wodzbb Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Witam PROSZĘ O POMOC !!! Po zakupie mojej kawki gpz 750 z 84r miałem problem z odpalaniem gdy silnik był zimny (złe ustawienie zaworów) i nie trzymała obrotów (złe ustwienie gaźników)... Zawory mam płytkowe i nadawały się do szlifowania więc poszlifowałem je tak by szczeliny mieściły się w takich granicach: zawory ssące 0.13-0.18mm a wydechowe 0.18-0.23mm. Po tych zabiegach silnik zaczął pięknie odpalać nawet jak jest zimny ale nie wiem dlaczego straciłem dużo mocy - mam wrażenie jakby silnik pracował na 2 gary a nie 4 !!! aha i czasami troche strzela w tłumik... Czy brak mocy może być spowodowany przestawieniem zaworów które mają szczeliny mieszczące się w normach??albo nie wyrególowanymi gaźnikami??na których silnik pracował dobrze (czyt. miał dużo mocy) przed ustawieniem zaworów(oczywiście pomijając spadające obroty)Próbowałem nawet pozamieniać fajki od świec gdyż już nie byłem pewien jak je podłączyć ponieważ (nie wiem czy tak jest) wymyśliłem drogą dedukcji że jeżeli są 2 cewki od których odchodzą po 2 kable wysokiego napięcia to z jednej cewki na 2 kablach iskra jest chyba w tym samym momencie (tak mi sie wydaje) a w motocyklu tłoki pracują 1-4 i 2-3 natomiast kable są podłączone 1-3 i 2-4 także wydaje mi sie że coś jest nie tak?! może to być przyczyną bo nie jestem pewien jak było poprzednio ale jak chwilowo pozamieniałem kable to silnik albo duużo ciężej odpalał albo w ogóle nie chciał... Nie mam pojęcia co jest nie tak i bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 (edytowane) Jeżeli mocno strzela w wydech to jest coś nie ta ze składem mieszanki (za uboga). Być może regulacja gaźników nie została przeprowadzona zbyt poprawnie. Sprawdź jeszcze dobrze puszkę filtra powietrza i połączenie jej z gaźnikami. Może łapie gdzieś "lewego" powietrza i podciśnienie w gażnikach nie działa jak potrzeba.A jeśli chodzi o kable WN, to silniki 4 cylindrowe pracują zazwyczaj w kolejności 1-2-4-3. Tak więc podłączenie kabli 1-4, 2-3 powinno być jaknajbardziej poprawne ;) Edytowane 22 Kwietnia 2006 przez roger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodzbb Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Jeżeli chodzi o gaźniki to nie były jeszcze regulowane ale przed ustawieniem zaworów silnik pracował normalnie tzn miał mocy tyle co zwykle również na rozregulowanych gaźnikach. Filtry są stożkowe i ich połączenia są na 100% poprawne. Co do kolejności zapłonu to sie zgadza że jest 1-2-4-3 ale przy podłączeniu kabli 1-4,2-3 silnik bardzo ciężko pali albo w ogóle nie pali (już nie pamiętam). Najlepiej zaskakuje na dotyk przy połączeniu 1-3,4-2 i nie mam pojęcia dlaczego... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 78 Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 WitamNajlepiej to poszukaj gdzieś manuala do swojej kawy i nie grzeb na pałę , może coś z zaworami schrzaniłeś z tą regulacją osobiście do zaworów tym bardzie płytkowych bym się nie brał lepiej zlecić to dla specjalistyzła regulacja to objawy jak mówisz- brak mocy przede wszystkim to sprawdź kompresję na cylindrach- jeśli będzie ok to zawory wykluczasz i wtedy albo gaźniki albo elektryka- może coś ze świecami nie tak albo cewka któraś szwankujepozdrawiam ipowodzenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Jezeli robiles zawory to pewnie zdejmowales walki rozrzadu - jestes pewien ze dobrze je zlozyles ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodzbb Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Jezeli robiles zawory to pewnie zdejmowales walki rozrzadu - jestes pewien ze dobrze je zlozyles ??? Adam M.No tak nie do końca je zdejmowałem bo wyglądało to raczej na chwilowe przesunięcie wałków rozrządu ale w taki sposób że łańcucha nie zdjąłem z kół zębatych także na pewno nic sie nie przestawiło - przynajmniej tak mi się wydaje Nie mam już pomysłów co dalej robić... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Louis3 Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 brak mocy i sie nie chce sie rozpedzac - walek masz przestawiony o jeden zabek, wez to zrob z serwisowka albo jak nie czujesz sie pewnie to podjedz do serwisu to ci ustawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodzbb Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 brak mocy i sie nie chce sie rozpedzac - walek masz przestawiony o jeden zabek, wez to zrob z serwisowka albo jak nie czujesz sie pewnie to podjedz do serwisu to ci ustawia Nie wydaje mi sie żebym przypadkowo przekręcił jeden z wałków ale mam nadzieje że tak sie stało bo wtedy niewielka korekta wałka (tylko którego?!!) rozwiąże mój problem... Z tym że jest jeszcze jedno ale... NIE MAM SERWISÓWKI DO TEGO MOTOCYKLA :icon_biggrin: a znając życie to w serwisie sie pewnie nieźle wycenią...Ale skoro wałek jest przestawiony to tylko jeden czy jest taka możliwość że mogą być dwa przesunięte o np. jeden ząb ??? bo jeżeli jeden z wałków to po zdjęciu pokrywy będzie to widoczne, ponieważ krzywki powinny być ustawione dokładnie naprzeciw siebie ale jeżeli są oba wałki przekręcone o jeden ząb wtedy nie jestem w stanie tego stwierdzić :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Louis3 Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 zalezy jak starannie to robiles, no pewnie moga byc i obydwa przesuniete nawet o 3 zeby i bedzie jeszcze chodzil, musza zgadzac sie: wciecia w walkach, ilosc ogniw lancuszka pomiedzy nimi, i znaki pod pokrywka boczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodzbb Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 hmmNo właśnie nie mam serwisówki :( także sobie nie poradze i bede musiał szukać jakiegoś fachowca ale naprawde WIELKIE DZIĘKI za uświadomienie mi prawdopodobnej przyczyny :icon_mrgreen: :flesje: HA HA Zrobiłem motorek !!! :flesje: :flesje: :flesje: Wystarczyło wymienić świece bo dwie były do dupy (ale poprzedni właściciel zapewniał mnie że są NÓWKI :buttrock: ) i pozamieniać przewody wysokiego napięcia !!! Dzięki Roger :icon_biggrin: miałeś racje że prawidłowe ustawienie kabli WN to 1-4,2-3 a ja głupi miałem 1-3,2-4 bo tak mi kazał podłączyć pewien szanowany w okolicy spec od motocykli... :flesje: brak słów... Teraz wystarczy regulacja gaźników i WIO :cool: JESZCZE RAZ DZIĘKI WSZYSTKIM ZAANGAŻOWANYM W TEN TEMAT !!! :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panwas Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Witam, mam pytanie. w moim kacie na zimnym silnikuslysze cyk cyk cyk cyk. zsynchronizowalem gazniki i cykanie o wiele ucichlo nieraz wogole nie slysze a nieraz nadal cyka, silnik sie zagrzeje i cykanie przestaje. czy to moga byc zawory? chce dodac ze synchronizacja gaznikow nie byla zrobiona fachowo i silnik nadal chodzi nie rowno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 (edytowane) mogą być zawory... Ale najpierw zawory, później synchro i powinno być dużo lepiej Edytowane 11 Maja 2016 przez MłodyWilk22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panwas Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Mechanik powiedzial ze samo sprawdzenie 250 zl. Dlatego jak mam oddawac na regulacje to wolalbym juz byc pewny ze rozregulowane sa. Ale ma okolo 40 tysi przeleciane wiec chyba to moga stukac zawory. Mam racje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Masz rację. Swoja drogą, tyle się bierze za regulację a nie samo sprawdzenie. Zmień mechanika. P.S. nie łudź sie że przebieg jest taki jak wskazuje licznik. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panwas Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 mi powiedzial ze zajrzenie tam 250 zl bo to trzeba caly silnik rozkrecic rozrzad itp jesli plytki do wymiany to moze byc kolejne 200-250 zlnaciaga mnie czy serio tak biora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.