Skocz do zawartości

Czy warto droższe opony?


Gość Lassar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co do twardości Mitasa to są rożne, na różne podłoża, i co za tym idzie, o róznym układzie kostek. Myślę, że amator nie poczuje różnicy w prowadzeniu Mitas vs lepsza jakas tam guma - mówię tu o tyle.

A na przód tak ja mówią forumowicze - kupic lepszą ,droższą, bo od niej wiele zależy, a przód z reguły dłużej wytrzymuje.

Link do Mitasów wraz z opisem opon i zasosowaniem:

http://www.cgs.cz/index.php?stranka=4&scid...1439bdcaab93171

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do Mitasów wraz z opisem opon i zasosowaniem:http://www.cgs.cz/index.php?stranka=4&scid=54&PHPSESSID=4c8ef3fbfdd15207a1439bdcaab93171

 

po naszej stronie granicy:

http://www.olekmotocykle.pl/index.php?site...=main&where_s=1

 

Ojciec zawsze mi wpajał że na bezpieczeństwie nie należy oszczędzać. Poza tym lepiej zjeść raz boczek niż 2 razy słonine.

Problem polega na tym że nikt z moich znajomych nie jeździł/nie może określić o ile taki Michelin będzie lepszy od Mitasa. Ja doszedłem do wniosku że własnoręcznie będę musiał spróbować. Tylko jaka opona? Dunlop? Maxiss? Michellin? Bridgestone? Jakaś inna?

 

A co z Trelleborgiem? Miał ktoś? Cena nieco wyższa od Mitasa a wygląda rozsądnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trelleborg to to sam oco mitas chyba z tej samej fabryki niby to jakies szwedzie ale chyba tylko na licencji szwedzkiej a guma czeska mitasowska

 

p.s poco kupowac nowa firmowa jest masa uzywek w stanie bdb

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh może mi sie wydaje, ale pytanie Mitas czy "firmowa opona" jest lekko bez sensu. Gdyby na czeskich gumach moto prowadziło się tak samo to nikt by porządnych firmówek nie kupował, prawda? Lassar, ja na Twoim miejscu do DRZ ( bo o tym moto chyba mówimy, prawda?) mitasów bym nie pakował :) Kwas ma dużo fajnych firmowych oponek ( tak to jest reklama :( sam ostatnio kupowałem :D) więc radził bym wybrać używke w dobrym stanie :D Mitasy odradzam jeszcze z jednego względu. Obstawiam, że po sezonie i tak musiał byś je wymienić i nie mówie tu o tym, że opona będzie za bardzo starta, tylko popękają Ci kostki.

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Panowie! Zasada jest prosta jak drut - na przód montuje się najlepszą z opon, na jakie nas stać! Tylko tyle. Jeżeli chce się pojeździć porządnie w terenie, a nie ciagle wywracać na zakrętach, to polecam założenie jednej z opon: Michelin Competition IV, Pirelli Pro FIM Scorpion, Dunlop D756 czy D739.

 

Wydaje mi sie że raczej lepsza opone daj na tył bo tam masz napęd !!!

 

To jest typowe myślenie początkującego :) Pojeździsz i dojdziesz do odwrotnych wniosków. Z tyłu ważna jest wysokość kostki i jej układ' date=' to oczywiste (inaczej zachowuje się np na błocie Mitas C10, a zupełnie inaczej Pirelli MT80), ale tył ma służyć do odpychania się, a przód prowadzi nam motocykl. Jak chcesz się położyć w zakrecie, to musisz mieć dobrą oponę (nowoczesny układ kostki), a nie jakieś stare łajno.

 

jeśli używki sa w stanie bardzo dobrym to po co je ktoś wymienia? chyba' date=' że w w Polsce jest kilka tysięcy zawodników, jeżdżących w bogatych teamach zmieniających opony po każdym wyscigu.[/quote']

 

 

Dokładnie. Te opony, które większość ludzi zakłada jako używki to jest zwykły szrot, który po prostu psuje radość z jazdy. Zaokrąglona kostka ma jeden walor - fajnie wygląda. Natomiast nie prowadzi się w ogóle. Chyba, że ktoś odpycha się nogami, albo ma małe wymagania i woli jeździć po asfalcie.

 

Ale nic nie mówię już, bo będzie że - "ten ma kasę i się mądrzy". Dupa nie mądrzy!! Od lat staram się tu mówić, że aby coś robić, trzeba robić to dobrze. Jak ktoś chce zakładać obsrane gacie po kimś, to niech je zakłada. Ale ja dalej będę mu mówił, że lepiej dla niego samego by było, gdyby założył świeże gacie!!

 

Ja kupuję np. opony po zawodnikach. Dla mnie jako całkowitego amatora nie ma żadnej różnicy' date=' że są delikatnie zjechane na boku, ale reszta jak nowa. Oczywiście dobry zawodnik wyczuje różnicę, ja nie.[/quote']

 

I naprawdę nic widzisz żadnej różnicy między okręcaną po zawodniku oponą, a nową gumą z ostrą kostką? Już nic nie rozumiem...

 

OK, każdy robi jak uważa, ja wolałbym jednak odłożyć na naprawdę porządną nową oponę na przód...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuję np. opony po zawodnikach. Dla mnie jako całkowitego amatora nie ma żadnej różnicy' date=' że są delikatnie zjechane na boku' date=' ale reszta jak nowa. Oczywiście dobry zawodnik wyczuje różnicę, ja nie.[/quote'']

 

I naprawdę nic widzisz żadnej różnicy między okręcaną po zawodniku oponą, a nową gumą z ostrą kostką? Już nic nie rozumiem...

pzdr

 

Nie zakładam zupełnie wytartych kapci, tylko delikatnie zużyte i naprawdę przy mojej jeździe raczej różnicy nie widzę. Przypuszczam, że większość amatorów by nie zauważyła i mógłbym się o to założyć. Fakt, że jeżdżę też sporo po ulicy, w związku z tym po kilku wyjazdach kostka na boku i tak jest zaokrąglona. Być może przyjdzie czas że będę miał dwa motocykle i jeden używany wyłącznie na torze, wtedy będę pewnie zakładał nowe gumy. Na razie na przód idzie zawsze lepsza i jakoś daję radę. Lepsza dobra używka niż jeżdzenie na zjechanym kapciu przez cały sezon bo się kupiło nowe i nie ma się kasy na zmianę. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się zdecydowałem. Kupie Michelina na przód. Pozostaje jedno pytanie. Jak szaleć to na całego , co w takim razie założyćna tył? Chodzi mi o coś w miare uniwersalnego z przewagą piasek, błoto, trawka. Na papierze fajnie wygląda Enduro Competytion III. Może komplecik (żona stawia :).

Dam rade na tym objeździć sezon? ( dużo jazy ale z rzadka szalonej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Twojej dt80 to załóż któregoś z Mitasów.Ja w Cr na samym początku miałem Michelina Cross Competition III i jeździło się super,poźniej założyłem na tył Mitasa i muszę powiedzieć że inna jazda.Jednak firma to firma :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...