Skocz do zawartości

koszt utrzymania motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

Ja np. z GSX 600F wymieniłem świece , klocki tył i wydałem jakieś 150 zł. Wiek moto jest nieważny. Ważny jest stan ,zębatki, opony, ważne badanie techniczne, zniżki OC, paliwożerność itp. Nie ma reguły na cene wydatków.Ktoś może wydać 200 a ktoś inny 20 zł. Ja osobiście miałbm to głęboko gdybym miał dokładać tyle dolarów do tego interesu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy jeszcze od tego ile km rocznie się robi. Jak zmieniasz olej 3 razy w roku, to wydasz powiedzmy 400 PLN a jak tylko raz na sezon to 120 PLN. Poza tym przy większych przebiegach zaczynają się większe koszty (np, rozrząd, sprzegło, jakieś łożysko itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o typowe rzeczy ktore kazdy robi raz lub dwa na rok m.in. wymiana oleju, filtrow, opon, klockow, regulacja gaznikow itp.

 

Koszt w granicach do 1000 zł, jeżeli jest to pechowy sezon gdzie wszystko się sypie liczba sięga 2000zł ale później luzik finansowy.

Jeżeli ktoś ma smykałkę do mechaniki to koszty będą dużo niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To ja Wam kurde napisze, jak to w zgniłej Hameryce wygląda - taki ostatni mój serwisowy "doskok". Tylko materiały, bo wszystko sam robie.

 

Olej 4 litry (Valvoline półsyntetyk 10W40) - 9.00 USD

filtr oleju Bosch - 3.50 USD

Klocki i okładziny hamulcowe (komplet przód+tył) - 50.00 USD

Filtr powietrza K&N - 39.00 USD (jednorazowo :) )+ dyszki DynoJet 55.00 USD

 

Dość dużo śmigam, olej średnio 2 razy w sezonie zmieniam, hamulce 1 raz na rok przód i 0.5 raza tył.

 

Podsumowując, podstawowe roczne (bez awarii) materiały eksploatacyjne do niezbyt wielkiego cruisera (VL800 Volusia) to ok. 80 USD (K&N-a i dyszek nie liczę)

 

Dodatkowe koszty to ubezpieczenie (360 USD na rok -pełne: OC/AC/NW+Assistance) i "stickery" na tablicę rej. 50USD

 

Kurcze, widze, ze moto to niezbyt tanie hobby w Polsce..., no ale jakbym chciał dawać do warsztatów, to też by mnie pewnie wytrzepali z kasy... Nie dam sie :icon_razz:

Edytowane przez Gradus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiadomo ze na poczotku sezonu są standardowe czynności.

Ja przed sezonem wymieniłem olej(100pln), filtr (zamiennik 30pln), świeczki (130pln) i kupiłem smar do łańcucha.. Wszystko inne było oki więc nie wchodziłem w koszty... a mot chodzi super (cbr'94r).. No iteraz czeka mnie wydatek 50 pln na napinacz łańcucha lewy (nie mylić z łańcuszkiem rozrzadu).. Co do opłat no to ubezpieczenie 90 pln czyli OC+NW (posiadam zniżki)

 

Uważam, ze koszty to jest ogromny przedział którego nie da sie określić jednoznacznie. Zalezy kto czym jeżdzi, jak jeżdzi i czy umie zadbać o swoje cacko..

pozdro :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...