Skocz do zawartości

Co może mi zrobić policja gdy mnie złapie na crossie


Rekomendowane odpowiedzi

najbardziej jest prawdopodobne, że Ci go cykno na lawete i wywiozą w siną dal.

A na serio to zabiorą na parking policyjny i zabulisz mandat, jakieś 500 zł ( albo i wiecej) i oczywiście parkingowe na pilicyjnym parkungu, a oni mają drogie parkingi.

Najlepiej zaytaj Starego Sierżanta on Ci powie dokladnie co cie czeka za taka przyjemność... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za brak przy kontroli ubezpiczenia OC jest obligatoryjne holowanie pojazdu i nie ma tutaj żadnej dowolności. Z tego co się orientuję w Warszawie wychodzi coś koło 300 zł. Oczywiście za brak wymaganych dokumentów przy kontroli mandat, wniosek do Funduszu Gwarancyjnego o sprawdzenie i razie braku posiadania przez właściciela polisy OC nałożenie kary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury piszecie bo cross jako pojazd niehomologowany nie podlega w ogole obowiazkowi ubezpieczenia OC.

Policja moze go zgarnac na parking jako pojazd nie dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Za jezdzenie po torach crossowych lub terenach niepublicznych moim zdaniem nic nie grozi. Oczywiscie dopoki nie uszkodzi sie innego uzytkownika.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma światła to może byc dopuszczonu do ruchu nawet bez kierónków

Heheee, jaki fajny post.

A jak ma kask to moze nie miec sygnalu dzwiekowego.

Ale za to jak ma lustreko to moze byc bez tablicy rejestracyjnej :blink: :) :rolleyes: :unsure: :angry:

 

Chlopie wiesz co to znaczy pojazd z homologacja dopuszczajaca do ruchu po drogach publicznych?

 

Bern, pytanie bylo o crossa a wiec w ogole nie ma gadania o obowiazkowym OC, obojetnie na jakich drogach. Nie podlega i juz. A ze nie ma rowniez prawa sie znalezc na drodze publicznej to inna rzecz.

Edytowane przez Browarny

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozdział 3

Światła

§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne: 1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h; 2) mijania - pojazd samochodowy; 3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.; 4) hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa; 5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa; 6) pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej; 7) pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa; 8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy; 9) odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa; 10) odblaskowe przednie - przyczepa; 11) odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa; 12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa; 13) przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa; 14) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla; 15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych; 16) pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).2. Przepisów ust. 1: 1) pkt 12-15 nie stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. oraz pojazdu Sił Zbrojnych; 2) pkt 16 nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.3. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła: 1) drogowe - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 1; 2) przeciwmgłowe przednie - pojazdu samochodowego; 3) pozycyjne przednie - przyczepy innej niż wymieniona w ust. 1 pkt 6; 4) postojowe - pojazdu samochodowego o długości nieprzekraczającej 6,0 m i szerokości nieprzekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na innych pojazdach; 5) odblaskowe boczne - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 11; 6) odblaskowe przednie - pojazdu samochodowego; 7) jazdy dziennej - pojazdu samochodowego; 8) pozycyjne boczne - pojazdu innego niż wymieniony w ust.1 pkt 16; 9) obrysowe przednie i tylne - pojazdu samochodowego i przyczepy, o szerokości od 1,8 m do 2,1 m oraz podwozia samochodu ciężarowego z kabiną; 10) cofania - przyczepy; 11) awaryjne - motocykla; 12) przeciwmgłowe tylne - motocykla; 13) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - przyczepy; 14) oznakowanie odblaskowe konturowe - pojazdu, o którym mowa w § 42 ust. 1.4. Na wózku bocznym motocykla powinny być umieszczone światła: 1) pozycyjne przednie, 2) pozycyjne tylne, 3) odblaskowe tylne, 4) kierunkowskazów; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 30 czerwca 1993 r.,odpowiadające warunkom określonym dla tych świateł; światła pozycyjne powinny się włączać i wyłączać równocześnie ze światłami pozycyjnymi motocykla.5. Na wózku bocznym motocykla zabrania się umieszczania światła drogowego, światła mijania i światła przeciwmgłowego.

§ 13. 1. Światła pojazdu powinny odpowiadać następującym warunkom ogólnym: 1) światła przeznaczone do oświetlania drogi przed pojazdem powinny być umieszczone w sposób umożliwiający łatwą regulację kierunku strumienia świetlnego; 2) osie świateł sygnalizacyjnych powinny być równoległe do płaszczyzny jezdni, osie świateł odblaskowych bocznych i pozycyjnych bocznych powinny być ponadto prostopadłe do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, a osie pozostałych świateł sygnalizacyjnych - równoległe do tej płaszczyzny; dopuszcza się odchylenia od powyższych kierunków nie większe niż 3°; 3) światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych; 4) nie powinny oślepiać innych uczestników ruchu; warunku nie stosuje się do świateł drogowych; 5) światła mijania powinny dawać wyraźną granicę światła i cienia; 6) światła czerwone nie powinny być widoczne z przodu, a światła białe (żółte selektywne) - z tyłu, z wyjątkiem światła cofania oraz świateł dodatkowych przewidzianych w § 24 ust.1 pkt 8, § 25 ust. 2, § 26 ust. 3, § 27 ust. 2, § 31 ust. 1 oraz w § 32 ust. 1.2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby: 1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu; 2) światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych.3. Światła i oznakowanie odblaskowe powinny ponadto odpowiadać warunkom szczegółowym, określonym w załączniku nr 6 do rozporządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl ten nie jest przeznaczony do ruchu ulicznego - tak samo jak kosiarka do trawy czy kosz na zakupy z silnikiem Diesla. Kosiarka do trawy też nie ma ubezpieczenia, ciekawe czy w razie zatrzymania przysługuje obligatoryjnie parking i laweta?

 

:)

 

Dla mnie pojazdy bez homologacji są jednakowe, niezależnie jak łudząco przypominają pojazdy homologowane. Tych pojazdów po prostu nie powinno być na drodze. Zarówno crossa, kosiarki jak innego samopała.

Edytowane przez tm85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując odpowiedź na twoje pytanie:

1. Nie ma możliwości poruszania się zgodnie z przepisami po drogach publicznych na crossie.

2. Cross na drogach publicznych może poruszać sie tylko przewożony (dowożony na tor) na lawecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za brak parawa jazdy do 500zł za brak OC które na bank musi byc opłacone (jesli nie na tablice rejestracyjna tak jak w enduro to w Crossie na nr ramy silnika i Twoje nazwisko) do 5000zł. Jezeli poruszesz się pojazdem napędzanym silnikiem spalinowym po drogach publicznych to OC musi być nie wazne czy to kosiarka traktorek czy motorynka. W razie wypadku przy braku OC moze sie zdazyc nawet rtak ze bedziesz musiał do końca życia płacic komus rente! Ja od kilku lat latam full crossami z kumplami po centrum Krakowa i od zawsze OC mamy wykupione. W PZU to 120zł a jesli nie masz 26 lat to ok 150zł rocznie. WARTO!! Reszta dupereli jest mało ważna (przegląd itp) za to własnie ok 500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...