Skocz do zawartości

Jawa 50 - przednie zawieszenie


Aster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dość duży problem: gdy przednie zawieszenie mi dobije na nierówności, blokuje się "złożone". Odskakuje z reguły po wjechaniu w następną dziurę, lub po ręcznym poruszaniu kołem na boki. Sprężyny wymieniłem na nowe. Dolne tulejki ślizgowe również są prawie nowe. Wymieniłem lewy goleń na inny - to samo (prawego drugiego nie mam). Co jeszcze sprawdzić, wymienić?

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A lagi są proste? Przejrzyj dokładnie lagi i rury czy nie mają wyboczeń lub wgięć. I sprawdź czy nie da się podkładkami utwardzić zawieszenia. Z góry z tego co pamiętam są specjalne elementy wkręcane do sprężyn ale może z dołu się da.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie w tych sprzętach jest tak precyzyjne, że ho ho. Zrób tak, aby było wbite i zobacz na lagi jak opierają się o dolne ślizgi. Jeśli są dociśniete do wewnętrznej części, to musisz założyć dodatkową podkładkę, między ślimak a lagę, albo z drugiej strony lagę a bęben. Natomiast jeśli się opierają o zewnętrzną stronę, to musisz delikatnie zeszlifować wypustkę na ślimaku. Ja obstawiam, że musisz dać podkładkę bo teraz zawieszenie wygląda jak trapez z krótszą dolną podstawą. POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ober dzięki, tak spróbuję. Wykręcę sprężyny, zdejmę gumy, wtedy będę mógł spokojnie "dobić" zawieszenie i obadać.

Póki co po niedzielnych oględzinach wnioski mam nieciekawe.

Lagi są lekko krzywe. Poza tym poprzedni właściciel w miejsce dolnych tulejek wstawił... mosiężne tulejki przelotowe karterów, które sprawiły, że lagi już nie wszędzie mają przekrój okrągły. Wywaliłem te tulejki przed montażem nowych, plastikowych, nie zwróciłem jednak uwagi na to, jakie spustoszenie poczyniły w lagach :buttrock:. Mam całe drugie zawieszenie, z niego wziąłem jedną lagę na wymianę, drugiej nie mogę za cholerę wymontować, zatarta na amen. Spróbuję zalać olejem, jak mzpower radzi, choćby spożywczym, może pójdzie.

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo polecam zmiane calosci na sprawna

dwa komplety usilowalem naprawiac

pierwszego nie dalo sie poskrecac tak zeby sie sam nie przekosil na dziurach...

drugi po zmianie tulejek nie dal sie za zadne skarby zmusic do dzialania ...

trzeci komplecik kupilem za 10zł na zlomie, zmienilem oslony i baaardzo sobie go chwalilem :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, zapytam krótko, jakie przeróbki sa konieczne do założenia do jawki przodu(tzn zawieszenia przedniego) od simsona?? jak przezentuje się motor po takim zabiegu, chodzi mi tu o wersje mustang

pozdrawiam i dziekuje za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, zapytam krótko, jakie przeróbki sa konieczne do założenia do jawki przodu(tzn zawieszenia przedniego) od simsona?? jak przezentuje się motor po takim zabiegu, chodzi mi tu o wersje mustang

pozdrawiam i dziekuje za odpowiedź

Wygląda zapewnie dobrze;) przód od simka jest szczupły wiec nie bedzie wyglądał jak po wiejskim tunningu ale zerkne jutro co tam trzeba przerobic i napiszę:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...