yarunek Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Witam!Mam kilka pytan może ktoś mi poradzi.Zacząłe rozpoławią silnik w mz 150 i stanąłe w miejscu.Pierwsze pytanie to czy trzeba odkrecać tą srubke(imbusa) która jest przykrecona do wału (od strony zapłonu) i jaki ona ma gwint (lewy czy prawy).Drugie pytanie to co musze zrobic zeby przedzielić ten silnik na pół i co robic jak nie bedzie sie chciał przedzielić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boberson Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Śrube od zapłonu trzeba sciągnać jak i caly wirnik (prawy gwint) i zębatke na wale po stronie sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niagara Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 no i oczywiscie sprzeglo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konował Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 No i wszystkie srobki w prawej polowce, potem najlepiej sciagacz ale jak nie masz to srubokret, potem wiekszy srubokret i sie rozejdzie, tylko uwazaj zeby nie uszkodzic polowek, znaczy wbijac z wyczuciem ten srubokret. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 jeżeli chce rozpołowic silnik tylko w celu nie wiem wymiany uszczelek to po stronie sprzegła nie musi nic odkręcac (no chyba ze remontowi podlega wał i tego typu sprawy) ps. podczas oględzin spr. w jakiem stanie jest półksiężyc !! srubokret, potem wiekszy srubokret i sie rozejdzie, tylko uwazaj zeby nie uszkodzic polowek, znaczy wbijac z wyczuciem ten srubokret człowieku co Ty gadasz jaki srubokręt ;) raz ze nawet jak delikatnie bedzie go wkładał miedzy powierzchnie karterów to moze je uszczkodzic (aluminium jest miekkie) użyj gumowego młotka i powolutku i napewno sie rozejdą ps. w życiu juz wiele razy słyszałem podobne teksty powolutku śrubokrętem a pózniej powierzchnie karterów zniszczone ... nie polecam !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarunek Opublikowano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 jeżeli chce rozpołowic silnik tylko w celu nie wiem wymiany uszczelek to po stronie sprzegła nie musi nic odkręcac (no chyba ze remontowi podlega wał i tego typu sprawy) ps. podczas oględzin spr. w jakiem stanie jest półksiężyc !!człowieku co Ty gadasz jaki srubokręt ;) raz ze nawet jak delikatnie bedzie go wkładał miedzy powierzchnie karterów to moze je uszczkodzic (aluminium jest miekkie) użyj gumowego młotka i powolutku i napewno sie rozejdą ps. w życiu juz wiele razy słyszałem podobne teksty powolutku śrubokrętem a pózniej powierzchnie karterów zniszczone ... nie polecam !!!! Ale tm guowym młotkiem jak uderzać?Po powierzchni silnika i sie powinien rozejść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 najlepiej (jezeli rękami sie nie da rozpołowic silnika) zeby ktoś Ci pomógł np. kolega niech złapie za szpilki i delikatnie rozszerza a ty delikatnie uderzaj młotkiem (gumowym) z tyłu połówek; napewno połówki sie rozejda powodzenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Wg mnie zniszczysz silnik- bo jesli tego nigdy nie robiłes to nie zrobisz tego dobrze. Oddaj komus kto ma o tym troche pojęcia. Pozdro Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Ja w swojej CZ robie tak: z przodu mam taki bolec, z z tylu karteru tez, te bolce sa wibjane w dwa kartery, nawalam w ten bolec, tak dlugo az go wybije, i nie bedzie trzymal 2 karterow, z drugim bolcem robie to samo. a jak silnik dalej nie bedzie chcial wyjsc to nawalam gumowym mlotkiem w walki skrzyni i idzie. W wal nie pukam!! I nie powinno sie pukac!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 do rozbierania silników sa specjalne sciagacze- popatrzcie w serwisówki- taki sciagacz slusarz zrobi wam za butelke wódki - a młotki przy rozbieraniu silnika zaniescie do sąsiada (najlepiej na drugim koncu miasta ;) ) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boberson Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 http://www.mzetz.fora.pl/viewtopic.php?t=149 tam jest o rozpoławianiu silnika co prawda 250 ale zasada jest ta sam ;) . Przy składaniu uzyj silikonu między połówki, żadnych uszczelek ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 Boberson a dlaczego mówisz "zadnych uszczelek" ?? tak sie skłąda ze na wiosne składałem swój silnik dając miedzy połówki silikon-uszczelka-silikon i wszystko jest w jak najlepszym porządku (ponad 2 tys km i nic zero oznak pocenia itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boberson Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 Fabrycznie silniki byly skladane bez uszczelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 witam,fabrycznie były składane bez uszczelek,ale jakby nie było MZ ma juz pare latek i jak ktos wczesniej rozkładał w niewiadowy sposób(czytaj młotki,srybkręty i takie inne) silnik to można miedzy kartery cienka uszczelkę włorzyc,chyba że ktos wyrówna kartery na płycie treserskiej,chyba jakos tak to sie nazywa,zreszta przed złorzeniem silinka mozna bez wąłu i skrzynie sprwadzi jak do siebie przylegają,jesli jest dobrze i nie ma żadnych odchyleniem to można składac na silikon tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 5 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 nie wal mlotem w wal bo go zalatywisz dostanie bicie i koniec powinny byc z przodu i ztylu karterow takie odstajace grubienia w ktore sie napier..... Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.