Skocz do zawartości

dziwna sprawa z olejem.


Rekomendowane odpowiedzi

zmienialem w niedz.olej w moim gpz 900r.w instrukcji bylo napisane ze maja byc 3 litry.na silniku ze 4.wlalem trzy a okienko do poziomu oleju bylo cale zalane,moto stalo oczywiscie na centralce.orientuje sie ktos ile go tam powinno byc.

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze z filterm 4 litry a bez ffiltra 3 ,filtr oleju troszke wciagnie w siebie .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcji bylo napisane ze maja byc 3 litry.na silniku ze 4.

 

jezeli masz dobrego manuala, to bedzie napisane:

- ilosc przy wymianie bez filtra

- ilosc przy wymianie z filtrem

- ilosc przy zalewaniu suchego silnika (po remoncie)

 

jezeli wartos na deklu jest inna, to znaczy , ze masz nie tego manuala ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w mojej cbr jak stawiałem motocykl jesienią to było połowę okienka (na zimnym silniku oczywiscie) a teraz jest całe...Paliwo z gaźników spuszczone i kranik zakręcony więc wykluczam możliwość przedostania się paliwa.A może w trakcie zimy (moto nie przepalane) olej spłynął z całego silnika do misy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu jest napisane żeby sprawdzać na centralnej podstawce.

 

Zgadzam się całkowicie. Instrukcja (przynajmniej we wszystkich rzędowych BMW) wyraźnie wskazuje, iż sprawdzamy olej na centralce i na zimnym silniku, bo przecież powinniśmy to zrobić przed odpaleniem. Problem jest z motocyklami, które centralki w wyposażeniu seryjnym nie mają. Szczerze jednak powiem, że różnicy umnie nie ma w obydwu pomiarach nie ma.

 

Natomiast gdy zalewam moto świeżym olejem to zawsze jest tak, że wleję gdzieś o 300-400ml mniej niż instrukcja nakazuje i już mam full, a po pierwszym odpaleniu gdy olej zostanie rozprowadzony po całym układzie znów w okienku robi się wolne miejsce właśnie na tę brakującą ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta brakujaca ilosc wciaga filtr, oleju porownajcie sobie wage filtra wyjetego z moto i swiezego suchego

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja (przynajmniej we wszystkich rzędowych BMW) wyraźnie wskazuje' date=' iż sprawdzamy olej na centralce i na zimnym silniku[/quote']

W instrukcji GIESA wyraźnie jest napisane , by badać poziom oleju w moto stojącym na kołach-ale w innych moto należy stosować się do poleceń producentów.Można by rzec: co model to obyczaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, przekroczyłem zaledwie 1000km, i zauważyłem, że coraz więcej mi zaczyna żłopać oleju. Co się dzieje? narazie na 1000 ok 250mll

 

 

 

Jeszcze jedno: Postawiłem moto na stopce, i po zalaniu oleju odpaliłem go aby się rozgrzał, i zauważyłem że coś stukocze w głowicy. Jest to dzwięk, jak by coś szumotało, po lekkim dodaniu gazu, dzwięk słychać, z jednej strony jak i z drugiej tak samo wyraźnie. Co to może być?

Edytowane przez jachuer5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziw się że ER-5 żłopie olej. Znajomy latał ER-5 na kurierce to wydawal więcej na olej niż na paliwo.

:) A Kawasaki zawsze lubiły żłopnąc więc niż inne.

Te stuki z głowicy to pewnie luz zaworowy ale w ER-5 czasem zdarzają sie problemy z rozrządem, panewki szybko się wybijają i krzywki czasem się kaleczą co powoduje stukanie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inni źle sprawdzają albo sciemniają. Każdy silnik żlopie olej, czy to Kawa czy BMW to jednak troche musi brac. Ale nie za dużo. Srednio poniżej 100ml/1000km. A Kawy słyną że są olejożerne. Tak samo jak Yamaha z modelami szczególnie FZ/FZR.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...