matołusz Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Uwaga!!! Muszę sprostować, bo wtedy jak pisałem to sie spieszyłem. Wszystkie wózki emkowe maja śrubę regulujacą wysokość tylnego drązka regulujacego zbieżnosć (dolnego).A o tym, że otwieranie kalpy to wymysł Kijowski to musze takze sprostować, bo Emki takze były produkowane w Kijowie i też miały otwierana klape :]I co do ewolucji wózka emki, to na początku były ze sztywnym kołem wózka (ALE BEZ PAŁAKA OKRĄżAJACEGO BŁOTNIK!!!!) Jednak, jak to wiemy dobrze wszyscy sowietem zaszaleć mozna, a i w warunkach wojskowych ich nie szczędzili - na wielu zdjeciach z IIWŚ mozna zobaczyć jak koło wózka zbliza się do błotnika. Powodem było podparcie jedynie z jednej strony - oski nie wytrzymywały.Takim sposobem rama przeistoczyłą sioe w ową na pałąku okrążającym błotnik, jednakze uciażliwa zmiana koła (jeden z powodów) przyspieszyłą ewolucje no i powstała rama na wałku skrętnym.Co do tych mocowań to troszke nie kapuje, bo powiem szczerze, że nie widziałem "róznych typów" mocowań, tj. w pierwszej emce wysuwane dolne tylne były takie juz półokrągłe krępowane z rury a nie spawane z kilku rur (w kat 90stopni). Powiedz mi przez gg mozę który rok potrzebujesz zrobic albo cos konkretniej...Już teraz z powodu czasu bardzo rzadko jestem na forum - jeśli ktos ma pytania indywidualne co do sowietów proszę na gg 9096214. Często jestem niewidoczny tak wiec prosze pisać nawet jak mnie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Co do klapy, to ja pisalem ze wlasnie skladane siedzenia a nie otwierane klapy to wymysl Kijowski-chodzilo mi ze stosowany w Kaskach i Dnieprach, a emki z Kijowa..? Pierwsze modele kaski faktycznie to byly emki, poniewaz byly robione z dokumentacji M-72 z Irbitu, jednak szybko ewoluowaly i kijowskie motocykle zaczely zyc wlasnym zyciem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszerski Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 co do przednich mocowan wychodzacych z przedniej belki poprzecznej do kierunku jazdy to spotkalem sie z dwoma typami. pierwszy to gieta rura z mocowaniem na jablko wcisnieta w belke i obspawana a druga to rura gieta rowniez z mocowaniem ale polaczona z belka od zewnatrz dolem i wmocniona dwoma platami z blachy.zdjecia podesle ci pod koniec tygodnia bo teraz nie ma mnie w domu, pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matołusz Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 No i to siezgadza :D Bo własnciwie tylko takie dwa typy były (wg. moich wiadomosci), tylnego uchwytu jabłka tuczy sieto samo (analogicznie), bo jedne widziałem z gietej rury, a inne spawane z 3 rur w kat 90 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.