Skocz do zawartości

( XJ 900) Yamaha XJ900 Diversion ?! Pare pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki Zbycho za odp Twoje opinie zawsze są wartościowe i wyczekiwane:)

A jesli chodzi o kupno no to na dzień dzisiejszy zbieram kase takze jeszce troszke i bede szukał wowczas ewentualeni sie do ciebie odezwe.

 

p.s. A wiesz moze jak to bylko z zmianami jakimis konstrukcyjnymi w tym modelu na pzrełomie lat?

z których lat warto brac moto a np z których unikac?

 

pozdro

haryb

www.haryb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z różnic;

Po 96 ssanie było przeniesione na kierownicę.

Większych różnic nie było ( chyba ? )

Uważaj na dzwięki z silnika. Rozrząd w XJcie powinien być zmieniony po 40tys.km ale wielu woli wtedy sprzedać maszynę gdyż jest to dosyć duża robota. Często też lekko puszcza olej spod uszczelki głowicy, widać to jako brązowe odbarwienie na cylindrze po prawej stronie motocykla ale zazwyczaj jest to nieszkodliwe, można z tym jeździć i jeździć. Mechanik kiedyś mi tłumaczył że jest tam kanał olejowy, cienki odlew, mało uszczelki i takie tam różne ale generalnie jw. rzadko ma to jakieś poważne konsekwencje oprócz przebarwienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zmian konstrukcyjnych, to oprócz wczesniej wymienionej dźwigienki ssania i zmiany kanapy na pikowaną, to nie zmieniło sie nic.

Ten model klepali od 1994 i ostati egzemplarz zszedł z tasmy chyba w 2004 roku.

 

Jezeli moge coś doradzić, a zapewne nie bedzie to nic konstruktywnego i istotnego, to powiem tylko tyle, że dobrze szukać jak najmłodszego rocznika lub sprzetu z pewnego źródła, gdyż te modele nie rekomendują sie przebiegami rzedu 30 tys.km lecz od 70 tys do 150 tys.km wzwyż :P

 

Miałem upatrzone trzy ładnie utrzymane egzemplarze:

 

1996- 96 tys.km

1998 - 121 tys.km

oraz 1998 - 137 tys.km

 

Jak widzisz, nie sa to motocykle dla niedzielnych kierowców lansujących sie po bulkwarach miast :banghead:

 

Zaznaczam jednak że wszystkie te maszyny pomimo swojego przebiegu odznaczały się naprawde bardzo dobrym stanem technicznym i oprócz kosmetycznych mankamentów nie można było nic im zarzucić.

 

Na pięć egzemplarzy oglądanych w Naszym kraju, dwa były warte uwagi.

Pozostałe od strony technicznej prezentowały sie fatalnie.

 

Dałem sobie spokój z Diversion 900, bo ciezko było wyrwać dobry egzemplarz w kraju, a w niemcowni śpiewali sobie duuuże pieniążki - pierwszy właściciel, full serwis i dobre wyposażenie (kufry, torby, grzane manetki, wysokie szyby itd).

Do tego jak na moje potrzeby sprzet okazal sie zbyt ciężki i toporny :cool:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło już parę latek jak przesiadłem się na XJRę ale jeszcze coś pamiętam :banghead:

Zużycie paliwa; przy ekonomiczej jeździe może zejść do ok. 5L/100km. Ekonomiczna tzn zgodna z kodeksem 90km/h. Jak odkręcisz to 10L też łyknie, ale odkręcić już musisz na maxa, czyli autostrada i około 200km/h na budziku.

Na szybkich łukach dupa zaczyna się wiercić zwłaszcza jak są koleiny, winne jest zbyt miękkie zawieszenie. Ten typ tak się ma.

W większości znanych mi egzemplarzy przy nawet lekko zużytej przedniej oponie kierownica dostaje lekkich drgań po jej puszczeniu, kłania się miękki przód który powoduje ząbkowanie opony itd. ( moja prywatna teoria ). Jest to stosunkowo nieszkodliwe i występuje tylko w pewnym zakresie prędkości, niestety w tym najbardziej popularnym czyli 60-120 ( tak było u mnie ).

Silnik może nie ciągnie jak w supersportach ale ma cudowną liniową charakterystykę oddawania mocy, ciągnie równo jak silnik elektryczny i na piątym ostatnim biegu można już jechać nawet od 30km/h.

Hamulce są takie jak być powinny, nie są to spowalniacze lecz prawdzie hample, oczywiście że masa czyli 270kg plus ciężar jeźdźca robią swoje i nie stanieniesz tak szybko jak w sportach ale nie jest źle.

 

I już przy okazji, mam na zbyciu taką XJ'tę :P

98 rok, tanio, wyceniam na 11tys ale sprzedam taniej, targować się można do oporu. XJ'ta stoi u Pawła w Zielonce.

 

Po 1 gratuluję XJR bo rozumiem że to ta ze ŚM, naprawdę śliczna. A z XJ'ot u Pawła widziałem czarną ale to byla 600 wiec pewnie nie Twoja. Ale tez bardzo ładna była...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No włąśnie Wicherku , chcialem Ci zadać pytanko dlaczego rozmyslileś się z XJ ? Powiedz mi gdzie mialeś upatrzone te egzemplarze i w jakiej kwocie?

Moze ktos posiadal 600 i przesadl sie na 900 (Diversionke) i czy oba modele mozna se zoba porownac pod wzgledem wygody i obslugi (awaryjnosci lementów ? )

Powiem ze moialem XJ 600 Diver , ptem cbr 1000F (niewypal w moim wydaniu) , africe , no i tak popasowala mi 600 ze definitywnie postawilem na 900 Dibeversionec. O czy można powiedzieć ze 900 to mocniejsza siostra 600 ?

Acha po poczytaniu forum zastanawiam sie jeszcz nad TDM , tylko ze nie bardzo pasuje mi ten ednuro styl ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki tam enduro? TDM ma UNIKALNY, NIEPOWTARZALNY wygląd. :banghead:

 

A do twoich celów - długie podróże ze świeżą małżonką oraz "kawalerskie" wypady po okolicy (jak ci się uda wyrwać :P ) to akurat. No i dobry serwis TDMek w okolicy!

 

moja ma byc gotowa na weekend, to moge wpaść na próbna jazdę!

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki tam enduro? TDM ma UNIKALNY, NIEPOWTARZALNY wygląd. :banghead:

 

A do twoich celów - długie podróże ze świeżą małżonką oraz "kawalerskie" wypady po okolicy (jak ci się uda wyrwać :P ) to akurat. No i dobry serwis TDMek w okolicy!

 

moja ma byc gotowa na weekend, to moge wpaść na próbna jazdę!

 

no to marianku bede Cię oczekiwac :icon_razz:

pozatym z blisko okukam TDM :wink:

wiec wiesz bede czekac :P

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczysz, pojeździsz i sam zdecydujesz co Ci lepiej pasi. Ja też kiedys zastanawiałem sie nad XJ900, ale wydała mi sie jakaś taka wielka i ociężała :P . Za to kiedy pierwszy raz zobaczyłem na żywo TDMke :P to wiedziałem, że ten sprzęt bedzie kiedyś stał w moim garażu. No i teraz stoi, ale tyko w zimie, bo w sezonie to wcale z niej nie zsiadam tylko :banghead: :cool: :icon_razz:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No włąśnie Wicherku , chcialem Ci zadać pytanko dlaczego rozmyslileś się z XJ ? Powiedz mi gdzie mialeś upatrzone te egzemplarze i w jakiej kwocie?

 

Jak na moje potrzeby, głównie miasto, krótkie trasy i "może" jedna wycieczka poza granice kraju, to byłby to motocykl na wyrost :P

Będąc u lubej w Częstochowie miałem okazje poobcować trochę z tym sprzętem i po przejażdżce stwierdziłem, ze to nie to :banghead:

Jak dla mnie okazał sie za ciezki i mało zwrotny, ale biorąc pod uwagę przeznaczenie tego sprzętu, to nie można uznawać tego za wadę :icon_razz:

Kardan, to również same plusy, duży zbiornik paliwa to sprawa, która nie można pogardzić, a komfort w tej maszynie również stoi na dosyć wysokim poziomie :P

 

Motocykli szukał mi znajomy, który na stałe mieszka we Frankfurcie. Wszystkie motocykle były z pierwszej ręki, w bdb stanie technicznym i z dobrym wyposażeniem, jednak cen nie pamiętam(trochę czasu już mineło), ale przyprawiły mnie o zawrót głowy :cool:

 

Za te pieniążki miałbym bardziej żywiołowego i równie dobrze sprawdzającego się w turystyce bandita 1200 pierwszej generacji, który moim zdaniem jezeli chodzi o silnik(i nie tylko), to miażdży poczciwą Diversionkę :wink:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 gratuluję XJR bo rozumiem że to ta ze ŚM, naprawdę śliczna. A z XJ'ot u Pawła widziałem czarną ale to byla 600 wiec pewnie nie Twoja. Ale tez bardzo ładna była...

 

 

Jeśli Paweł nie sprzedał :P to powinna u niego stać "moja" XJ'ta 900s, czarna.

Moja w cudzysłowiu bo należy do zięcia który siedzi w Irlandii i prosił coby pomóc mu pozbyć się jej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :wink:

może moja wypowiedź nie wniesie nic do tematu, ale co tam :cool:

tak samo jak Wicher brałem pod uwage zakup dużej XJ-ty, choć moim faworytem była TDM-ka :P

i ostatecznie(tak jak Wicher) kupiłem Fazerka :icon_razz: - pojechałem go obejżeć bo był blisko, ale po jeździe próbnej nie było już mowy o czym innym :banghead: :P

może warto by było Ci się zainteresować tym motocyklem, bo to świetna maszyna i do miasta i w trase

 

POZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbycho a zapodaj kilka informacji na temat tej XJ :icon_rolleyes:

moze masz jakas fotke ?? :icon_rolleyes:

 

Jak juz tak dyskutujemy to pozwole zadac sobie pytanie idnosnnie kardana.

Przynzam się że moja wiedza na ten temat jest znikoma. Nasuwają mi się pytania co ulega "eksplatacji" , bo ja wiadomo naciaga sie lancuch a zebatka sciera a tu ?

JEdyne co wiem to to iż nie powinno sie palic gumu na wale (ale dlaczego ?? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...