Skocz do zawartości

MZ - Technika, Porady, WWW


Sidewinder
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

e chyba nie bylo 251 na przerywaczu , juz w 250 montowali elektronika , elektronika poznasz po module zaplonowym nad aku , ogolnie ladne sprzety i fajnie sie tym lata , ale maja swoje lata i czasem cos im odbija i zaczynaja sie "jaja" ( tak bylo w mojej 2 ecie , bo 1 maline bezdotykowa jaki ch..j sobie " pozyczyl")

 

wlasnie jesli chodzi o to nieszczesne sprzeglo , to nigdy nie udalo mi sie dojsc dlaczego ta blaszka z fasolkami nie pasuje z otworami tak aby bylo sprzeglo , musialem powiekszyc nieco te fasolki aby to pasowalo , a co do kosza to jesli nie jest bardzo zjechany to mocne dokrecenie + jakis klej loctide ( zielony numeru nie pamietam) zalatwi sprawe , ewentualnie nowa polowka kosza wchodzaca na stozek , naszczescie do MZ kosztuje to najwyzej pare dych.

 

Patentem na pompe hamulcowa jest albo kupno innej od dzaponca , albo dorobienie wiekszego o 0.5 mm tloczka do pomki i stosowanie dobrych simmeringow.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MZ nie trzeba niczego łapać na klej, a tym bardziej połączenia stożkowego sprzęgła. Jeśli dobrze wszystko składasz (tzn. precyzyjnie), to nie ma siły, by to nie kulało. Stożek sprzęgła to w/g mnie jedeno z najlepszych i najmocniejszych rozwiązań takiego połączenia i żaden klin, czy frez mu nie dorówna.

Zakup MZ, czyli używanego motocykla, i to jeszcze przez osobę, która ma blade pojęcie o mechanice, to kupienie kota w worku. Albo łowny, albo leń, a wyjdzie to w stodole. Rozglądanie się za MZ do remontu, to wbrew pozorom dość spory wydatek dla kogoś, kto nie bardzo zna się na motocyklowej mechanice. Szczególnie przy rozpoławianiu silnika, gdy w ruch idą młotki i przy i ch użyciu do składania, wychodzą później cyrki, bo niby wszstko poskładane, a chodzić to nie chce. Zresztą co tu dużo gadać. Każdy silnik motocyklowy (2T, 4T) wymaga podejścia nieco innego niż silniki samochodowe i nie każdy mechanik samochodowy weźmie się za remont silnika motocyklowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na miejscu kolegi co chce kupić szukałbym sprzętu jak w najlepszym stanie zarejestrowanego z papierami starając się przy tym o jak najkożystniejszą cene. Jeśli Lubić coś pogrzebć przy moto to sam sobie naprawisz wszystko powoli.

 

W MZ nie trzeba niczego łapać na klej, a tym bardziej połączenia stożkowego sprzęgła. Jeśli dobrze wszystko składasz (tzn. precyzyjnie), to nie ma siły, by to nie kulało. Stożek sprzęgła to w/g mnie jedeno z najlepszych i najmocniejszych rozwiązań takiego połączenia i żaden klin, czy frez mu nie dorówna.

 

Kolega ma racje, żadne kleje, spawy kliny, dobrze dotarta powieznia do tego dobrze odtłuszczona i pożądnie skręcona i wszystko.

 

Zakup MZ, czyli używanego motocykla, i to jeszcze przez osobę, która ma blade pojęcie o mechanice, to kupienie kota w worku. Albo łowny, albo leń, a wyjdzie to w stodole. Rozglądanie się za MZ do remontu, to wbrew pozorom dość spory wydatek dla kogoś, kto nie bardzo zna się na motocyklowej mechanice. Szczególnie przy rozpoławianiu silnika, gdy w ruch idą młotki i przy i ch użyciu do składania, wychodzą później cyrki, bo niby wszstko poskładane, a chodzić to nie chce. Zresztą co tu dużo gadać. Każdy silnik motocyklowy (2T, 4T) wymaga podejścia nieco innego niż silniki samochodowe i nie każdy mechanik samochodowy weźmie się za remont silnika motocyklowego.

 

Jeśli kolega lubi grzebać przy moto to sobie poradzi i o tym, że młotka się nie używa pewnie wie :buttrock: Jak się nie zna to może kupić slicznie wyglądającą MZ a okaże się, że jest szrot i ze przepłacił. Najlepiej weź jeszcze z sobą kogoś.

 

Najważniejsza sprawa to żeby była prosta i rama bez głupich spawów :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie pod siodlem lubi pekac rama z 1 strony , ale takie jaja to i w busie byly :biggrin:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody jestem ale troche Mz przećwiczyłem i powiem ze sprzet bywa kapryśny, najczestsze uszkodzenia to uszkodzenie skrzyni biegów i przegrzanie łożyska stpy korbowdu(która jest wielka jak w jakims czołgu).

Wszystko da sie wyeliminować. Jednak MZ czesto była rozłupana jakas siekiera lubi teraz cieknąć itp. Drazniący temat(samego mnie szlag trafia).

 

Sam motocykl ani nie jest szybki ani zwrotny ani słaby czy brzydki. Teraz ETZ sa w takzawnym wieku ze sa nijakie! Jedne z najpiekniejszych polskich Mz mieli "Viper" czy "młody" kolega Maxi moze być przykładem jak nalezy doprowadzić MZ do stanu swietnosci bez przesadnej pogoni za oryginałem. Na forum MZ clubu znajdziesz duzo informacji na temat MZ, możesz poogladac sporo MZ itp. zapraszam w imieniu kolegów;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopę korbowodu też miałem okazję załatwić na cacy. Niestety takie usterki wiążą się ze stosowaniem przy naprawach części nieoryginalnych, lub niechlujnie zrobionych. Stopy korbowodów rodem z chin mają za małą powierzchnię spływu oleju do łożyska dlatego się szybko przegrzewają, gdyż nastepuje zbyt intensywne tarcie. Przy wymianie wału przerobiłem nieco stopę i już teraz mam święty spokój z takimi niespodziankami. Podobnie bywa z elementami skrzyni. Często niewłaściwie złożone robią nam niespodzianki. Wyjściem jest dobra naprawa i pewny montaż wszystkiego na swoim miejscu. Pewny, tzn. robiony przez siebie z zegarmistrzowską precyzją lub przez sprawdzonego mechanika. Skrzynię w MZ uważam za prosty, skuteczny i mało awaryjny mechanizm, ale trudno mówić o eksploatowaniu kilkudziesięciu tys. km, gdy ktoś dopiero uczy się jeździć. Motocykle MZ są kupowane przez ludzi młodych, bez doświadczenia w jeździe czymś, co ma nieco większe kopytko . Wskoczyć na siodło, maneta do końca i rura wpieriod za Stalina! Hehe kilka razy z zaparciem jak łycha kopary przerzuci biegi i wodziki pokrzywione, kły zjechane i wyskakują biegi... Ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Pryzmierzam się do kupna tej etki - http://moto.allegro.pl/item289868450_mz_et...n_idealny_.html

lecz odstrasza mnie wygląd tego siedzenia... jakby było przeszczepione z innego bajka... Co o tym sądzicie? Niestety mieszkam dosyć daleko i nie mam możliwości obejrzenia tej maszyny, jedynie jak już bym się zdecydował to od raz dzwonić do wujka i pojechac z przyczepką po niego, a nie chcę robić szumu.. np: Wujek, jedziemy po motor! a na miejscu okaże się, że jednak było coś kombinowane z tym siedzeniem =/

Edytowane przez Dar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Pryzmierzam się do kupna tej etki - http://moto.allegro.pl/item289868450_mz_et...n_idealny_.html

lecz odstrasza mnie wygląd tego siedzenia... jakby było przeszczepione z innego bajka... Co o tym sądzicie? Niestety mieszkam dosyć daleko i nie mam możliwości obejrzenia tej maszyny, jedynie jak już bym się zdecydował to od raz dzwonić do wujka i pojechac z przyczepką po niego, a nie chcę robić szumu.. np: Wujek, jedziemy po motor! a na miejscu okaże się, że jednak było coś kombinowane z tym siedzeniem =/

 

Ta 251 nie jest idealna. Siedzenie ma nowe pokrycie, ale od etz250, a nie 251. W 251 kanapa jest krótsza. Kanapa to pikuś. Popatrz na tłumik. Jest po prostu cięty. W dwusuwie ma to duży wpływ na pracę silnika. Lusterka nie są oryginalne, czyli za krótkie. Nic w nich nie zobaczysz, bo rękami będziesz zasłaniać. Za słabo widać na zdjęciach gaźnik, bo wygląda jak od 250, ale nie jestem pewien.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...