Adam M. Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Czy ktokolwiek z ludzi zajmujacymi sie weteranami tutaj na Forum jest w stanie powiedziec od jakiego motocykla silnik znajduje sie w moim avatarze ?I dodatkowo jaka moc uzyskiwala wersja tego silnika o pojemnosci 500 ccm ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 A można liczyc na troszkę większą fotkę? Avatar powiększam prymitywnym programem, i mało z niego widzę. Chciałbym spróbowac swoich sił :-). Wśród gąszczu pikseli jest tam rozrząd górno-dolny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 (edytowane) Stawiam na BSA Gold Star - około 40KM Ewentualnie Norton - około 50KM Edytowane 27 Marca 2006 przez PROC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 BSA byłoby za proste ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 BSA byłoby za proste ;-)Tak czy inaczej stawiam na Brytyjską szkołe :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Mi chodzi po głowie pewien polski silnik o pojemności 500ccm, bo nie wiem czemu, ale staram się na tym zdjęciu owego rozrządu górnodolnego dopatrzeć... Może za ambitnie :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 (edytowane) Masz na myśli silnik z Fisa?Czy Sokoła 500. hmm ten Sokół może być strzałem w dziesiątkętylko jeśli to Sokół to nie pasuje mi gaźnik Edytowane 27 Marca 2006 przez PROC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Nie wiem na 100% czy ten silnik z rozrządem górno-dolnym to Sokół 500, bo słabo te motocykle znam. O silniku tym przeczytałem w książce Jana Tarczyńskiego"Polskie motocykle 1918-1945, wyd. 3", w rozdziale o motocyklach "prototypowych i produkowanych w krótkich seriach informacyjnych". Pamiętam, że rozrząd ten był w singlu 500ccm, a w tym rodziale taka pojemnośc była w opisywanym Sokole 500 RS M311 (silnik z trzybiegową skrzynią), oraz motocyklu SM 500. Swoją dorga FIS też mi chodzi po głowie (ten żuzlowy)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Fis to chyba nie tu jest kilka zdjęć http://www.polmot.skip.pl/index.php?mode=a...ie&p=polwet&c=3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 na moje goldstar 500ccm 40 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szajbus Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 (edytowane) JAWA 500CCM?? Nie sry, niezobaczylem tego zdiecia :notworthy: co dal PROC Edytowane 27 Marca 2006 przez szajbus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepik Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Royal Enfield Bullet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 kiedy rozwiązanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Będę strzelał: BSA Gold Star - 40 KM. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 (edytowane) Wszyscy glosujacy za BSA GoldStar mieli racje - jest to silnik modelu DBD34 ( aluminiowy cylinder i glowica, gaznik Amal Grand Prix z oddzielna komora plywakowa ) moc 45 KM z 1959r.Zagadka o tyle trudna ze rysunek maly i mocno powycinany.Do wiecznego studenta i innych - anglicy nie stosowali rozrzadu gorno dolnego w swoich singlach od poznych lat 20 tych, silniki 4 suwowe roznych zuzlowek charakteryzuja sie dlugim skokiem tloka, tak jak zreszta wiekszosc przedwojennych 1 cylindrowek i to je odroznia od "kwadratowej" i w miare szybkoobrotowej BSA ( moc max przy 7500 obr/min ), wreszcie silnik Norton Manx ma charakterystyczna glowice z 2 walkami rozrzadu, walkiem krolewskim i poteznym lozyskowaniem tego wszystkiego, co od razu widac na kazdym rysunku czy zdjeciu.Silnik BSA byl normalnym silnikiem popychaczowym ( w tych czasach bylo to normalne ) tyle ze bardzo dobrze skonstruowanym. Dla porownania srednia mocy angielskich silngli z tego okresu byla troche wieksza niz 20 KM.Jeszcze jedna uwaga - trwalosc silnika GoldStar w wydaniu wyscigowym nie byla duza i praktycznie musial byc poddany bardzo dokladnemu sprawdzeniu po kazdym wyscigu.Jesli tego nie zrobiono to mial brzydka ceche polegajaca na pekaniu walow korbowych czy urywaniu sie gornej czesci korbowoda z tlokiem, co powodowalo kompletna demolke calosci :notworthy:Jak zawsze cos za cos. Adam M. Edytowane 28 Marca 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.