Skocz do zawartości

Kawasaki KZ 1000 Police


Domier
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gobert, zacznij przegladac amerykanski eBay.com, pod katem uzywanego walu czy silnika o mniejszym przebiegu.

W twoim wale trzeba by pewnie wymienic lozyska, a to jest tylko mozliwe po jego rozebraniu. Nie wiem czy jakikolwiek polski rzemieslnik potrafi to zrobic bez prawidlowego oprzyrzadowania, chociac jak wiadomo "Polak potrafi" :biggrin:

To znaczy rozebranie moze sie udac, gorzej z prawidlowym zlozeniem i wycentrowaniem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że mogą być problemy ze znalezieniem porządnego warsztatu, który chciałby zrobić taki wał.

 

E-bay przeglądam w miarę regularnie, jeszcze nie widziałem w miarę kompletnego i wzbudzającego zaufanie silnika. Mam wrażenie, że oni w stanach traktują te motory jak u nas allegrowicz np starą WSK-ę czy Jawę, czyli opłaca im się rozbebeszyć cały silnik i sprzedawać go na części, czasami pojawia się cały rozebrany motor. Kto szuka ten znajdzie, może coś się wreszcie trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym przebiegiem to "Gobert" ma racje, patrzac na czysciutki silnik, mocowanie kierownicy tylne amortyzatory i zacisk tylnego hamulca mam nieodparte wrazenie ze jest to pomalowane farba.

 

 

Tez zwrócilem na to uwage i zastanawialem sie czy klient tak dba o ten sprzet czy tylko odpicowal na sprzedarz. A jak ma 100 tysiecy nastukane i jeszcze czort wie co w srodku siedzi to go sobie chyba odpuszcze bo przeciez mam jeden NIEZAWODNY.

Ze zdjec to niewiele widac, ale koles napisal ze ma ich bardzo duzo i moze przeslac, wiec moze podacie maila to go poprosze o przeslanie wiecej i szczególowych zdjec ? Moze to cos pomoze ?

Chyba ze ktos z Polski zechcialby bo kupic to moge to dla niego zalatwic.

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli facet jest z Anglii to co za problem podskoczyc do niego na jazde probna ?

Jezeli ten motocykl ma 56 tys mil i jest naprawde zadbany to drugie 50 ma przed soba.

 

Adam M.

 

PS. Gobert pamietaj ze w twoja rame wejdzie kilka silnikow Z1000 jak i 1100, np moj byly 1100 Spectre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Ty, Adam, oceniasz ten motor na podstawie zdjec ?

Koles mi odpisal ze jednak jest motor z 1988, wiec troche latek juz ma. I niestety jest daleko odemnie.

Czy moge podac twojego maila kolesiowi aby przeslal Ci jeszcze wiecej zdjec ?

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zawiozłem cylindry do szlifu, w poniedziałek je odbieram, przy okazji prosiłem o sprawdzenie powierzchni pod uszczelką głowicy i ewentualne splanowanie, choć wolałbym aby nie było takiej potrzeby.

Za szlif cylindrów na Parowcowej 200 zł + ewentualne planowanie 100zł.

Tam chyba będę robił też głowicę.

A, jeszcze taka ciekawostka, trzonki zaworów nie wykazują w ogóle zużycia, pomierzyłem nowe i stare i porównałem. Nowe zawory różnią się między sobą o 0,005mm.

Edytowane przez gobert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cylindry zrobione, luz wg.: warsztatu 0,055mm, wg.: moich pomiarów 0,045mm (dopuszczalny od 0,043-0,07mm).

Cylindry zostały spalnowane o 0,08mm.

Niestety ograniczenia finansowe mocno opóźniają wszystko.

Wału nikt nie chce się dotknąć, i pewnie się nie dotknie.

Jego cena w Polsce "zaledwie" 6300zł w zależności od kursu Euro.

USA 1060$+shipping cost(pewnie coś koło 100$)

Cholernie nieopłacalny ten remont :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czasy gdy remontowanie motocykli bylo oplacalne dawno sie skonczyly.

Chcac to zmienic zakupilem sobie "angielskiego klasyka", i tez po skonczeniu wszystkiego bede jakies $ 3 tys do tylu.

Tyle ze moze ceny za jakis czas mnie dogonia :biggrin:

Jeszcze raz zachecam do polowania na amerykanskim i niemieckim eBay na uzywke, te silniki byly na tyle mocne ze cos dobrego musi sie wreszcie trafic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i zamówiłem nowy wał.

Trudno się mówi :icon_mrgreen:

Kolega będzie go wysyłał z USA, zastanawiam się jak to najtanie zrobić, wał waży coś koło 20kg.

Ciekawe czy silnik po złożeniu wytrzyma kolejne 100 tys?

Może i nie, a może tak. Czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem głowicę do zrobienia.

Prosiłem o planowanie, wymianę prowadnic i frezowanie zaworów.

Mechanicy pomierzyli prowadnice i powiedzieli, że lepiej ich nie wymieniać, ponieważ nie wykazują wg.: nich zużycia, a wstawienie nowych oznacza osiowanie gniazd, czyli sfrezowanie ich nawet o 0,5mm.

Sam prowadnic nie mierzyłem, ale mierzyłem trzonki zaworów, trzymały wymiary nominalne.

Obecnie mam najcieńszą płytkę zaworową 2,35mm (reszta nie przekracza 2,50mm, najcieńsza dopuszczalna płytka to 2,00mm), dlatego zdecydowałem się nie wymieniać prowadnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głowicy: planowanie, frezowanie gniazd z docieraniem zaworów i sprawdzeniem szczelności(źle napisałem w poprzednim poście, zawory mam nowe, chodziło o gniazda).

Za wał około 1070$ + koszty transportu, jeszcze nie wiem ile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni wymienię tylko łożysko od strony zębatki zdawczej, pozatym na zębach i na kłach nie widać zużycia. Przed remontem silnika niepokoiła mnie je głośna praca przy włączaniu biegów, szczególnie stuk po włączeniu jedynki. Teraz po obejrzeniu kłów i wpustów nie dziwię się, że tak jest, powodem tego są wg.: mnie duże luzy między nimi (taka konstrukcja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...