Skocz do zawartości

Honda CBR 600 - wymiana klocków hamulcowych (przód)


Astarte
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Hondę CBR 600 F2 '94 ściągnęłam z netu sobie serwisówkę i z jej pomocą mam zamiar wymienić klocki hamulcowe z przodu. Z tego względu mam kilka pytań:

 

1. Domyślam się że muszę cały zacisk zdjąć, żeby klocki wymienić?

2. Czy przy zdejmowaniu zacisku nie wyleje mi się płyn hamulcowy, może trzeba jakąś śrubkę zakręcić coby temu zapobiec?

3. Jak już zdejmę zacisk to myślałam coby rozkręcić go całego i wyczyścić tłoczki i inne duperele czym to zrobić (czy w zwykłej wodzie i potem wytrzeć do sucha)?

4. Może jakieś inne rady :banghead:

 

Przepraszam jeżeli moje pytania są lamerskie, tylko raz wymieniałam klocki jeszcze w GS-ie na dodatek i to z tyłu gdzie nie musiałam zdejmować zacisku (przynajmniej ja nie zdjemowałam :icon_rolleyes: ).

 

Z góry dzięki za pomoc :icon_rolleyes:

@starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie wyleje. Zdejmujesz zaciski, potem trzeba zdjąć element blokujący klocki przed wypadnięciem (sworznie) (o ile są), wyjmujesz stare klocki, szyścisz prowadnice i zaciski, powierzchnie tłoczków - np. denaturatem, wciskasz tłoczki np. ściskiem stolarskim, wkładasz nowe klocki, zabezpieczasz sworzniem (o ile jest), zakładasz zaciski, POPMUJESZ KLAMKĄ DO WYCZUWALNEGO OPORU. Trzeba pilnować, by w trakcie wciskania tłoczków nie ulał się "górą" nadmiar płynu - ew. trzeba odessać strzykawką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Hondę CBR 600 F2 '94 ściągnęłam z netu sobie serwisówkę i z jej pomocą mam zamiar wymienić klocki hamulcowe z przodu. Z tego względu mam kilka pytań:

gratulacje :)

3. Jak już zdejmę zacisk to myślałam coby rozkręcić go całego i wyczyścić tłoczki i inne duperele czym to zrobić (czy w zwykłej wodzie i potem wytrzeć do sucha)?

Ja tam nieśmiale proponuje nie rozkrecać, bo Cie przy odpowierzaniu pożniej zaleje to

co wampiry lubią najbardziej.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratulacje :(

 

Ja tam nieśmiale proponuje nie rozkrecać, bo Cie przy odpowierzaniu pożniej zaleje to

co wampiry lubią najbardziej.....

Czyli radzisz jedynie wyciągnąć stare, rozszerzyć tłoczki, wsadzić nowe i cieszyć się że nareszcie hamuje :)

Tak pewnie zrobię :banghead: ale to dopiero we wtorek, gdyż wtedy dojdą do mnie klocuszki :icon_razz:

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli radzisz jedynie wyciągnąć stare, rozszerzyć tłoczki, wsadzić nowe i cieszyć się że nareszcie hamuje :D

Tak pewnie zrobię :D ale to dopiero we wtorek, gdyż wtedy dojdą do mnie klocuszki :icon_exclaim:

 

pzdr @starte

 

mozna to zrobic, pod warunkiem, ze tloczki byly czyste i plyn jest swiezy. zauwaz, ze nowe klocki sa grube i tloczki beda bardziej schowane w zaciski. wpychajac brudne wepchnesz brud, ktory niszczy uszczelnienie i rysuje tloczki w czasie ich pracy. jezeli nie sa czyste -> wyciagnij stare klocki, przemyj denaturatem tloczki i wowczas je wepchnij. nie zapomnij o odessaniu nadmiaru plynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Sugeruję też zmianę płynu hamulcowego. W swoich motocyklach zmieniam co wiosnę. Zawsze się dziwię, jak może się taki syf zrobić po niecałym roku jeżdżenia...

Przy zmianie klocków az się prosi o wymianę płynu.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocuszki zmienione, zajęło mi to trochę gdyż miałam braki w narzędziach :icon_biggrin: (na szczęscie mam sąsiadów w garażu).

Posiłkowałam się tekstem Pawła z netu, ale bardziej serwisówką do mojego moto :P

Płynu nie zmieniłam, ale jeżeli tak radzicie to się nad tym poważnie zastanowię :P

 

Gdzie Astarte kupowałaś klocki do Cebry?

Już wkrótce będę wymieniał i szukam sklepu.

Kupiłam klocki we Wrocławiu na Żegiestowskiej w Motorlandzie. Cena: 70 zł za komplet (nie pamiętam jakie to klocki), czyli razem 140 zł. Ale klocki do CBR-y kupisz w każdym sklepie motocyklowym, najwyżej ściągną je dla ciebie.

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, odkopię trochę temat. Wymieniam klocki w swojej cebrze, okręciłem zacisk, jednak nie wiem jak wyciągnąc te sworznie które trzymają klocki. Od zewnętrznej strony koła łeb sworznia jest na płaski wkrętak. Czy się go wykręca czy jak? Bo za cholerę nie mogę ruszyc, no i wogole pierwszy raz widze żeby przy hamulcach śruby były na płaski wkrętak... Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...