Skocz do zawartości

I znowu problem ze sprzęgłem i biegami


Strażak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

A więc zacznę od początku - kupiłem moto bez żadnych papierów :banghead: , zabrałem się za wymianę filtrów, oila itp.

Wlałem do silnika (i skrzyni biegów) olej Castrol R4 10W-50, zrobiło się ciepełko więc na moto i wio, no i zaczęło sie przy wbijaniu jedynki jest szarpnięcie i takie kliknięcie, zmiana na wyższe biegi w trakcie jazdy też jest słyszalna (nie zawsze ale jest :banghead: ) próbowałem regulacji linką ale nic to nie dało.

Zacząłem grzebać po necie i znalazłem trochę informacji :banghead: a to jest po angielsku i lipa może ktoś mi pomoże i wyjaśni o co tu chodzi bo ja próbowałem tłumaczyć i nie kumam :banghead: :

- Temp Above 5 st.C (40 st.F) SAE 20W40 SE or SF

- Temp Below 15 st.C (60 st.F) SAE 10W30 SE or SF

 

Czyżbym musiał wylać ten oil który wlałem (kurna tyle kasy) i wlać któryś z powyższych ale który :crossy: i czy na pewno to pomorze :P

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy temperatura jest powyżej 5 st. to zalecany jest 20W40 a poniżej 15st. to 10W30.Ja w XJ 600 jeżdze na 15W50 i też często zmiana biegów jest słyszalna.Zmiana oleju niewiele pewnie zmieni.

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druid-polska to teraz ustaw sprzeglo jak trzeba. Na klamce ma byc 1mm luzu zanim zacznie ciagnac dzwigienke sprzegla.

 

U mnie tez slychac biegi i w gore i w dol i przy wbijaniu jedynki. Normalna sprawa w moim 15 letnim motorku. Poprzedni wlasciciel moze zle obchodzil sie ze skrzynia. W kazdym razie juz sie nauczylem zmieniac biegi bez kliku. W gore ladnie mi to wychodzi przy redukcji gorzej ale z kazdym kilometrem wyczuwam skrzynie lepiej.

Najlepiej w gore wchodzi (w dol zreszta tez) Kiedy wrzucam bieg podczas wciskania sprzegla tak ze wchodzi on przy 3/4 wcisnietej klamki ale klamke dociskam do konca. Praktycznie jednoczesnie zabieram sie za odpuszczenie gazu wcisniecie sprzegla i wbicie biegu. Nie dosc ze wchodzi bieg bez halasu to mniej sily trzeba uzyc do poruszenia dzwigienki skrzyni biegow. Kiedy wcisne sprzeglo do konca i dopiero po tym bieg to stuknie i wejdzie z lekkim oporem.

 

Co do szarpniecia i halasu przy wbijaniu jedynki na postoju to normalna sprawa. W wielu motocyklach tak jest i tego nie wyleczysz. Ja myslalem ze u mnie jest zle pod tym wzgledem ale jak na rozpoczeciu sezony uslyszalem jak wchodzi jedynka w hornecie to sie szybko uspokoilem :crossy:

 

Nauczysz sie zmieniac biegi z czasem jak trzeba, kwestja wprawy i nie zawracaj sobie tym glowy :P

 

Ps. Wlalem motor-life i jest latwiej wbic bez stukow i latwiej znajduje luz. Mozesz sprobowac wlac tego uszlachetniacza.

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden temat o problemach z biegami po zalaniu Castrola i zaczne sadzic, ze ta marka jest mocno przereklamowana :crossy: .

 

Stuki i szarpniecia przy wrzucaniu jedynki to normalka. Zwroc jeszcze uwage jakie obroty ma silnik na biegu jalowym - im wyzsze (a moze scislej powyzej wartosci zalecanej przez producenta) tym stukot wrzucania jedynki bedzie wiekszy.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty mam ustawione poniżej 1000 rpm, i znowu grzebanie w necie :banghead: ale tym razem wydrukowałem sobie to co znalazłem, według tego co zrozumiałem z instrukcji (raczej informacji) którą znalazłem producent zaleca 1050 rpm +- 50 rpm to znaczy że mam za niskie obroty hhhhm :P ale silniczek pracuje ładnie nie dławi się, nie gaśnie więc zostawię na razie te obroty, linkę od sprzęgła jutro wyreguluję jak pójdę do garażu dzisiaj już mi się nie chce :banghead: .

A do stuku i szarpnięcia będę się musiał przyzwyczaić trudno

 

Dzięki :crossy: i do zobaczenia na trasie :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden temat o problemach z biegami po zalaniu Castrola i zaczne sadzic, ze ta marka jest mocno przereklamowana :crossy: .

 

bo masz racje , ja tej gnojowki bym nigdy do silnika nie wlal.

Przeciez Castrol to sa oleje ktore staja na polkach w kazdym supermarkecie zaraz obok olejow z 3 rafinacji.

(i tam jest ich miejsce)

Kup porzadny olej o specyfikacji jaka zaleca producent (u Hondy jest to np. 10W40) z porzadnej firmy ktora zna sie na olejach.

Ja np. jezdze na Motul polsyntetyk i nie mam najmniejszych problemow.

Tak dla informacji to z takim olejem opuscil ten motocykl fabryke, wiec mysle ze Honda nie nalala dziadostwa bo motorek przeciez musi chodzic jak ta lala,przynajmniej przez okres gwarancji :P

 

 

 

 

SirAdam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo masz racje , ja tej gnojowki bym nigdy do silnika nie wlal.

Przeciez Castrol to sa oleje ktore staja na polkach w kazdym supermarkecie zaraz obok olejow z 3 rafinacji.

(i tam jest ich miejsce)

Kup porzadny olej o specyfikacji jaka zaleca producent (u Hondy jest to np. 10W40) z porzadnej firmy ktora zna sie na olejach.

 

Sorry za sformułowanie, ale nie ciśnie Cię czasem pod czaszką? Potrafisz podać jakiś inny _rzeczowy_ i weryfikowalny argument na poparcie swojej tezy o niższości Castrola w stosunku do pozostałych marek oleju, czy tylko tak sobie fantazjujesz?

 

Ja np. jezdze na Motul polsyntetyk i nie mam najmniejszych problemow.

 

A ja np. jeżdżę na Castrolu fullsyntetyk i nie mam najmniejszych problemów. Nie miałem ich też na Shellu, Motulu, ani niczym innym, semi, czy fullsyntetyku. Bo widzisz, to jest kwestia dbałości o to, żeby olej był zmieniany tak często jak powinien, jego stan był taki, jak powinien, i regulacja i stan pozostałych podzespołów motocykla - były takie, jak powinny.

 

Tak dla informacji to z takim olejem opuscil ten motocykl fabryke, wiec mysle ze Honda nie nalala dziadostwa bo motorek przeciez musi chodzic jak ta lala,przynajmniej przez okres gwarancji :wink:

SirAdam

 

Idealisto.. wierzysz że którykolwiek producent leje określoną markę oleju "bo jest dobra" ? Heh, najwyższy czas oprzytomnieć z zaślepienia. Zawsze myślałem, że fanatyzm Hondziarzy to kolejna urban-legend, a tu proszę.

 

Że tak podsumuję: ręce opadają. Ciemnogród i zabobon.

 

--

pzdr

yahoo & 636RT '02

Edytowane przez yahoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za sformułowanie, ale nie ciśnie Cię czasem pod czaszką? Potrafisz podać jakiś inny _rzeczowy_ i weryfikowalny argument na poparcie swojej tezy o niższości Castrola w stosunku do pozostałych marek oleju, czy tylko tak sobie fantazjujesz?

A ja np. jeżdżę na Castrolu fullsyntetyk i nie mam najmniejszych problemów. Nie miałem ich też na Shellu, Motulu, ani niczym innym, semi, czy fullsyntetyku. Bo widzisz, to jest kwestia dbałości o to, żeby olej był zmieniany tak często jak powinien, jego stan był taki, jak powinien, i regulacja i stan pozostałych podzespołów motocykla - były takie, jak powinny.

Idealisto.. wierzysz że którykolwiek producent leje określoną markę oleju "bo jest dobra" ? Heh, najwyższy czas oprzytomnieć z zaślepienia. Zawsze myślałem, że fanatyzm Hondziarzy to kolejna urban-legend, a tu proszę.

 

Że tak podsumuję: ręce opadają. Ciemnogród i zabobon.

 

--

pzdr

yahoo & 636RT '02

 

tee, dlugowlosy kolezko jak narazie ograniczasz sie do komentarzy (notabene, identycznych) o ciemnogrodzie i zabobonie.

sugeruje abys umiescil ten cytat w podpisie.

 

zaoszczedzisz na przebiegu klawiatury.

Edytowane przez bartekl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlugowlosy kolezka zyje z naprawiania motocykli ( jest mechanikiem w HRG Poznan ), ja go z precli tak od 5 / 6 lat kojarze i wiem ze kilka wlasnych motocykli tez juz przeszedl - ogolnie mam wrazenie ze o motocyklach zdazyl sie dowiedziec w tym czasie wiecej niz 100 przecietnych forumowiczow razem wzietych, wiec mysle ze czasem warto przeczytac co napisze.

W koncu w pracy ma kilka ciekawych przypadkow dziennie do rozwiazania, czyz nie ?

A ze go kurwica nosi czytajac te bzdury o olejach, ktore wypisujecie to ja mu sie nie dziwie, bo mam dokladnie ten sam objaw :crossy:

Nic nie mam do SirAdama, bo normalnie z sensem pisze ale jego teorie olejowe ( bez urazy ) sa nietrafione.

SirAdam, jak kojarzysz angielski to polecam wbic sobie w wyszukiwarke "BOBISTHEOILGUY" i kliknac - wezmie cie to na forum olejowe gdzie siedza naprawde analni motocyklisci powaznie zajmujacy sie wlasnosciami roznych olei ( robia badania laboratoryjne olei uzywanych przez nich w motocyklach ) i chociaz poczytac co pisza jezeli juz nie brac udzialu w dyskusjach. Bardzo ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec :P

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlugowlosy kolezka zyje z naprawiania motocykli ( jest mechanikiem w HRG Poznan ), ja go z precli tak od 5 / 6 lat kojarze i wiem ze kilka wlasnych motocykli tez juz przeszedl - ogolnie mam wrazenie ze o motocyklach zdazyl sie dowiedziec w tym czasie wiecej niz 100 przecietnych forumowiczow razem wzietych, wiec mysle ze czasem warto przeczytac co napisze.

W koncu w pracy ma kilka ciekawych przypadkow dziennie do rozwiazania, czyz nie ?

A ze go kurwica nosi czytajac te bzdury o olejach, ktore wypisujecie to ja mu sie nie dziwie, bo mam dokladnie ten sam objaw :icon_mrgreen:

Nic nie mam do SirAdama, bo normalnie z sensem pisze ale jego teorie olejowe ( bez urazy ) sa nietrafione.

SirAdam, jak kojarzysz angielski to polecam wbic sobie w wyszukiwarke "BOBISTHEOILGUY" i kliknac - wezmie cie to na forum olejowe gdzie siedza naprawde analni motocyklisci powaznie zajmujacy sie wlasnosciami roznych olei ( robia badania laboratoryjne olei uzywanych przez nich w motocyklach ) i chociaz poczytac co pisza jezeli juz nie brac udzialu w dyskusjach. Bardzo ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec :icon_mrgreen:

 

Adam M.

 

Nie neguje jego doswiadczenia, nie wypowiadalem sie w tym temacie.

Widze, ze pisze z sensem ale bez szacunku do pozostalych.

 

Drazniacy jest styl jego wypowiedzi.

 

koniec OT :icon_mrgreen:

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bartekl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, poddaje sie.

Zle doswiadczenia z Castrolem mialem tylko ja i nikt inny na swiecie,ok.

Moze to tylko takie "fanatyzmy" hondziarza ? jak to nazwal @yahoo.

Niewazne.

Jako ciekawostke dodam (chociaz mniej motocyklowa) ze np. u Opla nowe (i uzywane na gwarancji) samochody nie moga byc zalewane Castrolem.

Dlaczego ?

Bo nie spelniaja wymogow producenta, prawie wszystkie inne firmy olejowe je spelniaja.

 

@AdamM

 

angielskim niestety nie wladam, ale wiem z niemieckich fachowych kolek, ze Castrol jest dobry jako olej do skrzyni przekladniowych , ale jako olej silnikowy jest uwazany tylko jako srednia klasa, i to juz nie sa moje fantazje , lecz udokumentowane tezy.

 

Ale obojetne, kazdy niech leje co uwaza za sluszne, ja z tej dyskusji sie wylaczam.

 

 

 

z powazaniem

 

 

SirAdam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie neguje jego doswiadczenia, nie wypowiadalem sie w tym temacie.

Widze, ze pisze z sensem ale bez szacunku do pozostalych.

 

Drazniacy jest styl jego wypowiedzi.

 

 

Heh. No w sumie masz rację - zdarza mi się rozpuścić paluchy, i wyrazić się nieco ostrzej niż zwykle, przyznaję. Urażonych przepraszam.

 

Ale ile można wałkować to samo? Nie denerwuje Cię, jak ciągle i ciągle ktoś uparcie wciska Ci własne poglądy, nie mając na to żadnego sensownego argumentu ani poparcia? Ja nie mówię już nawet o tym pojedynczym przypadku - akurat padło na SirAdam'a, ale o całej masie poglądów rodem z epoki kamienia łupanego, które bez przerwy się tu przewijają. Jak walka z wiatrakami.

 

Co do braku szacunku: za takowy, bez dyskusji, uważam zarówno bluzganie, i generalnie stosowanie wyzwisk jako techniki wypowiedzi (pozwolę sobie zauważyć, że w mojej ocenie w tym wątku wyraziłem się wyjątkowo delikatnie;), ale również wciskanie komuś własnych, nierzadko idiotyczych, odrealnionych i niczym nie uzasadnionych przekonań na zasadzie "ja tak mówię, to tak jest". Dlatego zaproponowałem SirAdamowi, żeby oświecił nas tutaj, i miarodajnie, w sposób weryfikowalny uzasadnił przedstawioną przez siebie opinię o wyższości Motula, czy raczej - o niższości Castrola nad resztą oleju.

 

Nie mam nic - ani do Castrola, ani do Motula, do Shella, Agipa, Arala, SlovNaftu, Lotosa, czy czegokolwiek innego co może Wam przyjść do głowy wlać do silnika, o ile jest to łatwo dostępne, i trzyma parametry deklarowane przez producenta oleju, i wymagane przez producenta motocykla. Defaultowo lejemy w warsztacie Motula, dlatego, że jest tańszy niż Castrol (mowa o semi, w przypadku syntetyka jest odwrotnie), a akurat oleje tych dwóch producentów najłatwiej kupić.

 

Co do argumentu, że skoro Motula leje Honda, to musi być najlepszy - SirAdam niech sobie wierzy w co chce, idealizm to piękna rzecz - ale niech nie przekonuje nikogo na siłę, do swojego zdania, zwłaszcza, że (jak dotąd) nie potrafił go w żaden sensowny sposób wyjaśnić, i podeprzeć, a w ocenie każdego, kto choć trochę siedzi "w temacie", i orientuje się w realiach - jest to zdanie, mówiąc delikatnie - "z kosmosu".

 

Howgh.

--

pzdr

yahoo & 636RT '02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz pisałem o tym na forum parę razy i nie chce mi się kolejny raz, ale niech bedzie:

 

Olej składa się z oleju bazowego i pakietu dodatków uszlachetniajacych. Olej bazowy pochodzi z destylacju ropy naftowej i ma spełniać pare podstawowych poarametrów. I jeśli firmowany jest marką Castrol motul, Shell itd - to na pewno spełnia, chociaż pochodzić może z różnego źródła. firmy olejarskie kupują olej z różnych źródeł, bardzo często Z TYCH SAMYCH RAFINERII!!!

Uszlachetniacze - zwykle pochodzą od kilku firm w tym się specjalizujacych. A żeby marketingowo odróżnić się od konkurencji, to np. Castrol reklamuje się jako mieszany w lewo, a Motul mieszany w prawo. A Aral z dodatkiem super-hiper, śliny Prezesa. I który lepszy?

Jednemaja troche więcej deterdentów, albo skuteczniejsze, więc i lepsze włąsności myjące. Inne - stabilniejszą lepkość w różnych temperaturach, jeszcze inne - więcej, albo lepsze dodatki przeciwstarzeniowe, i takie tam inne pierdółki.

Generalnie - oleje markowe, znanych firm jeśli oznaczone sa odpowiednią klasą to na pewno spełniaja wymagania.

 

I -to tak a propos innych legend - dlatego MOŻNA MIESZAC ZE SOBA OLEJE różnych producentów.

 

AdamM., yahoo - pozdrawiam!

 

Dygresja:

Oczywiscie, shit happens. Kiedyś, kiedy zajmowałem się badaniami testowałem hiszpański olej, nazwy firmy nie pamietam - i tak nikomu nic by nie powiedziała, który miał temperaturę krzepniecia ok. -3st C

tzn zamarzał na lekkim mrozie. Ale rozumiem, że nie lejemy do naszych maszyn olejów marki "Ja+szwagier" itp?

Edytowane przez MarianKa

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wielcy :)

to jak mam zlać to co wlałem i wlać którys z tych ?? ale który ?? (w pierwszym poście tego tematu), mam nadzieję że gdyby wyszła konieczność zmiany oleju to filterka nie muszę wymieniać na nowy :icon_mrgreen:

 

:icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten co wlałeś ma górna liczbe lepkosciową 50 - do wysokich temperatur, więc jest bardziej lepki (na forum mówia "gęstszy") i dlatego troche ciągnie sprzęgło.

Jak ci to bardzo przeszkadza - zmieniaj na taki, o mniejszej liczbie (o ile nie ma "mechanicznych" sposobów - ale na tym to ja sie nie znam).

A ja bym na twoim miejscu się męczył, a na dolewki stosował olej 30 albo 40, zawsze to rozcieńczy ten dotychczasowy. Jeśli silnik bierze sporo (czego nie życzę :icon_mrgreen: ) to po paru tysiącach bedziesz miał praktycznie wymieniony.

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...