mati_14 Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Szukałem na forum i nie było jeszcze takiego tematu Więc chciałbym się spytać o konkrety ile może wynieść mandat za brak OC i w ogóle jakie mogą być konsekwencje poruszania się pojazdem który nie ma homologacji. z góry dziękuje za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin17Tbg Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Było już, było o tym :rolleyes: Poszukaj dokładniej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 najbardziej jest prawdopodobne, że Ci go cykno na lawete i wywiozą w siną dal. A na serio to zabiorą na parking policyjny i zabulisz mandat, jakieś 500 zł ( albo i wiecej) i oczywiście parkingowe na pilicyjnym parkungu, a oni mają drogie parkingi.Najlepiej zaytaj Starego Sierżanta on Ci powie dokladnie co cie czeka za taka przyjemność... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobuz26 Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Mandat mandatem, ale za brak OC można zdrowo dostać po plerach. Mianowicie do 5000zł z funduszu gwarancyjnego i nie ma, że boli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bern Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Za brak przy kontroli ubezpiczenia OC jest obligatoryjne holowanie pojazdu i nie ma tutaj żadnej dowolności. Z tego co się orientuję w Warszawie wychodzi coś koło 300 zł. Oczywiście za brak wymaganych dokumentów przy kontroli mandat, wniosek do Funduszu Gwarancyjnego o sprawdzenie i razie braku posiadania przez właściciela polisy OC nałożenie kary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Bzdury piszecie bo cross jako pojazd niehomologowany nie podlega w ogole obowiazkowi ubezpieczenia OC.Policja moze go zgarnac na parking jako pojazd nie dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Za jezdzenie po torach crossowych lub terenach niepublicznych moim zdaniem nic nie grozi. Oczywiscie dopoki nie uszkodzi sie innego uzytkownika. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilwizard Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Jak ma światła to może byc dopuszczonu do ruchu nawet bez kierónków.Niestety nie każdy policjant wie o tym dlatego czasami są jaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bern Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Ja cały czas myślę o poruszaniu się po drogach publicznych i o właśnie takich zasadach tu mówiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 (edytowane) Jak ma światła to może byc dopuszczonu do ruchu nawet bez kierónkówHeheee, jaki fajny post. A jak ma kask to moze nie miec sygnalu dzwiekowego.Ale za to jak ma lustreko to moze byc bez tablicy rejestracyjnej :blink: :) :rolleyes: :unsure: :angry: Chlopie wiesz co to znaczy pojazd z homologacja dopuszczajaca do ruchu po drogach publicznych? Bern, pytanie bylo o crossa a wiec w ogole nie ma gadania o obowiazkowym OC, obojetnie na jakich drogach. Nie podlega i juz. A ze nie ma rowniez prawa sie znalezc na drodze publicznej to inna rzecz. Edytowane 26 Marca 2006 przez Browarny Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bern Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Rozdział 3Światła§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne: 1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h; 2) mijania - pojazd samochodowy; 3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.; 4) hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa; 5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa; 6) pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej; 7) pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa; 8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy; 9) odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa; 10) odblaskowe przednie - przyczepa; 11) odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa; 12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa; 13) przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa; 14) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla; 15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych; 16) pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).2. Przepisów ust. 1: 1) pkt 12-15 nie stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. oraz pojazdu Sił Zbrojnych; 2) pkt 16 nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.3. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła: 1) drogowe - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 1; 2) przeciwmgłowe przednie - pojazdu samochodowego; 3) pozycyjne przednie - przyczepy innej niż wymieniona w ust. 1 pkt 6; 4) postojowe - pojazdu samochodowego o długości nieprzekraczającej 6,0 m i szerokości nieprzekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na innych pojazdach; 5) odblaskowe boczne - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 11; 6) odblaskowe przednie - pojazdu samochodowego; 7) jazdy dziennej - pojazdu samochodowego; 8) pozycyjne boczne - pojazdu innego niż wymieniony w ust.1 pkt 16; 9) obrysowe przednie i tylne - pojazdu samochodowego i przyczepy, o szerokości od 1,8 m do 2,1 m oraz podwozia samochodu ciężarowego z kabiną; 10) cofania - przyczepy; 11) awaryjne - motocykla; 12) przeciwmgłowe tylne - motocykla; 13) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - przyczepy; 14) oznakowanie odblaskowe konturowe - pojazdu, o którym mowa w § 42 ust. 1.4. Na wózku bocznym motocykla powinny być umieszczone światła: 1) pozycyjne przednie, 2) pozycyjne tylne, 3) odblaskowe tylne, 4) kierunkowskazów; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 30 czerwca 1993 r.,odpowiadające warunkom określonym dla tych świateł; światła pozycyjne powinny się włączać i wyłączać równocześnie ze światłami pozycyjnymi motocykla.5. Na wózku bocznym motocykla zabrania się umieszczania światła drogowego, światła mijania i światła przeciwmgłowego.§ 13. 1. Światła pojazdu powinny odpowiadać następującym warunkom ogólnym: 1) światła przeznaczone do oświetlania drogi przed pojazdem powinny być umieszczone w sposób umożliwiający łatwą regulację kierunku strumienia świetlnego; 2) osie świateł sygnalizacyjnych powinny być równoległe do płaszczyzny jezdni, osie świateł odblaskowych bocznych i pozycyjnych bocznych powinny być ponadto prostopadłe do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, a osie pozostałych świateł sygnalizacyjnych - równoległe do tej płaszczyzny; dopuszcza się odchylenia od powyższych kierunków nie większe niż 3°; 3) światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych; 4) nie powinny oślepiać innych uczestników ruchu; warunku nie stosuje się do świateł drogowych; 5) światła mijania powinny dawać wyraźną granicę światła i cienia; 6) światła czerwone nie powinny być widoczne z przodu, a światła białe (żółte selektywne) - z tyłu, z wyjątkiem światła cofania oraz świateł dodatkowych przewidzianych w § 24 ust.1 pkt 8, § 25 ust. 2, § 26 ust. 3, § 27 ust. 2, § 31 ust. 1 oraz w § 32 ust. 1.2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby: 1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu; 2) światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych.3. Światła i oznakowanie odblaskowe powinny ponadto odpowiadać warunkom szczegółowym, określonym w załączniku nr 6 do rozporządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm85 Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 (edytowane) Motocykl ten nie jest przeznaczony do ruchu ulicznego - tak samo jak kosiarka do trawy czy kosz na zakupy z silnikiem Diesla. Kosiarka do trawy też nie ma ubezpieczenia, ciekawe czy w razie zatrzymania przysługuje obligatoryjnie parking i laweta? :) Dla mnie pojazdy bez homologacji są jednakowe, niezależnie jak łudząco przypominają pojazdy homologowane. Tych pojazdów po prostu nie powinno być na drodze. Zarówno crossa, kosiarki jak innego samopała. Edytowane 27 Marca 2006 przez tm85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogas72 Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Podsumowując odpowiedź na twoje pytanie:1. Nie ma możliwości poruszania się zgodnie z przepisami po drogach publicznych na crossie.2. Cross na drogach publicznych może poruszać sie tylko przewożony (dowożony na tor) na lawecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_14 Opublikowano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 To że po drogach publicznych pojazdem niehomologowanym poruszać się nie moge to wiem ale co jeśli już mnie złapią. Ile może wynieść mandat???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Za brak parawa jazdy do 500zł za brak OC które na bank musi byc opłacone (jesli nie na tablice rejestracyjna tak jak w enduro to w Crossie na nr ramy silnika i Twoje nazwisko) do 5000zł. Jezeli poruszesz się pojazdem napędzanym silnikiem spalinowym po drogach publicznych to OC musi być nie wazne czy to kosiarka traktorek czy motorynka. W razie wypadku przy braku OC moze sie zdazyc nawet rtak ze bedziesz musiał do końca życia płacic komus rente! Ja od kilku lat latam full crossami z kumplami po centrum Krakowa i od zawsze OC mamy wykupione. W PZU to 120zł a jesli nie masz 26 lat to ok 150zł rocznie. WARTO!! Reszta dupereli jest mało ważna (przegląd itp) za to własnie ok 500zł Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.