sachy Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 (edytowane) Witam, Do jazdy kupilem japonskiego chopperka, ale przez wiele lat myslalem o kupnie weterana (od Junakow, przez Kaski i eMki po WSK Dudek). Na mechanice motocyklowej praktycznie sie nie znam, ale chcialbym to zmienic. Pomyslalem o zakupie weterana - czysto do celow poznawczych (rozkrecania, restauracji, no i tez jezdzenia oczywiscie). Moja prosba - doradzcie od czego zaczynac. Koniec koncow chcialbym miec porzadnie zrobionego Junaka lub K750, ale to chyba sa dosc trudne rzeczy na poczatek. Jak wyglada sprawa z WSKami (mam sentyment do Dudka i Baka, bo ktoryms z nich wojek wozil mnie w dziecinstwie), Pannonia, Jawa, SHL, WFM itd. Cos od 125ccm w gore... Jak jest z literatura, czasciami, pomoca chocby na forum? Dzieki i pozdro!Sachy Edytowane 21 Kwietnia 2006 przez sachy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Czolem! Silniki dwusuwowe na poczatek sie klaniaja :banghead:.Mysle, ze jakas WSK 125 bedzie dobrym wyborem.Duzo tego mozna po Polsce wygrzebac, czesci tanie, budowa silnika nieskomplikowana... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 żeby wręcz nie powiedzieć prosta jak bydowa cepa :banghead: wsk 125 to bardzo dobry wybór w tej klasie na początek. w niektórych sklepach są jeszcze oryginalne części znamienne ... resteuracja zabytka to głównie szukanie (części, literatur, ciekawostek technologiczynch) no i właśnie to jest takie piękne... miłej zabawy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Jesli chodzi o cos prostego a zarazem wartosciowego to na poczatek polecalbym SHL MO4, bardzo prosty, piekny i zarazem wartosciowy klasyk... :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Jesli chodzi o cos prostego a zarazem wartosciowego to na poczatek polecalbym SHL MO4, bardzo prosty, piekny i zarazem wartosciowy klasyk... :banghead:Tak.Prosty piekny i wartosciowy klasyk ale z dostepnoscia czesci blacharskich jest juz pewien problem.Ja polecalbym wfm.Nie taka unikatowa jak m-04 ale nie tak pospolita jak wueska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Ja bym Polecil jednak AVO .Prosta konstrukcja silnika suche sprzeglo jednotarczowe wal korbowy ulozony wzdluznie co za tym idzie nie potrzeba go rozpolawiac. Jeden cylinder pojemnosc 250 czterosuw naped walek kardana niezawodna konstrukcja polecam na poczatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 A ja się uczę od zera na moim Uralu. Prosta konstrukcja, dwa garki, piękny dźwięk, części dość tanie i przystępne, czterosuwowe OHV, kardan bezobsługowy ;-)... Bardzo wdzięczne moto. Zrobiłęm w nim wszystko d malowania, poprzez mechanikę, na elektryce skończywszy (choć na prądzie znam się niajsłabiej). Wtajemniczonym powiem, że malowanie wyszło mi najgorzej :banghead:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 A ja się uczę od zera na moim Uralu. Prosta konstrukcja, dwa garki, piękny dźwięk, części dość tanie i przystępne, czterosuwowe OHV, kardan bezobsługowy ;-)... Bardzo wdzięczne moto. Zrobiłęm w nim wszystko d malowania, poprzez mechanikę, na elektryce skończywszy (choć na prądzie znam się niajsłabiej). Wtajemniczonym powiem, że malowanie wyszło mi najgorzej :banghead:.Mozna zaczynac i od urala ale remont silnika zawsze bedzie tanszy w dwusuwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 tylko że to ma być pierwszy sprzęt a taki zawsze można spierniczyć. szkoda by było niszczyć jakieś bardziej wartościowe sprzęty. Avo odradzam osobiście na 1st moto. jak trafi sie egzempalrz z dobrym silnikiem (a takich już niewiele) to jest przyjemnie. ja trafiłem na mine i jest czarna rozpacz:( sprzęt sie potrafi rozkręcić do ostatniej śrubki w 10 min. czterosówy na początek zdecydowanie nie... szkoda nerwów lepiej pierwsze kroczki na WSK czy WFM skierować, bardzo wdzięczne motorki a na 4t przyjdzie czas później. takie moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Doctor_46 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Ja polecam WSK 125 :P Sam od niej zaczynalem... teraz pieknie jezdzi :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Ja osobiście zaczynałem od WSK 125 i bym tego właśnie sprzęta polecił kupisz za grosze części wsumie masz full. A jak nawet nie będzi sie chciało złożyć to niebędziesz żałował pieniędz. A jak sobie poradzisz to zostawisz sobie później do katowania i wygłupów tak jak ja to zrobiłem, i wtedy sobie kupisz coś bardziej skomplikowanego. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Ja bym polecił iża , heheh moja taka mała pasja. Za czterosówa się nie bierz jak jesteś zielony. Zapraszam na forum o iżach http://www.izhmoto.fora.pl/ załatwiamy części, instrukcje, pomożemy wrazie czego. Zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Witam...ja tam zaczynałem poznawaćmechanikę motocyklową na romecie.. potem mz es250|1 czyli dwusówy.. i potem zabrłem się ambitnie za Junaczka... któregho polecam bo wbrew pozorom nie jest to trudny motocykl ale wymagający dużo serca i pracy :-)pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Jak widać 31 lat masz juz na karku. Trochę za późno na WSK. Wydaje mi się że AWO to takie absolutne minimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 a ja z racji posiadania polecam Jawę raczej z tych starszych bo mają prostszą budowe a jak ładnie zrobisz to wygląda moim zdaniem lepiej niz Junak. silniczek 2t wiec nie ma co sie zepsuc i sprzegło półautomatyczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.