wowo Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Brachol zdjął pezdnie koło celem przesmarowania łożysk. Przy okazji skontrolował stan klocków. W między czasie kumplel bawił sie klamką chamulca i na zdjętym zacisku doszło do sciśniecia klocków. Po nasmarowaniu łożyk koło zamontowane. Tłoczki wciśniete i zaciski założone na koło. Wszystko dobrze poskręcane. Jazda próbna. Koło już nie piszczy, ale heble nie łapią już jak przed rozbiórką.Tarcza umyta benzynką ekstrakcyjną, układ odpowietrzony, a heble dużo słabsze niż przed rozbiórką. O co chodzi??Pojazd to skuter Yamaha Jog 50R. Jedna tarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 klamka mieka czy twarda? jak dla mnie to zle odpowietrzony uklad badz tez inne czynniki atmosferyczne. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 (edytowane) Klamka twarda i nie puchnie, choć skok jest większy niż przed demontażem.W jaki sposób układ mógł sie zapowietrzyć?? Aha. Wypytałem braciaka i płyn który jest wlany ma już 4 lata :buttrock: Może to być przyczyną?? Tylko dlaczego wcześniej było oki?? Edytowane 13 Kwietnia 2006 przez wowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Tłoczki mogły przepuścić trochę powietrza i się zapowietrzyło. Pozatym w płynie hamulcowym 4 letnim to więcej wody niż płyny już będzie. Tak czy tak czeka wymiana płynu i odpowietrzanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 SIema. Nie chcę zakładać nowego tematu więc się dołącze. Hamulec przedni(tarcza) przestał działać, tzn. był żyleta a teraz to tylko tak sobie spowalnia :/ Stało się to po tym jak tarcza i zaciski zostały zabrudzone błotem i wodą dosyć porządnie, ale przecież nie powinno się tak stać, ponieważ motocykl terenowy - Yamaha DT. Proszę o pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Jeżeli odpowietrzanie nie pomoże, trza by obaczyć pompkę czy ma drożne "dziurki" powinny być idealnie drożne. Nieraz jedna lubi sie zapchać i są takie objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Sprawdź czy nigdzie Ci przewód nie puchnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Płyn wymieniony, układ odpowietrzony. Klamka zrobiła sie na prawdę twarda, ale skutechnośc hamowania jest słabiutka. Przewody nie puchną, wycieków nie ma. Najgorsze jest to że przed demontarzem zacisku wszystko działało jak należy. Zdjęty był sam zacisk, klocki nie ruszane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokoko Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Dołącze się do tematu. Pytanie może głupie więc nie smiejcie się aż tak głośno :wink: Jak naciskam klamke dość szybko to słychać takie jakby siknięcie "psiiiik" dlaczego tak ?? Hamulec jest źle odpowietrzony ale dlaczego to psiknięcie ?:cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezar27 Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Czy wystarczy pozostawić na dłuższy czas (chocby na noc) otworzony górny zbiornik z płynem hamulcowym, aby odpowietrzyć układ hamulcowy z przodu? szykuje mi sie wymiana plynu i nie wiem czy to wystarczy.dziekuje i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Cezar 27 napewno nie. Owszem jesli jakis uparty babel powietrza nie chce wyjsc, to czesto pomaga zostawienie moto na noc ze zwiazana do kierownicy klamka hamulca, ale jak najle[sze odpowietrzenie przedtem jest raczej niezbedne.Wowo, czy podczas wymiany plynu wyjmowales tloczki, czysciles je razem z cylindrami zacisku, czy tylko wepchnales glebiej, zeby wyjac zacisk ?Czy klocki maja w dobrym stanie blachy zabezpieczajace w ktorych siedza i sie poruszaja podczas hamowania, czy powierzchnie blach, po ktorych chodza klocki sa nasmarowane smarem ?Lucass, "dziurki" ( otwor wyrownujacy cisnienie w pompie ) sprawdzasz jak ci hamulec zaczyna blokowac bez wyraznej przyczyny, a nie jak masz slaba skutecznosc hamulcow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezar27 Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 (edytowane) Czy możecie napisać, albo dać jakieś namiary jak dobrze wymienić płyn w układzie hamulcowym, ze szczegółami. Bo wersji już tyle słyszałem, że nie wiem jak się do tego zabrać.Wielkie dzięki i pozdrawiam! ok. już znalazłem jak to zrobić. Natomiast mam drugie pytanie, czy do mojego sprzętu mogę wlać płyn DOT 5.1 (jakoś tak, dobrze nie pamiętam symbolu, ale DOT z serii 5). Kupiłem kiedyś taki i nie wiem czy bardziej odpowiedni byłby DOT 4. Jak myślicie?Dzięki! Edytowane 20 Kwietnia 2006 przez Cezar27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Lucass, "dziurki" ( otwor wyrownujacy cisnienie w pompie ) sprawdzasz jak ci hamulec zaczyna blokowac bez wyraznej przyczyny, a nie jak masz slaba skutecznosc hamulcow. Ok, może źle coś kumam, albo przykład ETZ nie jest dobrym przykładem, ale po wymianie połamanej pompki cham. w etz, hamulec po zalaniu płynem nie hciał sie do końca odpowietrzyć, okazało się że pompka miała zaphaną jedną dziurkę (te najmniejszą), po jej udrożnieniu odpowietrzenie nastąpiło odrazu, hamulec odzyskał moc, a po parudziesięciu kilometrach po wertepach to już wogle żyleta była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Adam M. napisał:Wowo, czy podczas wymiany plynu wyjmowales tloczki, czysciles je razem z cylindrami zacisku, czy tylko wepchnales glebiej, zeby wyjac zacisk ?Czy klocki maja w dobrym stanie blachy zabezpieczajace w ktorych siedza i sie poruszaja podczas hamowania, czy powierzchnie blach, po ktorych chodza klocki sa nasmarowane smarem ?Więc tak. Przednie koło zostało zdjęte celem wymiany łozysk.Zacisk zszedł z tarczy bez problemu i kombinacji. Koło założone ale w międzyczasie taki jaden mądry podpompował klamka hamulca i klocki w wiszącym zacisku sie zacisnęły. Rozparłem je palcami i wcisnąłem. Założyłem na tarcze i okazało sie że heble znikły. Klocki nawet nie były zciągane z zacisku. Za namową innych wymieniłem płyn i odpowietrzyłem układ. klamka zrobiła sie sztywna, ale skuteczność hamulców nadal mizerna. Klocki, tarcze są oki. Na początku możed i było na nich troszke smary, płynu hamulcowego, ale umyłem to benzyną ekstrakcyjną. Poza tym braciak jeździ już około tygodnia, także by śię też raczej samo starło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.