ural_zgora Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Czy kola rozrzadu (male - napedzajace , duze na walku rozrzadu) oraz kolo zebate pradnicy sa identyczne w motocyklach ural /m72 /k750 ? Czy sa jakies istotne roznice ?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapek Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 łoj, mogą sie różnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 kolo pradnicy - na pewno identycznemale kolo z walu-99% tezcos chyba bylo z duzym kolem walka rozrzadu, ale glowy nie dam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saakaszwili Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 W starszej wersji silnika emy (tej z wałkiem na panewce) jest w durzym kole wytoczone miejsce na pokrywke łożyskapzdrWitek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Czy kola rozrzadu (male - napedzajace , duze na walku rozrzadu) oraz kolo zebate pradnicy sa identyczne w motocyklach ural /m72 /k750 ? Czy sa jakies istotne roznice ?PozdrawiamKola rozrzadu sa akie same...(nie wiem jak z pradnica) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 dzieki wszystkim za info.Tez cos mi sie zdaje ze kola rozrzadu sa jednakowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 2 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Jeszcze jedno mnie interesuje: Dlaczego sa kola rozrzadu ktore maja w tarczy kola 5 otworow i 6 otworow (otwory odchudzajace kolo)? Chodzi mi o te duze kolo ktore siedzi na walku rozrzadu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maro Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 (edytowane) Biorąc pod uwagę, że firmy dorabiające tak zwane miękkie koła rozrządu /zębatki wykonane z odpowiednio twardego tworzywa, co eliminuje efekt żelaznego klekotu i mocno wycisza pracę silnika/ rozprowadzają jeden wymiar , bez podziału na m-kę i kaśkę, sugerowałoby , że są jednakowe. Edytowane 3 Maja 2006 przez Maro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 (edytowane) Biorąc pod uwagę, że firmy dorabiające tak zwane miękkie koła rozrządu /zębatki wykonane z odpowiednio twardego tworzywa, co eliminuje efekt żelaznego klekotu i mocno wycisza pracę silnika/ Na te kola z tworzywa sztucznego to bym sie nie dal nigdy w zyciu namowic, zwlaszcza ze z tego wiekszego kola napedzana jest dodatkowo pradnica (alternator), no i ta nierownomierna praca rozrzadu (dwa cylindry). Kiedys w samochodach Star byly kola rozrzadu metalowe, pozniej wkladali z tworzywa. Efektem bylo bardzo duzo przypadkow takich ze zeby sypaly sie jak rozaniec.Drugi taki minus tych tworzywowych kol jest taki ze nigdy nie wiadomo kiedy sie skoncza, co w przypadku metalowych jest wyraznie slyszalne. Edytowane 5 Maja 2006 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Oj stary temat ale:koła rozrzadu w zależności od okresu produkcji różniły się technologią wykonywania i z tąd róznice w ilości otworów na obwodzie dużego koła(wałka).Koła dniepr róznią sie nie znacznie od pozostałych,jednak nie polecam bo jakość z kijowa jest :icon_mrgreen: Co do przekładni rozrządu produkowanej z materiałów kosmicznych :buttrock: typu grupa poliamidów to rzeczywiście raczej słabo dają sobie radę w silnikach o takiej kulturze pracy.Były stosowane w bardzo zbliżonych konstrukcjach nie wiem jak dawały sobie radę .W ramach ciekawostki poniżej zdięcie dużego koła wykonanego z nieco innego materiału(tekstolit)a z tą samą intencją.http://img142.imageshack.us/img142/4188/obraz034mt2.jpghttp://img149.imageshack.us/img149/5755/obraz036xa5.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 8 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 No teraz to juz wiem jaka jest roznica. Te 6 otworowe byly produkowane wczesniej. Starsze = lepsze. Druga taka ciekawostka jest taka ze duze kolo rozdrzadu jest sprzedawane bez bolca ustalajacego przyslone odpowietrznika skrzyni korbowej (wersja starsza), a nowe juz sa sprzedawane z nim. Roznica tez byla w kolorze malego kolka - bylo ciemne (oksydowanie to sie nazywa ?). U mnie w uralu poczatkowo smigaly te nowsze - 5 otworowe - taki kupilem. Na bazarku udalo mi sie dostac te drugie (ostatni komplet :icon_mrgreen: ) i obecnie mam zalozone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.