Skocz do zawartości

moto nie pali po zimie....pomocy!!!!


Piotrek89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,jak odstawiałem motor do garazu na zime było wszystko ok,niestety nie przepalałem go i teraz mam duzy kłopot z jego odpaleniem,mój brat twierdzi ze mam za błabą iskrę...jakie mogą być tego przyczyny??akumlator jest naładowany i jak próbuję odpalić to tak jak by juz prawie "łapało" ale dalej nic z tego,na pych tez nie idzie...pomóżcie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie przepalałem go

 

Dlaczego niestety? bardzo dobrze zrobiłeś, tylko przed zimą trzeba wykonać parę czyności konserwujących, żeby na wiosnę nie było niespodzianek :-)

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdzę suzuki rg 80

wyczyszczenie gaźnika nic nie dało....dalej tak jak było... :banghead: co teraz??

 

czyżby czekał mnie mechanik???

acha....nie wiem czy to bedzie miało coś wspólnego ale najprawdopodnobniej padł mi simering (ciekło olejem)....kolega miał to samo i mu powiedzieli że przez to moze nie miec kompresji i nie palić za dobrze...tylko ze pod koniec sezonu wszystko było ok...a teraz już nie :smile:

 

jeśli chodzi o słabą (małą) iskrę to może przez jakiś "zły prąd" w akumlatorze, zwła przerwa na świecy lub jakieś przewody przemokniete?? może fajka do wymiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprawdz ten zimmering i sprawdz tez na innym kablu i fajce te iskre. Byc moze stary kabel wysokiego napiecia nadaje sie do wyrzuceniea i pobiera za duzo pradu. Wymien kabel na nowy razem z faja i sprawdz. W simku to samo mialem, a przeciez zasada zaplonu jest ta sama jak u ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to jest obojętne jaką kupie fajke??a co do tego przewodu to ma byc jakiś specjalny??

 

znalazłem coś takiego:

 

 

 

Kluczyk stacyjki ustawiony niewłaściwie

Dopływ paliwa zamknięty

Brak paliwa w zbiorniku

Gaźnik nie był przelany

Silnik zalany paliwem na skutek naciskania zatapiacza pływaka zbyt duża liczbę razy przy gorącym silniku

Dysza gaźnika zanieczyszczona

Kran lub przewód paliwa zanieczyszczone

Świeca zapłonowa zanieczyszczona

Za slaba iskara na świecy na skutek niewłaściwego odstepu elektrod świecy zapłonowej lub przerywacza

Nadpalone lub zaolejone styki przerywacza

Kondensator lub cewka zapłonowa są uszkodzone

Przepalony rezystor (opornik) przeciwzakłóceniowy końcówki przewodu wyskiego napięcia

Przewód wysokiego napięcia uszkodzony (przebicie do masy)

 

osiem pierwszych odpada .....a dalszych to za bardzo nie rozumię....tzn....jakiego przerywacza???gdzie mogę znaleźć kondensator , cewkę zapłonową i ten rezystor???a ostatnie to juz wiem o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to jest obojętne jaką kupie fajke??a co do tego przewodu to ma byc jakiś specjalny??

 

znalazłem coś takiego:

Kluczyk stacyjki ustawiony niewłaściwie

Dopływ paliwa zamknięty

Brak paliwa w zbiorniku

Gaźnik nie był przelany

Silnik zalany paliwem na skutek naciskania zatapiacza pływaka zbyt duża liczbę razy przy gorącym silniku

Dysza gaźnika zanieczyszczona

Kran lub przewód paliwa zanieczyszczone

Świeca zapłonowa zanieczyszczona

Za slaba iskara na świecy na skutek niewłaściwego odstepu elektrod świecy zapłonowej lub przerywacza

Nadpalone lub zaolejone styki przerywacza

Kondensator lub cewka zapłonowa są uszkodzone

Przepalony rezystor (opornik) przeciwzakłóceniowy końcówki przewodu wyskiego napięcia

Przewód wysokiego napięcia uszkodzony (przebicie do masy)

 

osiem pierwszych odpada .....a dalszych to za bardzo nie rozumię....tzn....jakiego przerywacza???gdzie mogę znaleźć kondensator , cewkę zapłonową i ten rezystor???a ostatnie to juz wiem o co chodzi...

W RG s takie rzeczy wogole :smile: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarówno fajka jak i kabel odpada....dzisiaj właśnie wymieniłem i nic to nie dało....

co do zapłonu to chyba jutro na niego zerkne....tylko co mam z nim zrobic??:D to się jakoś obkręca czy co się z tym robi?? :banghead:

 

w ogóle to możliwe żeby zapłon się tak sam od siebie przestawił???

 

nikt już nie pomoże????nie wymyśli czegoś mądrego??? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zapłonu nie przestawiał, bo jak chodzil na tak ustawionym to bym nie ruszał, chyba ze się magnety poluzowaly tez tak może być. Ale tak ogólnie to zastanowił bym się nad tym simeringiem. zagadaj do uzytkownika cypek41 jemu padł simering w RG 80, zapytaj go jak to się u niego objawiało.

Pozdro all :P

 

Mi np simering na lagu poszedł w czasie jak moto sobie stało w garażu.

Edytowane przez Gudaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ja bym nie ruszał zapłonu jeżeli jest iskra. Może moto nie ma komprechy tak jak Ci pisałem na gg i dlatego nie chce odpalić. Przypomniałem sobie że w simsonie też gdy moto nie miało kompresji za nic nie dało go się odpalić.Albo poszedł simering albo ciągnie skąs możę lewe powietrze. Więc zostaje Ci tylko chyba wizyta u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...