HawK Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Obnosiłem się z zamiarem zmiany moto na jakąś V ze względu na mniejsze wibracje - w tej chwili nie jestem jednak przekonany do zmiany moto.Widząc szroty Trampków i Afrki poprostu odechciewa mi się zamiany -patrząc na moją śliczną tenerkę :crossy: Chicałbym jednak zminimalizować jakoś powstające drgania od singla - są może jakieś akcesoria które można zastosować do zmniejszenia drgań na kierownicy i siodle ? Możliwe iż w nowszych motorach z tym silnikiem stosowane są jakieś akcesoria :buttrock: ? Pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Obnosiłem się z zamiarem zmiany moto na jakąś V ze względu na mniejsze wibracje - w tej chwili nie jestem jednak przekonany do zmiany moto.Widząc szroty Trampków i Afrki poprostu odechciewa mi się zamiany -patrząc na moją śliczną tenerkę :P Chicałbym jednak zminimalizować jakoś powstające drgania od singla - są może jakieś akcesoria które można zastosować do zmniejszenia drgań na kierownicy i siodle ? Możliwe iż w nowszych motorach z tym silnikiem stosowane są jakieś akcesoria :) ? Pozdr, Czyżby nikt niemiał styczności z takimi akcesoriami - może w ogóle nie istnieją ? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Do kierownicy jedynie większe ciężarki na końcu. Na siodło grubsza wyściółka. Jedyna modyfikacja silnika 3YF Yamahy jak do tej pory to wtrysk paliwa (+) i głowica 4 zaworowa (-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mur.doc Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Sprężynki sobie w tyłek wkręć :D Większe ciężarki przy kierownicy pomogą, ale tylko na drętwiejące nadgarstki. Do minimalizacji drgań silnika stworzono m.in. wałki wyrównoważające, ale żeby je zamontować musiałbyś silnik od nowa zaprojektować :) Trzeba się po prostu przyzwyczaić że motocykl to taki duży wibrator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Dzięki za odpowiedzi - chociaż z pewnych propozycji nie skorzystam :D Do wibracji jestem juz przyzwyczajony :P jednak po ostatnim wypadzie weekendowym ok 250 km (50 lasy - 200 trasa) chce je jakoś zredukować - każdy moto driver dąży do perfekcji :) Interesujący jest temat tych ciężarków - gdzie coś takiego namierzyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 (edytowane) Choćby tutaj.http://www.moto-akcesoria.pl/index.php?cPath=75 Edytowane 27 Kwietnia 2006 przez Hun996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Choćby tutaj.http://www.moto-akcesoria.pl/index.php?cPath=75Dzięki za linka :( - niewiem jak Ty miałeś w Tenerze ale ja mam jakieś zaślepki stalowe w kwadracie - te tłumiki oferowane przez moto akcesoria nie bedą tak łatwo tam pasować, Tłumiki drgań Pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aristo6 Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Do minimalizacji drgań silnika stworzono m.in. wałki wyrównoważające, ale żeby je zamontować musiałbyś silnik od nowa zaprojektować :D XTZ 660 posiada taki walek already :) Jako posiadacz konkurencyjnego singla polecam... unikanie tras szybkiego ruchu :D Powaznie, te sprzety zostaly stworzone dla drog podrzednych kategorii i tu spisuja sie wysmienicie! Wg mnie nie ma nic piekniejszego niz duza jednocylindrowka wychodzaca z zakretu na otwartym gazie. Jesli juz V to KTM 950 Adventure ale nie wiem, jak jest z awaryjnoscia. Napewno na "dziendobry" trzeba zamontowac amor skretu. Pod wzgledem wagowym to juz krowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 (edytowane) Hun996 wysłał mi zdjęcia swojej tenerki (thx)w której były zamontowane tłumiki drgań kierownicy – ponoć standard – tylko rocznikowo miał młodszego sprzęta.Zdjęcie na którym widać takie samo zakończenie kierownicy:fotka W swojej manetki mam zakończone w inny sposób – wygląda to tak jakby nie było tych gumowych zakończeń „wałeczków” jest tylko goły metal z dziwnymi śladami/pozostałościami po jakiejś gumowej masie)fotka Co do innych rozwiązań znalazłem coś w rodzaju amortyzatorów drgań kierownicy: http://ktmtalk.com/index.php?showtopic=156311 http://www.roxspeedfx.com/cgi-bin/cart/sho...i?subcat_id=254 http://www.roxspeedfx.com/cgi-bin/cart/sho...i?subcat_id=261 Spotkaliście się kiedyś z takimi rozwiązaniami ? – jestem ciekaw czy można coś takiego dorwać w PL.. Pozdr, Edytowane 30 Kwietnia 2006 przez HawK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 1 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2006 najtaniej bedzie wymienić tuleje gumowe pod mocowaniem kierownicy--cieżarki na koncach kierownicy i bardzo ważny jest tłumik ! nie może być na sztywno mocowany do ramy też przez posrednik gumowo-metalowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 najtaniej bedzie wymienić tuleje gumowe pod mocowaniem kierownicy--cieżarki na koncach kierownicy i bardzo ważny jest tłumik ! nie może być na sztywno mocowany do ramy też przez posrednik gumowo-metalowy Mówisz o tzw. silent blockach ? Co do ciężarków - byłem wczoraj u mechanika ale to co mi zaoferował niestety nie pasuje ;) - musze wybrać sie do Yamahy Tłumik - rzeczywiście można sie przyglądnąć, Pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 24 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 Problem wibracji powinien być wkrótce rozwiązany :biggrin: Z ekspertyzy mechaników wynika: sworzeń, góra lub dół, łożysko na wale lub coś innego :D - silnik poszedł do rozbiórki. Na początku sądziłem że te sprzęty tak mają dopuki mnie ktoś nie uświadomił :biggrin: Pozostaje poczekać na efekty pracy no i ;) Pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 Ciężarki można dorobić u tokarza za jedną czwartą ceny sklepowych, ponadto można zamówić cięższe i samemu pomalować. Chyba że umiemy oksydowac w warunkach partyzanckich :D Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Zastanawia mnie jedno, czemu producent nie montuje silników do ramy na połączeniach stalowo gumowych.Takie rozwiązanie by diametralnie zmniejszyło drgania a tak silnik jest na sztywno przykręcony do ramy i wszystkie wibracje przenoszą się na konstrukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 (edytowane) A tak w temacie wibracji w silnikach motocyklowych. Przeglądał ktoś może Świat Motoykli i prezentację nowego BMW (rzędowa 2-cylindrówka)? Na wale korbowym, w środku jest dodatkowe wykorbienie, które napędza przeciwwagę znajdującą się wewnątrz silnika służącą tłumieniu drgań. Może ktoś już miał okazję jeździć motocyklem z tym silnikiem i opisze swoje wrażenia?Pozdrawiam Edytowane 25 Maja 2006 przez Kaszpir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.