Skocz do zawartości

Jak umocować manetki?


shadok
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Wiem, że najlepszy jest butapren :twisted:

Mikołaj (ten świąteczny) dostarczył mi w skarpetę podgrzewane manetki. Mam teraz problem, jak umocować je na kierownicy w sposób taki, by by możliwy ewentualny demontaż bez uszkodzenia. Z prawą pół biedy, nie zamierzam zmieniać rollgazu, ale lewa? Myślałem o odrobinie silikonu...

Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia/rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetka sama w sobie ma wejsc ciasno na kierownice - bez zadnego klejenia. Powiedzialbym, ze wrecz odwrotnie - podgrzac lub zwilzyc woda, zeby zechciala wejsc na kierownice.

 

Jesli manetka wchodzi zbyt luzno to po prostu masz zly model gum - na wieksza srednice kierownicy.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze coś od siebie:

Jak sobie przypominam użylem odrobinę mydełka :banghead: bo nie mogłem zamontować manetki w MZ. Postał chwilę na słoncu i kiedy gotowy do jazdy moto trzymałem jedną ręką, manetka została mi w reku a motocykl runął na glebę ;) :banghead: :banghead:

 

Więc jeśli Twoje manetki są na tyle luźne że musisz je montować na klej, to ja bym odpuścił raczej - może to się po jakims czasie odkleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna owinąć kierownicę taśmą izolacyjną, ale jeśli manetkom troche tylko brakuje. Jesli sa wyraźnie za luźne - radzę jak poprzednicy, nie stosować!

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkopuł w tym, że one wchodzą na "lekki" wcisk, ale się "kręcą" na kierownicy. Kierownica jest wymiarowa, manetki "firmowe" (Daytona), a jak nie założę to Mikołaj się obrazi... No nic. Będę kombinował. Taśma klejąca... Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej pomocniczy do karoserii w sprayu firmy Teroson lub Wurth. Służy do klejenia podsufitek, wykładzin gumowych i izolacyjnych, uszczelek itp.

Popryskaj lekko koncówki kierownicy oraz wnętrze manetek i wsuń bez czekania aż podeschnie (na mokro) bo jak złapie na początku to dalej juz nie wepchniesz.

Jestem zwolennikiem porządnego zamocowania manetek a nie okręcania szmatami czy taśmą izolacyjną :) . Bądź co bądź od solidnego trzymania sporo zależy, a jak Ci się manetka ześlizgnie z kierownicy i zostanie w ręku to mozesz baaardzo tego żałować.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jestem zwolennikiem porządnego zamocowania manetek a nie okręcania szmatami czy taśmą izolacyjną :) . Bądź co bądź od solidnego trzymania sporo zależy, a jak Ci się manetka ześlizgnie z kierownicy i zostanie w ręku to mozesz baaardzo tego żałować.

 

Kiedy ten myk z tasma jest POWSZECHNIE stosowany i znany wśród mechaników. I działa w wielu motocyklach. U mnie manetki trzymały jak diabli, i gdy w warsztacie chcieli je zdjąc to sie nameczyli, a siedzialy na taśmie własnie.

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Są też specjalne kleje do gripów... np renthala, pro-grip itd.

To są małe tubki - na średnio 4 gripy wyjdzie opakowanie.

W enduro dodatkowo stosuje się bardzo drobny drucik do obwiązania gripa - nie mozna sobie pozwolić na zawodach, aby klej puścił (np w skutek błota itd) i manetka zaczęła się obracać choćby delikatnie, bo wówczas nie myśli się o niczym, tylko o pieprzonej obracającej się manetce :)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W enduro dodatkowo stosuje się bardzo drobny drucik do obwiązania gripa - nie mozna sobie pozwolić na zawodach, aby klej puścił

 

dzisiaj na Bike show w Zabrzu siedziałem na Hondzie Irka Sikory (cicho, oficjalnie nie wolno!) i manetki też były takim drucikiem owiązane.

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem trochę bogatszy - o doświadczenia praktyczne.

Patent z taśmą izolacyjną jest dobry, trzeba oczywiście dobrać jej ilość etc.

Ale... Jeśli manetki są podgrzewane, to niestety, prawa przy włączonym ogrzewaniu sie po prostu przekręca na rollgazie w trakcie jazdy. Przy zimnych manetkach jest dobrze.

Więc ja na rolgaz pewnie docelowo ją przylepię na stałe wspomnianymi wcześniej specyfikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...